معرفی بهترین روغن برای ماساژ پا

فهرست


یکی از راه‌های بهبودی بسیاری از بیماری‌ها، ماساژ پا خصوصا کف پا است که با تغییر طبع بدن باعث بهبودی خواهد شد. برای تاثیرگذاری بیشتر از بهترین روغن برای ماساژ پا استفاده می‌شود. حرارت دادن روغن‌های طبیعی و ماساژ آن بر پاها خصوصا کف پا موجب افزایش گردش خون می‌شود. تاثیرات مثبت این کار را بلافاصله بعد از انجام یک دوره مشخص تجربه خواهید کرد. علاوه بر این روغن‌ها دارای ترکیبات بسیار مفید و ضروری هستند که بر روی پوست پا نیز تاثیر گذاشته و باعث از بین رفتن مشکلات آن می‌شود. اما بهترین روغن‌هایی که برای این کار مفید است را در ادامه مقاله معرفی خواهیم کرد.

بهترین روغن های مفیدبرای ماساژ پا

لیست این روغن ها عبارتند از:

روغن سیاه دانه

یکی از روغن‌های پر خاصیت طبیعی جهت ماساژ دادن پاها که موجب درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی می‌شود، روغن سیاهدانه است. از این روغن برای درمان بیماری‌هایی نظیر کم کاری تیروئید، یائسگی زودرس، ضعف حافظه، تنظیم فشار خون، فیبروم، کاهش چربی خون استفاده می‌شود. سوزش کف پا نیز با ماساژ مداوم این روغن قابل درمان است. شرط درمان بیماری‌های ذکر شده و سایر بیماری‌های دیگر ماساژ آن به صورت مداوم و روزانه است.

روغن بادام

اما دو مدل روغن بادام وجود دارد که به شکل روغن بادام شیرین و روغن بادام تلخ تولید می‌شود که هر دو برای ماساژ پا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوی خوش و فواید فوق العاده‌ای که دارند آنها تبدیل به روغن محبوب برای ماساژ کرده است. نوع شیرین آن علاوه بر ماساژ برای پخت و پز نیز مناسب است. اما روغن بادام تلخ فقط برای استعمال خارجی مناسب خواهد بود. ویژگی مشترک هر دو نوع روغن بادام، سبک بودن آنها در مقایسه با روغن زیتون و کنجد است و کار را برای درمانگر جهت ماساژ دادن راحت می‌کند.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون محدود به پخت و پز و غذا نیست، بلکه یکی دیگر از کارکردهای آن استعمال بر روی پا و ماساژ است. میزان چرب شوندگی پوست توسط روغن فوق بسیار زیاد است. اما برای ماساژ چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و دلیل آن بیشتر  مربوط به بوی زیتون است.

روغن کنجد، روغن بنفشه، روغن سیاه دانه، روغن بادام

روغن کنجد

روغن کنجد بهترین گزینه برای ماساژ درمانی کف پا است. با استفاده از این روغن قادر خواهید بود بیماری‌هایی نظیر نفخ شکم، اضطراب، خشکی زیاد پوست و مشکل در گردش خون را درمان کنید. روغن فوق سنگین است و به سرعت جذب پوست نمی‌شود بنابراین برای رفع خشکی بسیار مناسب است. حتی می‌توان آن را با روغن‌های سبک‌تر مخلوط و استفاده کرد. با استعمال مداوم آن به صورت روزانه، تمامی سموم بدن دفع خواهد شد.

روغن بنفشه

روغن بنفشه نیز دارای خاصیت‌های درمانی فراوانی است. مهمترین خواص آن، ضد التهاب بودن است که به راحتی قادر است بیماری‌های التهاب زا را تسکین دهد. بهترین گزینه برای رفع سردرد است. ماساژ آن بر کف پاها به افزایش گردش خون و دفع سموم کمک می‌کند. شرط تاثیر دهی از این روغن استفاده مستمر است. از روغن فوق برای درمان بیماری‌هایی نظیر احتقان سینوس، استرس، بی خوابی استفاده می‌شود.

نحوه استفاده از بهترین روغن برای ماساژ پا

بهترین زمان استفاده از هر کدام از روغن‌های معرفی شده شب هنگام و قبل از خواب است. پا باید شسته شده و تمیز باشد. روغن مورد نظر را کمی حرارت دهید و به کف و روی پاها ماساژ دهید سپس با یک کیسه پا را پوشانده و جوراب بپوشید و بخوابید. صبح پاها را بشویید.

نتیجه گیری

به طور کلی با انتخاب بهترین روغن برای ماساژ پا می‌توانید خستگی‌های روزانه، استرس، گرفتگی عضلانی، سردرد و بی خوابی را به خوبی درمان کرد. علاوه بر آن چنانچه دارای پاهایی با پوست بسیار خشک هستید، روغنهای طبیعی به خوبی آثار ترمیم کنندگی و رطوبت دهندگی دارد و در رفع خشکی و نرمی پوست پا کمک می‌کند. برای تاثیر گذاری بیشتر می‌توانید چند روغن مختلف را با هم ترکیب و سپس مورد استفاده قرار دهید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *