تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی چگونه است؟

فهرست

یکی از موارد مهم برای دستیابی به نتایج بسیار مطلوب در استفاده‌ از روغن خراطین، تهیه روغن خراطین اصل است. امروزه بسیاری از افراد سودجو اقدام به فروش روغن‌های تقلبی می‌‍‌کنند. لذا بهتر است قبل از اقدام به خرید روغن خراطین، راهکارهای تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی را بیاموزید تا بتوانید از یک محصول کاربردی و ایده‌آل بهره مند گردید. همراه ما باشید تا به نکات کلیدی و بسیار مهم برای یک خرید هوشمندانه پی ببرید.

راهکارهای مهم تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی

روغن خراطین تقلبی را به روش‌های مختلفی تهیه می‌کنند. بعضی از افراد، برای کسب سود و منفعت بیشتر غلظت آن را کم نموده و یا اقدام به استفاده از مواد اولیه غیر اصلی در تولید این روغن، می‌کنند. در این صورت می‌توانند به سود بیشتری در فروش دست یابند. همانطور که می‌دانید روغن خراطین از پودر کرم قرمز تهیه و تولید می‌شود. این پودر از جمله محصولات وارداتی به شمار می رود که قیمت بسیار بالایی را در بر دارد. لذا افراد سودجو از این طریق می‌توانند به سودهای گزافی دست پیدا کنند.

همچنین استفاده از روغن خراطین تقلبی، نه تنها نتیجه مناسبی را برای مصرف‌کنندگان در بر نخواهد داشت، بلکه در برخی از موارد نیز می‌تواند پوست افراد را دچار آسیب نموده و آنها را با مشکلات پوستی مواجه سازد. لذا قبل از اقدام به خرید روغن خراطین حتما راهکارهای تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی را بیاموزید تا بتوانید از یک محصول ناب و کاربردی بهره مند گردید. از جمله روش‌هایی که می‌توان از طریق آنها، اقدام به تشخیص روغن تقلبی از روغن اصل نمود، عبارتند از:

توجه به بوی روغن خراطین

یکی از روش‌های تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی ، توجه به بوی روغن است. روغن خراطین اصل از بوی گرم و تندی برخوردار بوده است. اگر به عنوان اولین مصرف کننده از این روغن هستید، حتما شاهد بوی بد و نامطبوعی خواهید بود که در روزهای اول استفاده، این بو کمی آزار دهنده خواهد بود. برخی از تولید کنندگان برای از بین بردن بوی نامطبوع در این روغن‌ها، اقدام به استفاده از هل و دارچین، می‌کنند.

توجه به رنگ روغن خراطین اصل

از دیگر خصوصیات روغن خراطین اصل، ترکیب رنگی خاص آن است. روغن خراطین اصل با توجه به نوع استفاده از روغن‌های ترکیبی در آن (روغن زیتون و یا ..) متفاوت است. در کل می‌توان گفت که روغن خراطین اصل از یک رنگ تیره و غلیظ برخوردار است.

قوطی روغن خراطین روی میز

توجه به قیمت روغن خراطین

همانطور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، روغن خراطین اصل از پودر کرم قرمز، تهیه و تولید می‌شود. پودر کرم قرمز نیز یکی از محصولات وارداتی است که از قیمت بالایی در بازار رقابتی برخوردار است. لذا روغن خراطین اصل، از قیمت بالایی در بازارها برخوردار خواهد بود. عرضه‌ی این روغن با قیمت پایین، به منزله‌ی تقلبی بودن آن است.

توجه به غلظت روغن خراطین

از دیگر روش‌های تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی ، توجه به غلظت آن است. برخی از این روغن‌ها با استفاده از ترکیبات مختلفی تهیه می‌شوند که سود بالاتری را برای افراد سودجو در بر دارند. برای نمونه در تولید برخی از این روغن‌ها، از کورتون استفاده می‌شود. در نتیجه شاهد غلظت بسیار پایین و شباهت آن به آب خواهیم بود. غلظت روغن‌های اصل خراطین، چیزی بین آب و روغن‌های معمولی است. همچنین این روغن از تکه‌های بسیار ریز کرم قرمز نیز برخوردار است.

بنر روغن خراطین با روغن خراطین همچی رو بزرگ کن

تاثیرگذاری روغن خراطین

در صورتی که از روغن خراطین اصل استفاده کنید، حتما شاهد گرم شدن ناحیه مورد استفاده و گز گز کردن در ناحیه مورد نظر خواهید بود. همچنین روغن خراطین اصل در صورت مداومت در استفاده و همچنین مدت زمان مقرر، افزایش حجم را برای مصرف کنندگان در بر خواهد داشت. در صورتی که روغن خراطین تقلبی، تاثیر سریع و ماندگاری بسیار کمی را در بر خواهد داشت. لذا با تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی ، می‌توانید شاهد نتایج بلند مدت و ماندگاری بسیار مطلوبی باشید.

مقاله مرتبط :”بهترین مارک های روغن خراطین کدامند؟”

 

آیا روغن خراطین اصل ته نشین می شود؟

روغن خراطین اگر اصل باشد بعد از مدتی ته نشین می گردد. در واقع ته نشین شدن روغن خراطین به عنوان یکی از نشانه های اصلی بودن آن می باشد. رنگ روغن خراطین که اصلی است به رنگ قهوه ‌ای تیره و خرمایی می باشد. پس از مدتی با ته نشین شدن ذرات معلق درون روغن به رنگ زرد در می آید. بر همین اساس شما زمان استفاده از روغن خراطین باید ظرف آن را تکان دهید تا تمامی مواد خالص درون بسته بندی پخش شود. ته نشین شدن روغن خراطین از نظر بسیاری از افراد نشان های تقلبی بودن محصول است. ولی باید بدانید که این ویژگی به عنوان اصل بودن روغن خراطین شناخته می شود.

در صورتی که مقدار ماده ته نشین شده روغن خراطین درون بسته بندی زیاد باشد نشان دهنده خالص بودن روغن است. در این صورت باید بدانید کیفیت روغن خراطین بیشتر است.

جمع بندی

اغلب افرادی که اقدام به استفاده از روغن خراطین می‌کنند، به دنبال افزایش سایز و حجم نواحی مورد نظر خود هستند. امروزه که شاهد بسیاری از محصولات تقلبی در بازارهای رقابتی برای کسب سود و منفعت بیشتر هستیم، توجه به روش‌های مناسب تشخیص روغن خراطین اصل از تقلبی ، بسیار مناسب و ایده‌آل خواهد بود. شما باید به خوبی به قیمت؛ رنگ، بو، غلظت روغن خراطین و بسیاری نکات دیگر توجه کنید، تا بتوانید روغن مناسب را تهیه کنید؛ تا از خواص و مزیت های این روغن  بهره مند شوید.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *