با خواص روغن زیتون برای مو آشنا شوید

فهرست

به دلیل خواص روغن زیتون برای مو امروزه بسیاری از افراد از این روغن طبیعی استفاده می کنند. این روغن طبیعی می توان به صورت شگفت انگیری موهای شما را تقویت کند. البته شما برای استفاده از این روغن جهت تقویت مو باید اصل بودن روغن را به خوبی بررسی کنید. نحوه اصولی استفاده از روغن زیتون برای سلامت مو را بدانید و سپس از آن استفاده نمایید.

معرفی خواص روغن زیتون برای مو

روغن زیتون یکی از انواع روغن های طبیعی می باشد که بسیاری از بیماری های مربوط به موی سر را درمان می ‌کند. مزیت های روغن زیتون برای مو موجب شده است که بسیاری از افراد این روغن را به صورت روزانه استفاده کنند. شما برای اینکه موهایی سالم، بدون آسیب دیدگی، براق و زیبا داشته باشید می توانید از این روغن استفاده کنید. برخی از مهمترین مزیت هایی که مربوط به روغن زیتون برای مو می باشد عبارت است از :

درمان شوره سر

یکی از مهمترین خواص روغن زیتون برای مو این است که شوره سر را درمان می کند. در بسیاری از موارد پزشکان مشاهده کرده‌ اند که خشکی کف سر موجب به وجود آمدن قارچ و شوره سر می گردد. در صورتی که شوره‌ سر شدت پیدا کند اعتماد به نفس افراد کاهش پیدا خواهد کرد. در بسیاری از موارد درمان های شیمیایی را برای از بین بردن شوره سر انجام داده اند. اما اگر شما با استفاده از روش های طبیعی جهت درمان شوره سر اقدام کنید نیازی نیست که نگران این مشکل باشید.

روغن زیتون برای سلامت مو یکی از بهترین راهکارهای طبیعی می باشد که شما با استفاده از این روش می توانید فولیکول مو را تقویت کنید. اگر روغن زیتون را در قسمت کف سر ماساژ دهید فولیکول مو تقویت خواهد شد. در برخی از مواقع روغن زیتون را افراد گرم می‌ کنند و سپس برای رفع مشکل استفاده می نمایند. شما جهت درمان شوره سر با استفاده از روغن زیتون ابتدا باید موهایتان را مرطوب کنید و سپس روغن زیتون را روی سرتان ماساژ دهید.

درمان موخوره مو

رفع موخوره با استفاده از روغن زیتون یکی دیگر از مزیت های روغن زیتون برای مو می باشد. موخوره یکی از مشکلاتی می باشد که افراد با آن مواجه می شوند. بسیاری از افرادی که موهای بلند و خشک دارند این مشکل را مشاهده می کنند. بسیاری از افرادی که به طور مداوم موهای خود را رنگ می کنند دچار موخوره می‌ شوند. موخوره زیبایی مو را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بسیاری از افراد زمانی که موهایشان دچار موخوره می شود چاره‌ ای جز کوتاه کردن موهای خود ندارد.

اما باید بدانید که استفاده از روغن زیتون برای سلامت مو جهت رفع موخوره تاثیر زیادی دارد. روغن زیتون می تواند رطوبت مو را حفظ کند. به همین دلیل دوشاخه شدن موها و همچنین آسیب دیدگی موها درمان می گردد. روغن زیتون خاصیت ضد التهابی دارد. به همین دلیل شما با استفاده از روغن زیتون ریزش موی خود را درمان خواهید کرد.

نرم کردن مو با استفاده از روغن زیتون اصل

نرم کردن مو با استفاده از روغن زیتون یکی دیگر از مزیت های روغن زیتون برای مو می باشد. یکی از مهمترین مشکلاتی که در مورد سلامت مو اهمیت زیادی دارد خشک بودن مداوم مو می باشد. این مشکل برای بسیاری از خانم هایی که پوست خشکی دارند مشاهده می گردد. افرادی که به صورت مداوم حمام می روند و همچنین افرادی که موهایشان بلند است با مشکل خشکی مواجه می‌ گردند. آنها برای درمان خشکی موی سر خود می تواند از روغن زیتون استفاده کنند.

روغن زیتون در بسته بندی مخصوص بکلی

خشکی مو دلایل ثانویه زیادی دارد که با روغن زیتون اصل درمان می شود. باید بدانید که عناصر شیمیایی مانند اسید پالمیتیک، یا اسید اولئیک به عنوان مهمترین عوامل خشکی مو شناخته می‌ شوند. در واقع بیشتر نرم کننده ها و شامپوها دارای ترکیبات نرم کننده هستند. به همین دلیل شما می توانید خشکی موی خود را با استفاده از آنها درمان کنید.

اگر می خواهید که روش طبیعی برای درمان خشکی مو انتخاب نمایید بهتر است که هفته‌ ای دو بار مقداری روغن زیتون اصل را کف دست خود بمالید و سپس به موهایتان آغشته نمایید. همچنین قادر خواهید بود که از روغن زیتون جهت تهیه ماسک های خانگی استفاده نمایید تا موهایتان را تقویت کنید. ماسک های مو که با استفاده از روغن زیتون آماده می شوند تعدادشان زیاد است. هر یک از ماسک ها مزیت های خاصی دارند.

درمان شپش موی سر

رفع شپش سر با روغن زیتون یکی دیگر از انواع خواص روغن زیتون برای مو می باشد. روغن زیتون به عنوان یکی از بهترین روغن ‌های طبیعی جهت از بین بردن شپش های سر شناخته می شود. در واقع شما اگر از این روغن برای رفع شپش مو استفاده کنید بهترین راه حل را به کار گرفته اید. اگر دستورالعمل های دقیق استفاده از روغن زیتون برای رفع شپش مو را انجام دهید بدون شک نتیجه لازم را دریافت خواهید کرد.

شپش هایی که روی سر به وجود می آیند حدود دو ساعت با استفاده از روغن و مایعات زنده می مانند. بنابراین جهت دریافت خواص روغن زیتون برای مورد نیاز است که روغن زیتون را هر 8 الی 9 ساعت روغن را روی موی سر خود بمالید. پس از آنکه موهای خود را با روغن زیتون آغشته کردید باید با حوله حمام به خوبی موهایتان را بپوشانید. هر چه که زمان استفاده کردن از این روغن بیشتر باشد شما نتیجه بهتری از آن دریافت خواهید کرد.

طول زندگی هر یک از شپش ها در بین موها ۱۲ روز می باشد. به همین دلیل شما باید هر دو سه روز یکبار حدود چند هفته از این روغن زیتون خالص استفاده کنید. جهت پاکسازی کردن مو و همچنین از بین بردن شپش های مرده می توانید از آب داغ و صابون استفاده نمایید. دوره درمان از بین بردن شپش سر بستگی به تعداد شپش های موی سر دارد. اگر تعداد شپش ها بیشتر باشد باید دوره درمان را افزایش دهید.

افزایش ضخامت مو با استفاده از روغن زیتون خالص

یکی دیگر از مزیت های روغن زیتون برای مو افزایش ضخامت مو و رشد مو می باشد. شما برای اینکه ضخامت موهای خود را افزایش دهید می توانید از روغن زیتون که دارای ماده اولئوروپین می باشد استفاده کنید. ماده ای که در روغن زیتون وجود دارد برای رشد مو بسیار مفید می باشد. به عنوان ترکیب رشد از این ماده نام می برند. شما می توانید برای رشد موهای خود از روغن زیتون استفاده نمایید.

علاوه بر رشد موها باید بدانید که روغن زیتون خالص دارای آنتی اکسیدان های زیادی است. به همین دلیل این روغن طبیعی، افزایش ضخامت مو و تقویت موها را به دنبال دارد. مشکلی که برای موهای بسیاری از افراد به وجود می‌ آید نازک بودن بیش از اندازه مو می باشد. این مشکل موجب ریزش مو و همچنین وز شدن مو می گرد.

هر یک از مشکلاتی که به دلیل نازک بودن مو برای افراد به وجود می آید را با کمک روغن زیتون می ‌توانید درمان کنید. خواص روغن زیتون برای مو جهت افزایش ضخامت مو یکی از مهمترین مزیت های آن می باشد. با روغن زیتون می توانید ضخامت موی خود را افزایش دهید و مشکلات موی خود را درمان کنید.

روغن زیتون بکلی

حالت دهی و براق کردن مو

حالت دهی و براق کردن مو یکی دیگر از مزیت های روغن زیتون برای مو می باشد. روغن زیتون می تواند به ساقه مو و ریشه مو نفوذ پیدا کند. به همین دلیل لطافت و نرمی مو را تضمین خواهد کرد. درخششی که روی موها وجود دارد به دلیل کوتیکول طبیعی موها است. اما اگر شما از روغن زیتون استفاده کنید این درخشش را چندین برابر خواهد کرد. به جای استفاده کردن از مواد شیمیایی بهتر است که روغن زیتون را جهت براق کردن و حالت دهی موها استفاده نمایید.

درمان موهای آسیب دیده با روغن زیتون خالص

درمان موهای آسیب دیده یکی دیگر از انواع خواص روغن زیتون برای مو می باشد. اگر شما موهایتان را به طور دائم سشوار می کشید باید از موهایتان به خوبی مراقبت کنید. ترکیبات اکسیدان و رنگ روی موها، آسیب جدی روی موها  به وجود می آورند. به همین دلیل موها به مراقبت نیاز دارند. موهایی که آسیب دیده هستند شکننده می ‌شوند و خشک و وز می گردند.

موهای بلند خود را می توانید با استفاده از روغن زیتون خالص، روزانه ماساژ دهید تا آسیب موها درمان گردد. روغن زیتون دارای اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و همچنین آنتی اکسیدان های مناسب می باشد. اگر شما از روغن زیتون جهت رفع مشکل موی آسیب دیده می خواهید استفاده کنید باید صبور باشید. استفاده از این ماده برای درمان موهای آسیب دیده حدود چند هفته زمان می برد. بعد از چند هفته می توانید نتیجه دلخواه را مشاهده نمایید.

جمع بندی

امروزه بسیاری از افراد به دلیل خواص روغن زیتون برای مو، از این روغن طبیعی به جای روش های شیمیایی استفاده می کنند.  شما می توانید هر یک از مشکلات به وجود آمده برای موهای خود را با روغن زیتون درمان کنید. یکی از مهمترین نکاتی که برای درمان مشکلات مو با استفاده از روغن زیتون اهمیت دارد، اصل بودن روغن زیتون می باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *