خواص روغن نارگیل برای ماساژ شامل چیست؟

فهرست

استفاده از روغن ها می تواند بسیار مفید باشد، زمانی که شما دچار درد یا خستگی زیادی هستید، می توانید از روغن های طبیعی برای ماساژ استفاده کنید. این روغن ها خواص و مزایای بسیاری دارند که می توانند برای شما عالی باشند و درد یا خستگی شما را کاهش دهند. در ادامه می خواهیم خواص روغن نارگیل برای ماساژ را برای شما بررسی کنیم، تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی از آن ها استفاده لازم را داشته باشید.

آیا می توان از خواص روغن نارگیل برای ماساژ استفاده کرد؟

روغن نارگیل یکی از بهترین روغن های ماساژ است. به دلیل دارا بودن ویتامین E، مواد معدنی و ترکیبات مغذی یکی از روغن های ضروری برای نرم و صاف کردن پوست و آرامش عضلات شماست. این روغن دارای طعم فوق العاده و بوی معطری است که برخلاف سایر روغن های گیاهی که برای ماساژ دارای بو و طعم بد هستند چسبنده نیست. و بدن را از داخل و خارج تغذیه می کند. روغن نارگیل برای ماساژ بسیار مرسوم است.

مشخصات روغن نارگیل ماساژ

این روغن سبک و غیر چرب است کمی چسبنده است و ماندگاری طولانی تری نسبت به روغن نارگیل بکر دارد اغلب به صورت مایع است و از نظر قیمت بسیار ارزان است. بوی نارگیل ندارد و فقط حاوی تری گلیسیرید با زنجیره متوسط است. از مصرف این روغن بر روی افرادی که به لاتکس و نارگیل حساسیت دارند، بپرهیزید. این روغن لغزندگی کمتری نسبت به روغن نارگیل بکر دارد. ماساژ باید به صورت ضربه ای و کوتاه در عضلات تنشی اجرا شود.

 ماساژ چیست؟

ماساژ فشار دادن، مالش و دستکاری پوست، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط های بدن است و گردش خون را افزایش می دهد و متابولیسم را بهبود می بخشد. موجب رهایی از استرس شده و به درمان افسردگی کمک می کند. درد را تسکین می دهد، گرفتگی عضلات را برطرف می سازد و به ذهن آرامش می بخشد. به احیاء پوست کمک می کند و موجب می شود پوست نرم تر و صاف تر به نظر برسد.

روغن نارگیل در دو ظرف با اندازه های متفاوت

نقش روغن در ماساژ درمانی

روغن ماساژ نقش کلیدی در اثربخشی ماساژ دارد و به دلیل تعاملی که با پوست دارد و زمانی که به آن نفوذ می کند، بهتر از بقیه روغن ها محسوب می شود. روغن بادام، روغن خردل و روغن نارگیل برای ماساژ، روغن های مناسبی هستند و محبوبیت روغن نارگیل در این بین رو به افزایش است.

روغن نارگیل به عنوان روغن ماساژ

استفاده از روغن نارگیل برای ماساژ برای اروپاییان ممکن است، جدید باشد. اما  استفاده از آن در نواحی گرمسیری چون آفریقا، از زمان های قدیم، مرسوم بوده است. آنها از سال های دور به معجزات میوه ها پی برده بودند و از آنها برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند. دانشی که امروزه به صورت علمی به اثبات رسیده است.  دانش استفاده از خواص روغن نارگیل برای ماساژ هم یکی از این موارد است.

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

خواص روغن نارگیل برای ماساژ

در این قسمت خواص روغن نارگیل برای ماساژ را شرح خواهیم داد:

خاصیت ضد باکتری

این روغن، دارای تری گلیسریدهای زنجیره متوسط است که در درمان انواع عفونت های قارچی، ویروسی و باکتریایی موثر است. اسید لوریک و اسید کاپرلیک موجود در آن به هنگام تجزیه اثر ضد میکروبی از خود نشان می دهند. بنابراین ماساژ آن بر روی پوست کمک می کند تا از شر باکتری ها و قارچ های مضری که روی پوست رشد می کنند، رهایی یابید.

سلامت پوست با ماساژ روغن  نارگیل

این روغن حاوی ویتامین E است و پوست را تغذیه می کند و موجب میشود پوست ظاهری نرم و صاف به خود بگیرد. این ویتامین در ساخت بسیاری از کرم های مرطوب کننده و کرم های بدن کاربرد دارد.

خاصیت ضد پیری و ضد چروک

سلول های پوست در اثر افزایش سن، انعطاف و لطافت رنگ خود را از دست می دهند.  از خواص  روغن نارگیل برای ماساژ، تحریک کلاژن سازی پوست و ترمیم عضلات از دست رفته پوست است و با خواص آنتی اکسیدانی که دارد، باعث می شود، افتادگی های پوست کمتر شود و پوست شاداب تر  و صاف تر به نظر برسد.

یک بطری بزرگ حاوی روغن نارگیل

جذب آسان

یک روغن ماساژ خوب باید راحت جذب بدن شود و برای  بالا بردن جذب، مقداری مرطوب کننده به آن می افزایند تا روغنی بر روی بدن باقی نماند. اضافه کردن روغن بادام به روغن نارگیل هم همین کار را انجام می دهد و باعث بالا رفتن جذب روغن در هنگام ماساژ می شود.

ماساژ روغن نارگیل بدون اثرات لکه گذاری است

بیشتر روغن ها ی ماساژ لکه های سختی بر جای می گذارند که پاک کردن آنها آسان نیست. در صورتی که استفاده از روغن نارگیل موجب می شود که هیچ لکه ای بر روی ابزار کار و بدن باقی نماند.

مقاله مرتبط: “ویتامین های روغن نارگیل چه می باشد؟”

اثرات مفید بر روی عضلات بدن

به هنگام فعالیتهای بدنی و یا بعد از تمرینات سخت ورزشی ممکن است ماهیچه ها دچار سفتی و گرفتگی شوند و موجب می شود که خیلی خسته به نظر برسید. در این مواقع انجام یک ماساژ حرفه ای و اصولی به رفع این خستگی ها کمک می کند. این که از چه روغنی استفاده کنید، هم به سلیقه و هم به نوع درمان بستگی دارد که روغن نارگیل به خاطر رایحه ملایم، از محبوبیت بیشتری نسبت به روغن خردل دارد. این روغن یک روغن عالی برای ماساژ  و تسکین دهنده درد است.

سخن آخر

از خواص روغن نارگیل برای ماساژ می توانید در مواقعی  استفاده کنید که، استرس های جسمی و روحی دارید یا پوست تان در اثر تغییرات فصلی خشک شده است. همانطور که گفتیم، ماساژ پوست کودکان آنها را از گزند میکروب هایی که در هنگام بازی روی پوست مینشیند، مصون می دارد. امیدواریم این مقاله برایتان مفید باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *