بهترین روغن برای عفونت گوش چیست؟

فهرست



عفونت گوش یکی از آزار دهنده‌ترن دردها است و افراد برای درمان، اقدام به شستشوی گوش می‌کنند. این روش بسیار موثر است اما، با درمان به روش طبیعی از بروز عوارض ناخواسته نیز جلوگیری می‌شود. بهترین روغن برای عفونت گوش قادر است جرم‌های باقی مانده در گوش را به آرامی بیرون بیاورد. همچنین خواص ضد قارچ و ضد عفونی دارد و محیط داخلی گوش را کاملا پاکسازی کرده و به تقویت گوش می‌پردازد. سه روغن طبیعی بیشتر از سایر روغن‌های طبیعی برای این کار مناسب است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

روغن اسپند

اسپند با خانه‌های ایرانی عجین است و برای ضد عفونی کردن هوای خانه از آن استفاده می‌شود. روغن اسپند نیز چنین خاصیتی را دارد. با چکاندن به داخل گوش قادر است عفونت‌های گوش را پاکسازی کند. البته که با یک بار استفاده نتیجه آن را نخواهید دید و باید یک دوره درمانی مشخصی طی شود تا تاثیرات آن آشکار گردد. علائم عفونت گوش شامل، سنگینی، وزوز زیاد، کاهش شدید شنوایی و درد گوش است که با مصرف روغن فوق به مرور کاهش پیدا کرده و درمان می‌شود.

اسپند دارای طبع گرم و خشک است و حتی برای بیماری‌های ریوی نیز مفید واقع می‌شود. همچنین در درمان کمر درد، سرما خوردگی، قاعدگی‌های نامنظم، رعشه و درد مفاصل نیز، این گیاه معجزه می‌کند.

روغن زیتون

روغن زیتون مورد دیگری است که برای درمان عفونت گوش مناسب است. جرم‌های داخل گوش در واقع ترکیبی از مایع داخل گوش به همراه گرد و غبار و سایر چیزهایی است که به داخل گوش راه پیدا کرده وقتی مقدار آن زیاد شود قادر به خارج شدن نیست. در نتیجه باید از روغن‌های طبیعی کمک گرفت. چکاندن چند قطره از روغن فوق باعث می‌شود جرم‌ها نرم شود و به راحتی به سمت بیرون حرکت کنند.

البته در مصرف روغن زیتون و هر نوع روغن طبیعی دیگر نباید زیاده روی کرد. زیرا اثر مثبتی نخواهد داشت و ممکن است به شکلی دیگر دچار مشکل شوید. برای استفاده از روغن فوق نیازی به چکاندن روزانه به داخل گوش نیست. همین که در هفته چند مرتبه از آن استفاده شود کفایت می‌کند.

روغن اسپند

روغن درخت چای

عفونت زیاد گوش ایجاد التهاب در گوش می‌کند. در نتیجه یکی از خواصی که روغن‌های ارگانیک برای درمان عفونت باید داشته باشد ضد التهاب بودن است. روغن درخت چای نه تنها ضد التهاب بوده و برای درمان عفونت‌ها مفید است، بلکه به دلیل داشتن خواص ضد باکتری و ضد قارچ محیط داخلی گوش را به خوبی پاکسازی کرده و ضد عفونی می‌کند. این کار از بروز زود به زود عفونت گوش جلوگیری می‌کند.

مصرف زیاد و پشت سر هم روغن چای نیز می‌تواند مضر باشد و به گوش داخلی آسیب وارد کند. همچنین از این روغن در زمانی باید استفاده شود که میزان عفونت گوش خفیف باشد. در غیر این صورت برای درمان باید به پزشک مراجعه کرده و آنتی بیوتیک دریافت کنید.

نکات مهم در مورد روغن‌های طبیعی و نحوه مصرف آن

عدم حساسیت به بهترین روغن برای عفونت گوش یکی از نکات بسیار مهم است که قبل از استفاده باید حتما مطمئن شوید. روغن‌ها را می‌توانید ترکیب کنید که در این صورت باید نسبت‌ها را رعایت کنید ولی مصرف تنهایی آن در زمانی که نمی‌دانید با چه روغن اساسی باید ترکیب شود بهتر است.

مصرف 1-2 بار در هفته از هر کدام از روغن‌های مذکور برای بهبود عفونت گوش کفایت می‌کند. می‌توانید روغن درخت چای را با روغن بادام یا زیتون ترکیب کنید ( 10 قطره روغن چای را با 1 قاشق غذاخوری روغن بادام ) مخلوط کنید و به داخل گوش بریزید.

نکته مهم: در صورتی که علائم عفونت گوش شما با بیرون ریزی چرک و عفونت، سردرد، تب و حالت تهوع همراه است از روغن‌های طبیعی به هیچ عنوان استفاده نکنید و بهتر است برای درمان نزد پزشک متخصص بروید.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد بهترین روغن برای عفونت گوش و نکات مهم مصرف آن صحبت کردیم. همانطور که گفتیم بهترین روغن برای عفونت گوش قادر است جرم‌های باقی مانده در گوش را به آرامی بیرون بیاورد. این کار از بروز زود به زود عفونت گوش جلوگیری می‌کند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، برای استفاده از روغن ها نام برده شده و خرید آنها به فروشگاه اینترنتی بکلی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *