همه چیز در مورد طبع کره بادام درختی

فهرست

طبع کره بادام درختی چیست؟ آیا طبعی گرم دارد یا سرد؟ به کرات این سوال برای افرادی که کره بادام درختی را مصرف می کنند، پیش می آید. اگر دوست دارید تا با خواص، طبع و مزایای کره بادام درختی آشنا شوید، ادامه مقاله را از دست ندهید.

طبع انواع بادام درختی

بادام درختی یک از مغزهای خوشمزه آجیل به حساب می آید. این بادام سرشار از مواد معدنی و ویتامین است. این روزها طبع شناسی هر خوراکی بسیار بیشتر تر از هر زمان دیگری رواج دارد. شاید علت این امر را بتوان این موضوع دانست که در طب سنتی شناخت طبع خوراکی ها تاثیر مستقیمی را بر روی بهبود شرایط بیماری می گذارد. این روزها بسیاری از افراد به علت مضراتی که روش های شیمیایی دارند، به دنبال استفاده از روش های طبیعی برای درمان بیماری های خود هستند. در اینجاست که شناخت طبع مواد غذایی گوناگون بسیار مهم می شود.

طبع کره بادام درختی در طب سنتی گرم و تر است. یکی از مزیت هایی که بادام درختی دارد در این است که با تمامی مزاج های هشتگانه سازگاری دارد. یک نکته مهمی که وجود دارد این موضوع است که اگر در مصرف این بادام زیاده روی شود ممکن است برای بعضی از افراد مضر باشد. همان طور که می دانید بادام درختی در سه نوع بادام شیرین، بادام تلخ و چغاله بادام وجود دارد. طبع بادام درختی شیرین گرم و تر است اما در برخی از منابع طبع این نوع از بادام معتدل معرفی شده است. البته در خصوص این مورد اختلاف نظر میان طبیبان سنتی وجود دارد.

کره بادام درختی در کنار بادام درختی تازه

طبع بادام تلخ گرم و خشک است. در مصرف این نوع از بادام اعتدال را رعایت کنید. در صورت افراطی مصرف کردن این نوع از بادام ممکن است دچار عوارضی شوید. به بادام نرسیده و نارس چغاله بادام گفته می شود. این نوع از بادام درختی بر خلاف دیگر هم خانواده های خود طبعی سرد را دارد. مصرف این نوع از بادام ممکن است باعث بروز عوارضی همچون دل پیچه، بیرون روی و… شود.

کلام پایانی 

در این مقاله در مورد طبع کره بادام درختی و طبع بادام های درختی صحبت شد. از آن جایی که بادام درختی یک خوراکی مفید و البته مقوی برای تمامی افراد با هر سنی به شمار می آید؛ بسیاری از افراد به دنبال خرید کره بادام درختی هستند تا بتوانند در میان وعده های خود از این خوراکی خوشمزه استفاده کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *