با بهترین روغن برای تقویت ناخن آشنا شوید

فهرست

انتخاب بهترین روغن برای تقویت ناخن می‌تواند به شما در سلامتی و زیبایی ناخن‌هایتان بسیار کمک کننده باشد. بیشترین حجم زیبایی دستان به سلامتی و شادابی ناخن‌ها مربوط می‌شود و برای محافظت از آن نیازی به انجام کارهای عجیب و غریب نیست. مرطوب نگه داشتن ناخن‌ها تاثیر زیادی در حفظ استحکام و زیبایی آنها دارد. به طور کلی ناخن هم مثل دیگر اعضای بدن برای داشتن عملکرد درست به تغذیه احتیاج دارد که بخشی از آن با خوردن غذا و از طریق خون تامین می‌شود. بخش دیگر را نیز شما می‌توانید با استفاده از مواد طبیعی برآورده نمایید. در ادامه مقاله شما را با 3 مورد از بهترین روغن‌های طبیعی که برای ناخن‌ها مناسب هستند، معرفی می‌کنیم.

روغن خالص آرگان

روغن آرگان یکی از شگفت انگیزترین روغن‌های طبیعی است و محافظت از ناخن‌ها، فقط یکی از هزاران فایده آن محسوب می‌شود.

روغن ارگان در کنار گل های ارکیده

روغن آرگان به دلیل داشتن عناصر بسیار مفید، علاوه بر ناخن، برای پوست و مو نیز موثر است. مهمترین عناصری که در روغن بکر آرگان وجود دارد شامل موارد زیر است:

  • ویتامین‌های مورد نیاز از جمله A, E
  • امگا 6
  • اسید لینولئیک
  • آنتی اکسیدان

فواید روغن آرگان برای ناخن

  1. تامین رطوبت مورد نیاز کوتیکول: کوتیکول، محلی بین ناخن و پوست است که عدم رطوبت کافی باعث خشکی و پوسته ریزی آن می‌شود. استفاده از روغن آرگان باعث جذب مقدار زیادی ویتامین E و رفع نیاز آن به رطوبت می‌شود.
  2. رفع خشکی ناخن‌ها: شستشوهای مکرر و استفاده از لاک پاک کن منجر به خشکی ناخن‌ها می‌شود که استفاده از روغن خالص آرگان به رفع آن کمک می‌کند.
  3. ترمیم کننده آسیب‌های کوتیکول: ترمیم هر نوع جراحت و صدمه در ناحیه کوتیکول با استفاده از روغن آرگان سرعت می‌یابد.
  4. محافظت از ناخن در برابر ترک خوردگی: این روغن به سرعت جذب ناخن می‌شود و با تقویت سلول‌ها، استحکام ناخن را افزایش می‌دهد.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن خالص نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از اکسیر های طبیعت است که به عنوان بهترین روغن برای تقویت ناخن شناخته می شود. این روغن با ترکیبات بی نظیر خود حافظ سلامتی ناخن‌ها است. بنابراین بهتر است آن را در برنامه مراقبت از ناخن خود اضافه کنید. این روغن در رفع برخی از بیماری‌های ناخن بسیار نافع است. یکی از این موارد قارچ ناخن نام دارد که با استفاده مداوم از این روغن بکر درمان می‌شود.

همچنین روغن نارگیل در عملکرد سلولی ناخن تاثیر زیادی دارد، به طوری که روند رشد ناخن‌ها را افزایش می‌دهد. همچنین در رطوبت رسانی به ناخن‌های خشک شده قدرتمند عمل می‌کند. استفاده مداوم از این روغن به صورت روزانه آن را مستحکم و زیبا می‌کند.

 ظرف روغن نارگیل در کنار نارگیل

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور نیز گزینه دیگری است که به کمک آن می‌توانید ناخن‌هایی سالم و زیبا داشته باشید. خرید روغن هسته انگور نیز التهابات ناشی از خشکی را از بین می‌برد. با ماساژ آن بر روی ناخن میزان جذب آن را بیشتر کرده و موجب افزایش گردش خون می‌شود. مهمترین ویتامین‌های موجود در این روغن بکر شامل:

  • ویتامین A
  • ویتامین D
  • ویتامین E

است که هر سه برای رشد ناخن‌ها لازم می‌شود. همچنین یک ترمیم کننده عالی برای آسیب دیدگی‌های ناخن به شمار می‌رود و در رفع خشکی و افزایش استحکام آن بسیار نافع است.

سخن آخر

استفاده از بهترین روغن برای تقویت ناخن نیاز به مداومت دارد و باید به مدت چند هفته و روزانه 2 مرتبه استفاده شود تا تاثیر واقعی آن را ببینید. قبل از زدن روغن به ناخن باید آنها را شسته و خشک کرده باشید و سعی کنید که ناخن‌ها و کوتیکول را ماساژ دهید تا به خوبی جذب شود. تقریبا همه روغن‌های طبیعی خاصیت میکروب زدایی دارند و مانع از ورود میکروب‌ها به جراحات وارده در اطراف ناخن می‌شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *