درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون

فهرست


سوختگی یکی از معضلات پوستی است که فرایند بهبودی طولانی مدتی دارد. برای بهبود زخم های حاصل از سوختگی باید از منابع غنی اسیدهای چرب استفاده کرد. دو منبع غنی برای بهبود این زخم ها، روغن زیتون و عسل می باشد. درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون بر پایه طب سنتی و اسلامی امروزه یکی از بهترین روش ها برای بهبود این زخم ها می باشد.

فرایند اثرگذاری درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون

نحوه اثرگذاری درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون بر پایه علم زیست شناسی این گونه بیان می شود. سطح اپیدرم پوست برای جایگزینی سلول های پوستی نیاز به تکثیر این سلول ها در واحدهای زیاد دارد. بدن انسان برای تقسیم سلولی در قسمت پوست، همواره به اسیدهای چرب نیازمند است. ترکیب عسل و روغن زیتون نیاز اصلی پوست برای ترمیم زخم های حاصل از سوختگی را تامین می کند.

فواید روغن زیتون برای درمان سوختگی

روغن زیتون به تنهایی به عنوان یکی از مواد مغذی برای درمان سوختگی شناخته می شود. با این وجود درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون روش جدید و سریع تری شناخته شده است. فرایند بهبودی در این روش بسیار سریع و کامل تر است. به طوری که حتی نیاکان ما از این ترکیب برای درمان زخم های شدید سوختگی استفاده می کردند.

روغن زیتون به تنهایی یک داروی تسکین دهنده دردهای حاصل از سوختگی است. سطح زخم حاصل از سوختگی نیاز به ضدعفونی دائمی دارد. باید از یک داروی ضدعفونی کننده به صورت مداوم جهت این کار استفاده شود. روغن زیتون می تواند داروی مناسبی برای این کار باشد. استفاده از روش درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون می تواند سطح سرعت بهبودی را حتی سریع تر از درمان های شیمیایی انجام دهد.

فواید عسل در درمان سوختگی

عسل یک آنتی اکسیدان قوی و ضدعفونی کننده حرفه ای است. در دنیای طب سنتی از عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می شود. در قرآن نیز به شفابخشی این عصاره خوش طعم اشاره شده است. به نوعی عسل بر روی درمان سوختگی های حاد اثر مستقیمی دارد. حتی سوختگی های درجه سه نیز با کمک روش درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون برطرف می شود.

روغن زیتون و عسل

برای درمان سوختگی با این ترکیب از یک متخصص طب سنتی باید راهنمایی گرفته شود. زیرا مقادیر عسل و روغن زیتون در این ترکیب باید به صورت دقیق مشخص شود. در این صورت سرعت بهبودی و میزان ترمیم زخم های پوستی بیشتر خواهد شد. عسل التهاب ناشی از سوختگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. ویتامین های موجود در عسل سبب بهبود سریع تر سلول های پوست و جایگزینی این سلول ها می شود.

شما می توانید از یک متخصص طب سنتی یا طب اسلامی در مورد مکانیسم اثر روغن زیتون و عسل در درمان سوختگی سوال بپرسید.

بخشی از اثرگذاری عسل بر روی سوختگی، مربوط به وجود ویتامین های A،B،C،E در آن می باشد. زخم های پوستی بیش از هر چیز به اسید چرب و این ویتامین های اساسی جهت ترمیم نیاز دارند. پس جهت بهبودی باید علاوه بر استفاده از روش درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون، از مکمل های این ویتامین استفاده کنید.

اثر ویتامین های A،B،C،E بر بهبود زخم حاصل از سوختگی

درمان سوختگی با عسل و روغن زیتون بر مبنای تامین ویتامین های A،B،C،E بدن انسان است. این ویتامین ها علاوه بر درمان سوختگی بر روی شادابی و طراوت، نرمی و درخشندگی پوست اثر فوق العاده ای دارند. با عسل و روغن زیتون می توان ماسک های صورت روشن کننده و شاداب کننده تهیه کرد.

نتیجه گیری

ویتامین های مذکور،  سلول های مرده سطح پوست را برطرف کرده و سبب رویش مجدد پوست در ناحیه مورد نظر می شود. از این رو پیری پوست را درمان کرده و سبب رفع مشکلات متعدد پوستی می گردد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *