بهترین روغن برای عضله سازی کدام است؟

فهرست


هدف از ورزش کردن تقویت بدن و عضلات است و تمرینات موثری برای آن وجود دارد. اما مواد طبیعی مختلفی وجود دارد که مصرف آنها فرم دادن به عضلات را آسان می‌کند. همچنین استعمال بهترین روغن برای عضله سازی تاثیر شگفت انگیزی دارد و کمک زیادی به شکل دهی عضله‌های بدن می‌کند. از روغن‌های طبیعی می‌توان هم در رژیم غذایی استفاده کرد و هم با ماساژ بر روی عضله‌ها به حجیم‌تر شدن آنها کمک کرد. در این مطلب به معرفی بهترین روغن برای عضله سازی می پردازیم.

روغن خراطین مناسب عضله سازی

حجم دهندگی روغن خراطین برای همه شناخته شده است. ماساژ آن بر روی هر عضله‌ای در کنار رژیم غذایی و تمرینات ورزشی تاثیر شگفت انگیزی دارد. می‌توان آن را جایگزین مکمل‌های ورزشی کرد. همانطور که می‌دانید این مکمل‌ها عوارض جبران ناپذیری برای بدن دارند. علاوه بر آن از لحاظ قیمتی نیز بسیار گران‌تر هستند. کاری که روغن فوق با بدن ورزشکاران انجام می‌دهد افزایش ترشح هورمون استروژن است. این هورمون در حجم دهی عضلات تاثیر بسیار زیادی دارد. علاوه بر این هیچ گونه خطر یا آسیبی را متوجه افراد نمی‌کند. از آن برای استعمال در هر عضله‌ای در بدن می‌توانید استفاده کنید.

بنر روغن های گیاهی ناب

نحوه مصرف

در بحث بهترین روغن برای عضله سازی باید گفت که، برای اینکه از روغن خراطین نتیجه بگیرید روزی 2 مرتبه باید روی عضلات مورد نظر خود ماساژ دهید و یک ساعت صبر کنید. یک پارچه تمیز و مرطوب را روی ناحیه روغنی شده قرار دهید و منتظر بمانید سپس پوست خود را شستشو دهید. نیازی به ترکیب کردن با سایر روغن‌های اساسی نیست. زیرا خود به تنهایی تمامی عناصر مورد نیاز عضلات را فراهم می‌کند. برای جلوگیری از بروز جوش ( به علت طبع گرمی که دارد ) می‌توان از عرق‌های کاسنی و شاهتره استفاده کرد. تاثیر گذاری یکباره ندارد بلکه باید به طور مداوم بین 3-4 ماه استفاده شود تا نتیجه را مشاهده نمایید.

روغن خراطین طبیعی بکلی

روغن بادام زمینی

روغن دیگری که به عنوان بهترین روغن برای عضله سازی، می‌توان جایگزین مکمل‌های مضر شیمیایی کرد و تاثیر زیادی در حجم دهی عضلات دارد، روغن بادام زمینی است. استفاده از آن در رژیم غذایی جایگزین خوبی برای مواد غذایی پر کالری خواهد بود. میزان پروتئین آن با گوشت برابری می‌کند ( هر 100 گرم کره بادام زمینی 25 گرم پروتئین دارد ). از آنجایی که ورزشکاران برای عضله سازی به پروتئین زیادی نیاز دارند (100-150 گرم روزانه) می‌توانند بخشی از آن را با کره بادام زمینی جبران کنند. دیگر عناصری که ورزشکاران نیاز دارند و در کره بادام زمینی موجود است شامل:

  • چربی غیر اشباع ( 35 گرم در 100 گرم روغن ).
  • کربوهیدرات
  • مواد معدنی ( پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن).
  • حاوی آنتی اکسیدان
  • ویتامین C, E, A
  • فیبر

هر کدام از مواد ذکر شده نقش موثری در فرم‌دهی عضلات بدن دارد.

نحوه مصرف

روغن بادام زمینی را می‌توانید به عنوان صبحانه میل کنید و یا اینکه در غذاهایی که درست می‌کنید آن را نیز بگنجانید. از آنجا که به شدت انرژی زا است بنابراین 2 ساعت قبل از شروع تمرینات ورزشی باید آن را مصرف کنید تا بدن آمادگی لازم را داشته باشد.

نکات مهم در رابطه با بهترین روغن برای عضله سازی

چنانچه قرار است از بهترین روغن برای عضله سازی جهت استعمال خارجی استفاده شود بدن باید شسته شده و تمیز باشد. همچنین با ماساژ بر روی پوست و افزایش خون رسانی، نه تنها باعث فرم دهی عضلات می‌شود بلکه خستگی و کوفتگی‌های ناشی از تمرین را نیز از بین برده و حتی برای سلامت پوست مفید است. اگر از روغن‌های طبیعی در رژیم غذایی استفاده می‌کنید از عدم حساسیت به آن مطمئن شوید. حتما آن را قبل از شروع تمرینات ورزشی استفاده کنید تا نیروی لازم برای فعالیت را داشته باشید.

کلام آخر

استفاده از بهترین روغن برای عضله سازی در کنار ورزش کردن، راه حلی مناسب برای دست یافتن به عضلات خوش فرم و متعادل است. ما در این مطلب سعی کردیم با معرفی این روغن ها و توضیح نحوه مصرف آنها اطلاعات مفیدی برای شما جمع آوری کنیم. امیدواریم از این مطلب بهره لازم راببرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *