ارتباط روغن کرچک و قاعدگی چیست؟

فهرست

بیش از 80 درصد از جمعیت زنان در مرحله خاصی از زندگی خود با درد قاعدگی مواجه هستند که فعالیت های روزمره آنها را مختل می کند. علاوه بر این، از هر چهار زن، سه زن از علائم سندرم پیش از قاعدگی رنج می برند. علل درد قاعدگی از دلایل بیولوژیکی تا سبک زندگی ناسالم افراد متفاوت است.روغن کرچک و قاعدگی با هم ارتباط تنگاتنگ دارند. می توان گفت خواص و فواید این روغن بسیار زیاد است که بهتر است این خواص و ارتباط آن را با قاعدگی به خوبی بدانید.

سندروم پیش از قاعدگی

با نزدیک شدن به زمان قاعدگی زنان در بدن خود دچار تغییرات فیزیکی و خلق و خو می شوند که به دلیل نوسان در سطح هورمون های جنسی صورت می گیرد و موجب ایجاد انقباضاتی در ماهیچه های رحم می شود.  در این دوران ممکن است تغییراتی چون درد و تورم، خستگی یا تهوع را تجربه کنند که به این  نوسانات فیزیکی که مرتبط با قاعدگی است، سندروم پیش از قاعدگی می گویند.

دردهای شکمی قاعدگی

در دوران قاعدگی داشتن درد در ناحیه شکم وگرفتگی عضلات آن امری طبیعی  و تجربه ای رنج آور است. در این دوران ماهیچه های رحم برای  به بیرون رساندن خون از رحم فعال می شوند. فعال سازی این ماهیچه ها بر عهده پروستاگلاندین است که در دیواره رحم تولید می شود. نشانه های فعال  شدن آن داشتن حالت تهوع و استفراغ یا اسهال و یبوست ویا دردی شدید است که تا ران ها ادامه پیدا می کند می باشد.

ارتباط روغن کرچک و قاعدگی های دردناک

روغن کرچک از دانه‌های گیاه روغن کرچک به دست می‌آید. این  روغن به رفع احتقان در کف لگن، افزایش جریان خون و گردش خون به رحم و تخمدان ها، نرم شدن بافت اسکار (از سزارین، جراحی لاپاراسکوپی، کیست، دیسپلازی دهانه رحم یا سرطان)، کوچک کردن فیبروم ها و کاهش درد  اندومتریوز کمک می کند. ارتباط روغن کرچک و قاعدگی را می توان با اثراتی که بر روی تحریک کردن سیستم لنفاوی، گردش خون و کبد دارد، تشریح کرد.

نکات ایمنی در استفاده روغن کرچک برای قاعدگی

روغن کرچک به خلاص شدن از شر درد قاعدگی، سم زدایی کبد، تسکین  درد و تقویت سیستم تولید مثل کمک می کند. با این وجود چون روغن کرچک باعث افزایش جریان خون در دوران قاعدگی می شود، چنانچه دارای مشکلات گوارشی، حساسیت های شدید پوستی هستید یا در دوران بارداری به سر می برید و یا از خونریزی های سنگین در دوران قاعدگی رنج می برید بهتر است که از این روغن استفاده نکنید.

شیشه روغن کرچک و سنگ

 مزایای استفاده از روغن کرچک

با آزاد سازی لنفوسیت ها، سیستم لنفاوی را تقویت می کند و سلول های بدن را سم زدایی می کند که این برای حفظ باروری در زنان ضروری است و از عفونت های مختلف و تاخیرهای قاعدگی جلوگیری می کند.

افزایش جریان خون

همراه با سم زدایی، سیستم گردش خون شما برای آزاد سازی سلول های T11 در جریان خون را تحریک میکند. سموم به طور ایمن توسط سلول های T-11 به جریان خون شما منتقل می شوند به طوری که توسط کلیه ها سم زدایی می شوند و این در سیستم گردش خون به تشکیل خون اکسیژن دار کمک می کند تا در سراسر بدن و سیستم تولید مثل شما جریان یابد. این امر قابلیت های خود درمانی و دفاع فعال در برابر بیماری های مختلف را برای آن فراهم می کند.

از بین بردن فیبروم

استفاده از روغن کرچک روی ناحیه فیبروم به مدت بیش از 20 دقیقه تا یک ساعت به کوچک شدن آنها کمک می کند. این کار را با قطع خون رسانی به آنها انجام می دهد.

سخن آخر

ارتباط روغن کرچک و قاعدگی در این است که این روغن با سم زدایی از کبد موجب تقویت سیستم لنفاوی و به تبع آن افزایش خون رسانی به ماهیچه های رحم و سیستم تولید مثل در زنان می شود و می تواند از دردهای ناشی از انقباضات ماهیچه ای این ناحیه بکاهد. فقط به هنگام استفاده از آن حتما با پزشک مشورت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *