فهرست

 

کراتینه مو روشی جدید برای احیای مو و رفع آسیب دیدگی‌ها است. کراتینه با مواد شیمیایی با تمام مزایایی زیبایی که دارد منجر به صدمات دیگری در موها می‌شود. بدین منظور می‌توان روش‌هایی طبیعی مانند استفاده از بهترین روغن کراتینه مو را جایگزین کرد که علاوه بر احیا و صافی موها، هیچ آسیبی به آنها وارد نمی‌کند. این روغن‌های گیاهی ملایم هستند و به سرعت در ریشه و ساقه موها جذب می‌شوند و آنها را عمیقا آبرسانی می‌کنند. همانطور که می‌دانید وجود رطوبت در مو و پوست تاثیر بسیار زیادی در شادابی آنها دارد.

موها برای ترمیم آسیب دیدگی‌های خود به پروتئین، اسیدهای آمینه، ویتامین A و بیوتین نیاز دارند و همه این مواد در روغن کراتین موجود است. استعمال روغن‌های گیاهی ریشه موها را کاملا تغذیه کرده و سرعت متابولیسم سلولی را افزایش می‌دهد. بدین ترتیب آسیب دیده‌ترین موها نیز پس از طی مدت زمان کوتاهی شادابی خود را بدست آورده و محکم و مقاوم می‌شوند.

روغن نارگیل

روغن نارگیل را می‌توان به عنوان کراتینه خانگی مورد استفاده قرار داد. اگر جزو کسانی هستید که از دستگا‌ه های حرارتی مثل سشوار و اتو مو و غیره به طور مداوم استفاده می‌کنید، باید حتما از موها محافظت کنید تا کمترین آسیب را ببینند و این کار، با استعمال روغن نارگیل امکان پذیر است. استعمال آن در ابتدا موها را خوب مرطوب می‌کند، سپس ساقه‌هایی که به دلیل از دست دادن پروتئین دچار آسیب شده است را ترمیم می‌کند. وجود اسیدهای امگا، پروتئین و ویتامین‌های مختلف در احیای موها بسیار تاثیر گذار است.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن آرگان

روغن آرگان نیز از جمله مواد طبیعی موثر برای درمان آسیب دیدگی‌های مو است. فواید آن بر روی تمامی قسمت‌های مو و پوست سر تاثیر می‌گذارد. روغن آرگان بسیار مرطوب کننده است، موها را تغذیه می‌کند، در صورت آسیب دیدگی به ترمیم آنها می‌پردازد و به افزایش رشد مو کمک می‌کند. بهترین روغن کراتینه مو ویتامین‌های لازم را برای افزایش ضخامت موهای نازک و حساس دارد. روش‌های مختلفی برای استفاده از آن وجود دارد که بر اساس شدت آسیب دیدگی موها می‌توانید بهترین را برگزیده و امتحان کنید. از دیگر مزایای استعمال آن بر روی موها رفع وزی و صاف و شفاف شدن موها است.

انواع روغن برای کراتینه مو

روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ که از قدیم برای محافظت بیشتر از موها استفاده می‌شد، نوعی تقویت کننده طبیعی است که موها را به خوبی تغذیه رسانی و آبرسانی می‌کند. با محافظت از سطح موها از بروز آسیب در شرایط نامساعد جوی جلوگیری می‌کند. این روغن بهترین ماده برای کسانی است که موهای آنان به دلیل رنگ‌های مکرر و استفاده از دکلره شدیدا آسیب دیده‌اند. باکتری و قارچ‌های مضر سطح پوست سر را از بین می‌برد و موجب رفع التهاب ناشی از خشکی موها می‌شود. استعمال آن وز موها را می‌گیرد و نرم می‌کند همچنین موخوره را به طور کامل درمان کرده و مانع از ریزش موها می‌شود.

طریقه استفاده از روغن‌های کراتینه مو

یک روش برای اینکه موهای خود را کراتینه خانگی کنید ترکیب روغن‌های گیاهی با سایر مواد طبیعی است که در واقع نوعی ماسک مو است که باید بر روی موها قرار دهید. روش دیگر روغن تراپی است مثلا با گرم کردن روغن نارگیل و ماساژ آن در سر به احیای موهای خود کمک کنید. حرارت به جذب بهتر مواد و افزایش تاثیر دهی آن کمک می‌کند. این روغن باید حداقل یک ساعت بر روی موها باقی بماند. در صورت آسیب زیاد مو، آن را از شب بزنید و صبح موهای خود را بشویید و تاثیر آن را ببینید. استفاده از این روش‌ باید هفته‌ای 1-2 مرتبه باشد.

کلام آخر

استفاده از بهترین روغن کراتینه مو روشی تضمینی برای داشتن موهای سالم است. به یاد داشته باشید که برای حفظ سلامتی موها باید از موثرترین مواد که کمترین عارضه را ایجاد می‌کند استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *