آیا روغن کرچک ضد آفتاب است؟

فهرست

نور خورشید به دلیل وجود اشعه فرابنفش می تواند برای سلامت پوست خطرناک باشد. برای محافظت از پوست در برابر این اشعه از ضد آفتاب های طبیعی یا شیمیایی و محصولات آرایشی با   SPF مناسب استفاده می شود. در ادامه به بررسی سوال آیا روغن کرچک ضد آفتاب است می پردازیم.

آیا می توان از روغن کرچک به عنوان ضدآفتاب استفاده کرد  ؟

استفاده از روغن ها و عصاره های طبیعی به عنوان ضد آفتاب منطقی است. تقریباً همه آنها دارای برخی از خواص محافظت کننده از نور می باشند که گیاه را از آسیب اشعه فرابنفش در امان نگه می دارد. مطالعات انجام شده بر روی انواع روغن های غیر فرار و فرار نشان داد که  مقادیر SPF یافت شده برای روغن های غیر فرار بین 2 تا 8 و برای روغن‌های فرار بین 1 تا 7 است . از جمله خواص روغن کرچک ضد آفتاب و فواید آن برای پوست این است که این روغن دارای SPF طبیعی 5-6 است. روغن کرچک همچنین به محو شدن جای زخم و رنگدانه ها کمک می کند.

تسکین دهنده آفتاب سوختگی

روغن های گیاهی برای تولید لایه ای یکنواخت و طولانی مدت از ضد آفتاب بر روی پوست موثر اند و خاصیت نرم کنندگی آنها از پوست در برابر اثرات خشکی قرار گرفتن در معرض باد و آفتاب محافظت می کند. روغن کرچک به دلیل خواص ضد التهابی خود ممکن است درد ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش دهد. روغن کرچک خواص مرطوب کنندگی نیز دارد که ممکن است باعث کاهش آفتاب سوختگی و لایه برداری پوست شود.

یک شیشه حاوی روغن کرچک

 

آیا روغن کرچک می تواند به عنوان ضدآفتاب عمل کند؟

روغن کرچک در واقع بالاتر از روغن بادام با SPF 5.687 قرار دارد.  روغن کرچک به دلیل خواص محافظتی که در برابر اشعه فرابنفش دارد می تواند ناجی پوست شما در برابر مضرات اشعه خورشید باشد. این در حالی است که روغن کرچک به سطح SPF اکثر کرم های ضد آفتاب های شیمیایی نزدیک نیست. این روغن می تواند به شما در محافظت از پوست برای دوره های کوتاه تری کمک کند. باید به این نکته هم توجه لازم را داشته باشید که حتما در هنگام خرید روغن کرچک نسبت به کیفیت و اصل بودن آن اطمینان داشته باشید.

مقاله مرتبط :”چقدر طول می کشد روغن کرچک اثر کند؟

سخن آخر

پوست شما یکی از ارزشمند ترین دارایی های شما است که می تواند موجب اعتماد به نفس شما شود. بنابراین باید در حفاظت از آن حداکثر تلاش را به کار بگیرید. یکی از خطراتی که پوست شما را تهدید می کند این است که مدت طولانی زیر نور آفتاب قرار داشته باشد. بنابراین اگر طرفدار ضد آفتاب های شیمیایی نیستید یا اثرات جانبی استفاده از این ضدآفتاب ها شما را نگران کرده است با توجه به نوع پوست خود روغن های طبیعی از جمله روغن کرچک ضد آفتاب برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *