خواص روغن نارگیل برای لک صورت چیست؟

فهرست

روغن نارگیل امروزه جای خود را در بین محصولات آرایشی بهداشتی و مراقبت از پوست باز کرده است و یکی از محبوب ترین روغن ها در تجویزهای پزشکی محسوب می شود. همچنین روغن نارگیل روغن نارگیل برای لک صورت هم مفید است و ترکیب آن با زردچوبه به روشن شدن آن کمک می کند.

روغن نارگیل برای لک صورت

روغن نارگیل می تواند به روشن شدن پوست  و بهبود ظاهر لک های پوستی ناشی از هایپر پیگمنتیشن، ملاسما، جای جوش و کک ومک کمک کند. این روغن هنگامی که با موادی از قبیل آب لیمو، چوب صندل، زردچوبه، شیرین بیان و جوش شیرین ترکیب شود خواص روشن کنندگی پوست را افزایش می دهد.

آیا روغن نارگیل برای پوست مفید است؟

روغن نارگیل حاوی ویتامین E کلسیم، آهن، روی و اسیدهای آمینه است که سلول های پوست را تغذیه، ترمیم و بازسازی می کند. این روغن دارای خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی است و یک آبرسان قوی برای پوست محسوب می شود. استفاده, از آن موجب می شود پوستی لطیف تر و نرم تر داشته باشید. آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب موجود در آن موجب  افزایش تولید کلاژن می شود و برای انواع پوست به جز پوست چرب مفید است.

آیا روغن نارگیل در کاهش رنگدانه پوست موثر است؟

هایپرپیگمنتیشن یک بیماری شایع پوستی است که باعث می شود نواحی خاصی از صورت تیره تر از حد معمول به نظر برسند. این زمانی اتفاق می افتد که ملانین رسوباتی روی سطح ایجاد می کند که منجر به تغییر رنگ پوست می شود. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل به بازسازی پوست؛ محو شدن کک و مک جای زخم لکه های تیره و لکه های پیری و در عین حال یکدست شدن رنگ پوست کمک می کند.

روغن نارگیل برای سفید کردن پوست

تیرگی غیر طبیعی پوست اغلب به دلیل عوامل داخلی و عوامل خارجی ایجاد می شود. عوامل داخلی مثل عدم تعادل هورمونی، تغذیه ناسالم و کم آبی می باشد و عوامل خارجی مثل قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش، آلاینده های محیطی و استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی است.

راه های استفاده از روغن نارگیل برای سفید کردن پوست

از بهترین راه ها می توان به استفاده از روغن نارگیل به تنهایی، ترکیب آن با آبلیمو، ترکیب آن با زردچوبه  و یا ترکیب با چوب صندل و جوش شیرین اشاره کرد. در هر کدام از این ماسک های ترکیبی باید صبر پیشه ساخت و حداقل یک ماه هر درمانی را ادامه داد. این دستورات ترکیبی را دو بار در هفته و هر بار به مدت ده دقیقه انجام دهید و تا رسیدن به نتیجه مطلوب این کار را تکرار کنید. درمان های پوستی نیاز به صبر و حوصله دارند.

بهترین روغن نارگیل برای لک صورت

روغن نارگیل برای لک صورت به تنهایی مفید است اما وقتی با روغن های دیگر ترکیب شود اثربخشی آن در کاهش رنگدانه های پوست افزایش می یابد. روغن های اسطوخودوس، گل رز، چوب صندل، روغن لیمو، روغن بادام و روغن درخت چای  از جمله روغن های ترکیب شونده با روغن نارگیل هستند که تاثیر زیادی در کارآمدتر شدن روغن نارگیل دارند. این روغن ها یک لایه برداری ملایم انجام می دهند و با استفاده از آنها پوست درخشان تر به نظر می رسد.

بهترین روغن نارگیل

بهترین روغن نارگیل روغن خام، بکر، ارگانیک و تصفیه نشده است که از فشار سرد بدست می آید. این روغن ها حاوی بالاترین مقدار فیتونوترینت های طبیعی و پلی فنل ها هستند. روغن ارگانیک، روغن خالصی است که هیچ افزودنی به آن اضافه نشده است. این روغن بسیار سالم و مقوی است و اثرات بهتری بر روی  پوست و موی شما باقی خواهد گذاشت. با استفاده از یک روغن بکر درخشندگی را به موها و پوست خود هدیه دهید.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

آیا روغن نارگیل منافذ پوست را می بندد؟

روغن نارگیل برای لک صورت و کاهش ظاهر اسکار مفید است ولی اگر زیاد استفاده شود می تواند در افرادی که پوست چرب دارند موجب شود که منافذ پوست آنها بسته شود. استفاده از این روغن برای پوستهای بسیار خشک، حساس و بالغ توصیه می شود چرا که این روغن مرطوب کننده ای قوی است و با آبرسانی پوست لطیف تر    می شود.

آیا روغن نارگیل پوست را تیره می کند؟

روغن نارگیل برای لک مناسب است و پوست را تیره تر نمی کند مگر آنکه از آن در زیر نور خورشید استفاده کنید. معمولا این روغن به لوسیون های برنزه کننده اضافه    می شود تا پوست درخشان تر به نظر برسد. این روغن نه تنها پوست را روشن تر می کند بلکه موجب التیام و مرطوب شدن آن نیز می شود.

یک شیشه روغن نارگیل به همراه سه عدد نارگیل

اثر روغن نارگیل برای جای زخم

جای جوش و جای زخم را می توان تا حدودی با روغن نارگیل التیام داد چرا که روغن نارگیل حاوی ویتامین E است و اثر التیام بخش بر روی زخم دارد. در پوست های مستعد آکنه بهتر است از ترکیبات لایه بردار ملایم مثل هیدروکینون، اسید کوجیک و ویتامین c استفاده کرد. استفاده از این ترکیبات باید تحت نظارت پزشک صورت گیرد چرا که ممکن است عواقب ناخوشایندی در اثر مصرف بی رویه آن برای پوست ایجاد شود.

انواع ماسک های صورت با روغن نارگیل

خواص روغن نارگیل برای لک صورت بسیار خوب و عالی می باشد. شما باید با انواع ماسک هایی که می توانید به همراه این روغن مصرف کنید آشنا باشید.

ماسک پاکسازی پوست با روغن نارگیل

 یک قاشق غذا خوری جوش شیرین را با نصف قاشق آبلیموی تازه، سه الی چهار قطره روغن درخت چای و یک هشتم قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید تا خمیری غلیظ به دست آید آن را به مدت دو تا چهار دقیقه روی نواحی تیره بمالید و سپس با آب گرم بشویید این کار را دو بار در هفته تکرار کنید. این ماسک روغن نارگیل برای لک صورت مفید است زیرا جوش شیرین خاصیت لایه بردار و روغن نارگیل خاصیت کاهش تحریک های ناشی از لایه بردار را دارد.

 

ماسک روغن نارگیل با زردچوبه

ترکیب روغن نارگیل با عسل، زردچوبه و مقداری پودر شیرین بیان ترکیبی شگفت انگیز برای پوست شما خواهد بود. شیرین بیان خاصیت کاهش فعالیت ملانین پوست را دارد و به این طریق پوست با کاهش فعالیت رنگدانه روشن تر به نظر می رسد. این مواد را باهم مخلوط کنید و بعد از ده دقیقه با دستمال گرم آن را از روی صورت پاک کنید و سپس با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شود.

مقاله مرتبط :”خواص روغن نارگیل برای پوست چیست؟”

ماسک روغن نارگیل و ماست

روغن نارگیل آبلیمو و ماست را با هم مخلوط کرده به مدت ده دقیقه روی پوست خود بگذارید و سپس آن را بشویید این ماسک به خاطر خاصیت اسیدی که دارد برای کسانی که پوست چرب و مختلط دارند مناسب است و افرادی که پوست خشک و حساس دارند ممکن است پوست شان دچار تحریک شود. بنابراین بهتر است آن را با کمی روغن زردچوبه مخلوط کنید. زردچوبه سرشار از کورکومین است که تولید ملانین را تنظیم می کند.

سخن پایانی

روغن نارگیل برای لک صورت به تنهایی می تواند مفید باشد. این روغن  به طور گسترده در صنعت آرایشی و بهداشتی در حال استفاده است و مصارف پزشکی گوناگونی دارد. برای کاهش اثرات جای زخم، از خاصیت التیام بخشی روغن نارگیل که ناشی از ویتامین E موجود در آن است، استفاده می شود. روغن نارگیل با تنظیم آبرسانی پوست باعث می شود پوست شاداب تر به نظر برسد و ترکیب آن با زردچوبه و شیرین بیان نقش موثری در تنظیم ملانین پوست خواهد داشت.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *