مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری چگونه باید باشد؟

فهرست

مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری با حساسیت به بادام زمینی در نوزادان مرتبط است. آلرژی به بادام زمینی شدید است و معمولا مادام العمر ادامه دارد و این تقریبا 1% از کودکان را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابر آمار حساسیت به بادام زمینی در بین کودکان رو به افزایش است. عوارض مصرف  کره بادام زمینی بیشتر در مادران مبتلا به آتوپیک بیشتر دیده شده است.

مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری

مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری بی خطر است به گفته پزشکان اگر شما حساسیت ندارید، هیچ خطری برای خوردن بادام زمینی یا کره بادام زمینی در دوران بارداری وجود ندارد و هیچ اطلاعاتی مبنی بر این که جلوگیری از مصرف بادام زمینی یا کره بادام زمینی احتمال ابتلای نوزاد به آلرژی به بادام زمینی را کاهش می دهد، وجود ندارد. عده ای از متخصصان معتقدند که مصرف کره بادام زمینی یا بادام زمینی در دوران بارداری از مبتلا شدن نوزاد به  آلرژی جلوگیری می کند که برای این ادعا سند مطالعاتی دقیقی وجود ندارد.

بهترین راه مبارزه با آلرژی بادام زمینی

برای این که کودکان  به آلرژی بادام زمینی مبتلا نشوند بهتر است که در سه سال اول زندگی از خوردن کره بادام زمینی  و دیگر محصولات بادام زمینی اجتناب کنند. همچنین مادران برای کمک به مبتلا نشدن فرزندان شان به بیماری آلرژی به مواد غذایی بهتر است در دوران غذایی از خوراکی های آلرژی زا چون کره بادام زمینی پرهیز کنند  اما خلاف این قضیه نیز دیده شده است. بر طبق یک تحقیق افزایش تحمل کودک به آلرژی در کودکانی که مادرانشان در دوران بارداری از آجیل یا بادام زمینی استفاده کرده بودند، بیشتر از دیگر کودکان بود.

کره بادام زمینی و سلامت نوزاد

اگر مادر به بادام زمینی حساسیت نداشته باشد، مصرف کره بادام زمینی برای جنین به علت داشتن فولات می تواند به رشد و نمو او کمک کند و او را از هرگونه نقص سلول عصبی مصون نگه دارد.  خوردن کره بادام زمینی برای کودکان زیر شش ماه ممنوع است.

ظرف کره بادام زمینی با بادام زمینی

فواید کره بادام زمینی در دوران بارداری

از خوردن کره بادام زمینی لذت ببرید. کره بادام زمینی علاوه بر اینکه یک غذای خوش طعم و آماده است فواید زیادی برای سلامتی دارد. ایم ماده غذایی شامل B6 پروتئین منیزیم روی فسفر و نیاسین است. همچنین دارای کالری فراوانی است. مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری از یک فرد به فردی دیگر متغیر است و احتیاط آن است که در این دوران از هر ماده غذایی در حد اعتدال مصرف کنید.

پیشنهاد مطالعه:”کره بادام زمینی و حساسیت چه ارتباطی بهم دارند؟”

فواید تغذیه ای کره بادام زمینی

هر گاه بخواهید از رژیم های غذایی حاوی کره بادام زمینی استفاده کنید بهتر است  آن را در کنار ترکیباتی از میوه و دیگر آجیل ها مصرف کنید. برای جلوگیری از مصرف کالری و سدیم اضافی  در مصرف آن اعتدال داشته باشید. مادران در دوران بارداری بهتر است به رژیم غذایی خود کره بادام زمینی، بادام هندی  و تخمه آفتابگردان اضافه کنند تا جنین بتواند مواد غذایی مورد نیاز خود را از بدن مادر تامین کند.

بنر کره بادام زمینی

هشدار های ایمنی

برای این که کودکان در بزرگسالی کمتر به عارضه آلرژی دچار شوند  بعد از شش ماه نخست زندگی بهتر است آنها را با آجیل و کره بادام زمینی آشنا کنید. و مصرف آن در بارداری توسط مادر کمک خواهد کرد که احتمال ابتلای کودک به آلرژی کاهش یابد. یکی از شایع ترین و کشنده ترین آلرژی ها، حساسیت به بادام زمینی و آجیل درختی است. بهتر است استفاده از کره بادام زمینی در طی فواصل منظم صورت پذیرد.

سخن آخر

مصرف کره بادام زمینی در دوران بارداری باید با اعتدال همراه باشد و مادر اگر به این ماده غذایی حساسیت نداشته باشد می تواند از خوردن آن لذت ببرد و به روند رشد و نمو کودک خود کمک کند. کره بادام زمینی اگر با سبزیجات و میوه های مورد علاقه کودک مصرف شود به عنوان یک خوراکی و میان وعده مقوی می تواند انرژی لازم را برای فعالیت های روزانه کودک فراهم کند شادابی و نشاط کودکان در گرو بازی و تغذیه سالم است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *