بهترین روغن برای افتادگی پلک کدام است؟

فهرست

با گذشت زمان چهره ی هر انسانی می تواند دچار تغییرات مختلفی شود، یکی از این تغییرات افتادگی پلک می باشد. روش های بسیاری برای درمان و شادابی پوست روش های متعددی وجود دارد اما ممکن است دچار عوارض شوید. یکی از روش هایی که می تواند برای شما بسیار خوب و مفید می باشد استفاده از روغن های طبیعی می باشد. بهتر است شما بهترین روغن برای افتادگی پلک را بشناسید که در ادامه به بیان آن ها برای شما می پردازیم.

روغن زیتون محبوب‌ترین روغن ارگانیک

روغن زیتون یکی از پر کاربردترین روغن‌های ارگانیک است که با آن آشنایی دارید. مصرف آن در تهیه غذا و سالاد متداول است. همچنین خرید روغن زیتون در سلامتی پوست نقش مهمی دارد. یکی از دلایلی که پوست انعطاف خود را از دست می‌دهد تولید کم کلاژن است. پوست برای تهیه مقدار بیشتر از این عنصر، به آنتی اکسیدان‌ها احتیاج دارد. تاثیر آنتی اکسیدان‌ها به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست پلک است.

بنابراین به افزایش انعطاف پوست کمک می‌کند. تاثیر دیگر این روغن ارگانیک، رطوبت رسانی به پوست است. تامین رطوبت مورد نیاز پوست نیز در افزایش انعطاف آن تاثیر گذار است و منجر به شادابی پوست نیز خواهد شد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل که در حالت طبیعی به صورت جامد مشاهده می‌شود یکی دیگر از روغن‌های طبیعی پرخاصیت است. اکثر افراد آن را برای رفع افتادگی پلک بسیار مفید می‌دانند. مهمترین ماده‌ای که در روغن فوق وجود دارد و موجب افزایش خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود اسیدهای چرب است که حدود 65 درصد این روغن را تشکیل می‌دهد. خاصیت دیگر آن، رطوبت بسیار زیاد است در نتیجه کمبود رطوبت پوست را تامین می‌کند.

اما از دیگر دلایل اهمیت روغن نارگیل و خواص آن برای پوست می‌توان به لایه برداری کردن و دفع سلول‌های مرده پوست اشاره کرد. همچنین موجب نرمی و شادابی پوست نیز  می‌شود. مهمترین اسیدهای چرب تشکیل دهنده این روغن شامل موارد زیر می‌شود.

  • اسید استئاریک
  • اسید اولئیک
  • اسید لوریک
  • اسید پالمیتیک
  • اسید میریستیک
  • اسید لینولئیک
  • اسید کاپریلیک
  • اسید کاپریک.

روغن نارگیل طبیعی

روغن بادام

روغن بادام شیرین یکی از بهترین گزینه‌ها برای استعمال در پوست دور چشم است. به خاطر سبک بودن به سرعت جذب پوست نازک اطراف چشم می‌شود. این روغن از ویتامین E تشکیل شده که در محافظت از پوست در مقابل آسیب‌های خورشیدی بسیار موثر عمل می‌کند. اما دیگر خواص مفید آن برای پوست شامل پروتئین، اسیدهای چرب غیر اشباع، روی و پتاسیم است. وجود این عناصر موجب می‌شود، عملکرد سلولی افزایش چشمگیری داشته باشد و در نهایت باعث سفت شدن پوست و رفع افتادگی پلک‌ها می‌شود. قبل از خرید روغن بادام شیرین جالب است بدانید که تاثیر این روغن شگفت انگیز فقط محدود به این مورد نمی‌شود بلکه در درمان سیاهی، چین و چروک و خشکی پوست دور چشم نیز موثر واقع می‌شود.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن کنجد

یکی دیگر از روغن‌های پرخاصیت طبیعی است که چه در پخت و پز از آن استفاده شود و چه روی پوست استعمال گردد، سلامتی و شادابی را به ارمغان می‌آورد. خرید روغن کنجد به عنوان بهترین مواد طبیعی برای رفع افتادگی پلک، کمک کننده است. این به دلیل وجود مواد پر خاصیتی است که در آن وجود دارد. هنگامی که جذب سلول‌های پوست می‌شود، ابتدا آن را مرطوب کرده و شروع به بازسازی سلول‌های آسیب دیده می‌کند. در کل این روغن برای جلوگیری از پیری زودرس بسیار فوق العاده عمل می‌کند و از پوست در مقابل تشعشعات خورشیدی مراقبت می‌کند.

سخن آخر

مطالعات در مورد بهترین روغن برای افتادگی پلک نشان می دهد که با تامین نیازهای روزانه پوست کارکرد سلول‌های پوستی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند. در نتیجه کلاژن در پوست بیشتر تشکیل شده و همین امر در رفع افتادگی پلک تاثیر دارد. در این مقاله چهار نوع روغن برای رفع افتادگی پلک معرفی کردیم

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *