ارتباط روغن نارگیل و دندان چیست؟

فهرست

روغن نارگیل خواص و مزایای بسیاری دارد که بهتر است آن ها را به خوبی بدانید این خواص می تواند برای شما مفید و عالی باشد. می توان گفت این روغن در طب آیورودا  به عنوان یک درمان کننده بیماری های دهان و دندان کاربرد دارد. ارتباط روغن نارگیل و دندان به خاصیت پاک کنندگی روغن  نارگیل و ضد باکتری بودن آن مربوط می شود.

ارتباط روغن نارگیل و دندان

روغنی است که برای مصارف خوراکی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد این روغن به دلیل داشتن اسید های چرب، اسید لوریک و مونولورین ها دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی است و در طب چینی از آن برای روغن کشی دهان استفاده می کنند و دهان را از شر بوی بد و باکتری هایی که منجر به پوسیدگی دندان ها می شود نجات می دهد.

 روغن کشی چیست؟

روغن کشی فرآیندی است که در آن فرد روغن نارگیل را در دهان و اطراف دندان های خود می چرخاند. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، اما ممکن است باعث سلامت دندان ها، لثه ها و حفره دهان شما شود. اعتقاد بر این است که روغن در دهان همراه با خواص ضد میکروبی خود، دارای یک اثر صابونی کننده یا پاک کننده است که به کاهش چسبندگی باکتری ها و پلاک دندان کمک می کند

روغن نارگیل و باکتری دهان

روغن نارگیل ممکن است به حمله به باکتری های مضر که می توانند باعث بوی بد دهان، پوسیدگی دندان و بیماری لثه شوند، کمک کند. ارتباط روغن نارگیل و دندان، به ویژه در از بین بردن باکتری دهان به نام استرپتوکوک موتانس که عامل اصلی پوسیدگی دندان است، موثر است. همچنین ممکن است باکتری رایج دیگری به نام کاندیدا آلبیکنس را کاهش دهد. تحقیقات نشان داده که روغن کشی دهان با نارگیل به اندازه شستشوی دهان با کلرهگزین که در دهانشویه وجود دارد، موثر است.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

روغن نارگیل و پلاک دهان

بیماری لثه که به نام ژنژیویت نیز شناخته می شود، شامل التهاب لثه ها می شود. علت اصلی بیماری لثه، تجمع پلاک دندانی به دلیل باکتری های مضر در دهان است که با بهداشت نامناسب دهان همراه است. تحقیقات کنونی نشان می‌دهد که روغن نارگیل ممکن است به کاهش تجمع پلاک روی دندان‌ها و کاهش التهاب برای مبارزه با بیماری لثه کمک کند.

شیشه روغن نارگیل با مقداری نارگیل پاشیده روی آن

جلوگیری از بوی بد دهان

بوی بد دهان یک مشکل شایع سلامت دهان است.  در حالی که برخی شرایط پزشکی و داروها می توانند بوی بد دهان را تشدید کنند، تا 85 درصد از بوی بد دهان ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است. التهاب لثه، پوسیدگی دندان، لایه روی زبان، بقایای غذا و تجمع باکتری ها می تواند منجر به بوی نامطبوع دهان شود. اگر با بوی بد دهان دست و پنجه نرم میکنید، روغن کشی  با روغن نارگیل ممکن است کمک کند.

نحوه روغن کشی با روغن نارگیل

روغن کشی یک روند رو به رشد است، اما مفهوم جدیدی نیست. روغن کشی عمل چرخاندن روغن در دهان به مدت 15 تا 20 دقیقه و سپس بیرون ریختن آن است.  به عبارت دیگر، ارتباط روغن نارگیل و دندان، مانند استفاده از روغن به عنوان دهان شویه است. اسیدهای چرب موجود در روغن، باکتری ها را جذب و به دام می اندازند. بنابراین هر بار که روغن کشی می کنید، باکتری ها و پلاک های مضر را از دهان خود پاک می کنید. بهتر است این کار را بلافاصله صبح، قبل از خوردن یا نوشیدن چیزی انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:خواص  روغن نارگیل برای لک صورت چیست؟

سخن آخر

روغن کشی با روغن نارگیل می تواند ارتباط روغن نارگیل و دندان را توجیه کند و یک مکمل عالی برای بهداشت روزانه دهان شما باشد، با این وجود نباید جایگزینی برای مراقبت های استاندارد دهان باشد. بهترین راه برای حفظ سلامت دهان، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو بار در روز با استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید است. همچنین زبان و گونه های داخلی خود را مسواک بزنید. علاوه بر این، نوشیدن آب در طول روز، محدود کردن نوشیدنی‌ها و غذاهای شیرین، پرهیز از سیگار، داشتن رژیم غذایی مغذی و مراجعه منظم به دندانپزشک، همگی از راهکارهای موثر برای داشتن دهان سالم هستند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *