ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه

فهرست

وازلین از 100 درصد وازلین سفید خالص ساخته شده است. این ماده از زمان کشف آن در سال 1859 در بسیاری از خانه‌های آمریکایی یکی از مواد اصلی پوست خشک بوده است. وازلین نام تجاری است که تقریباً مترادف با وازلین شده است، برخی از آنها ممکن است دارای مواد افزودنی مانند آب یا عطر باشند. روغن کرچک نیز خاصیت مرطوب کنندگی بالایی دارد و ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه، ابرو و پوست خشک می تواند مطلوب باشد.

چه چیزی را می توانم با روغن کرچک برای مژه مخلوط کنم؟

افراد می توانند روغن کرچک را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا بادام مخلوط کنند یا به تنهایی از آن استفاده کنند. مژه ها را طوری تمیز کنید که عاری از هرگونه آلودگی و آرایش باشند. یک سواب پنبه ای را به مقدار کمی روغن کرچک آغشته کنید و آن را روی مژه ها بمالید، مطمئن شوید که هیچ قطره ای داخل چشم ها نریزد.

 مزیت ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه

روغن کرچک یک روغن غلیظ و چسبناک است، بنابراین مخلوط کردن آن با روغن های دیگر ممکن است استفاده از آن را برای شما آسان تر کند. ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه یکی از ترکیب های معروف برای رشد مژه است. ژل نفتی (معروف به وازلین) برای استفاده برای چشم ها و حتی مژه ها بی خطر است . روغن معدنی موجود در ژل به حالت ابروهای شما کمک می کند.. وازلین نمی تواند مژه ها را ضخیم تر کند. اما خاصیت قفل کننده رطوبت وازلین فوایدی برای مژه ها دارد که ممکن است آنها را نرم تر و درخشان تر نشان دهد.

دستورالعمل استفاده از وازلین برای مژه

وازلین را در یک ظرف بریزید و یک قسمت روغن نارگیل و یک قسمت روغن کرچک را به آن اضافه کنید . مواد را با هم مخلوط کنید. با یک برس خط چشم یا یک چوب ریمل تمیز، یک لایه از این مخلوط را روی مژه های بالا و پایین خود بمالید. بگذارید یک شب روی پوست بماند و صبح با استفاده از دستمال های پاک کننده آرایش آن را پاک کنید

ظرف روغن کرچک با تعدادی دانه کرچک روی آن

مزیت وازلین برای مژه

استفاده از ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه ها و پلک ها فواید زیادی دارد. وازلین بسیار مقرون به صرفه است، به خصوص در مقایسه با محصولات مراقبت از پوست که گرانتر هستند. برای مصرف وازلین به مقدار کم نیاز دارید. استفاده از یک لایه نازک وازلین در پایه مژه ها یا نوک مژه ها ممکن است به آنها کمک کند ظاهری ضخیم تر و پرتر داشته باشند.اگر پوست حساسی دارید یا شرایطی مانند درماتیت پلک یا بلفاریت دارید، استفاده از وازلین می تواند راهی مطمئن برای مرطوب کردن مژه هایتان باشد.

مقاله مرتبط:”خواص روغن کرچک برای مژه چیست؟”

خاصیت مهر و موم شدن در رطوبت وازلین  و روغن کرچک

وازلین  و روغن کرچک یک ماده انسدادی  هستند، به این معنی که لایه‌ای را روی سطح پوست تشکیل می‌دهند که می‌تواند به طور موثری با از دست دادن رطوبت مقابله کند و پوست را هیدراته و سالم نگه دارد. این بدان معنی است که برای پوست بسیار خشک مفید است. این ترکیب همین فایده را برای مژه ها دارد. حتی شواهدی وجود دارد که نشان می دهد وازلین برای خشکی چشم مفید است.

سخن آخر

استفاده از  ترکیب وازلین و روغن کرچک برای مژه در اطراف پوست چشم و مژه ها بی خطر است. مطابق باپژوهش منبع مورد اعتمادواکنش‌های آلرژیک به ژل نفتی نادر است، بنابراین این ماده برای افرادی که به سایر محصولات حساس هستند انتخاب خوبی است. با این حال، اگر مستعد عفونت چشم هستید، قبل از استفاده از وازلین با چشم پزشک خود صحبت کنید، زیرا محصول استریل نیست. هنگام استفاده از محصول روی مژه ها حتما از سواب پنبه ای  به جای انگشتان دست استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *