با بهترین روغن برای کبد چرب بیشتر آشنا شوید

فهرست

انتخاب بهترین روغن برای کبد چرب بسیار اهمیت دارد زیرا اکثر غذاها و سالادها با روغن تهیه می‌شود پس مهم است که طبیعی باشد. روغن‌های طبیعی اگر به اندازه و درست مصرف شوند مانع از بروز کبد چرب می‌شوند. همانطور که می‌دانید کبد چرب بر اثر خوردن غذاهایی چرب و پر کالری به وجود می‌آید و برای درمان آن نیز باید نوع تغذیه و موادی که استفاده می‌شود تغییر کند.

چنانچه درگیر کبد چرب هستید باید بدانید تا زمانی که سبک زندگی و غذا خوردن خود را تغییر ندهید این بیماری درمان نخواهد شد. برای آشنایی بیشتر با بهترین روغن برای کبد چرب در ادامه به سه نوع روغن طبیعی و خواص آنها اشاره خواهیم کرد.

روغن کانولا

بهترین روغن برای کبد چرب روغن کلزا است. این روغن از مواد بسیار موثر و مغذی تشکیل شده که در تامین سلامت بدن نقش اساسی دارد. خرید روغن کانولا و مصرف آن نه تنها برای درمان کبد چرب بلکه جهت پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی و مغز نیز موثر واقع می‌شود. از جمله مواد موثر موجود در این روغن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سه اسید چرب پر خاصیت امگا 3, 6, 9
  • ویتامین E, K
  • اسید اروسیک

روغن کلزا دارای درصد زیاد اسیدهای چرب غیر اشباع است که هیچ گونه ضرری برای بدن ندارد. همچنین ضد التهاب است در نتیجه برای بهبود کارکرد کبد نیز نقش مهمی دارند. فراموش نکنید که برای نتیجه گیری، بهتر است نوع طبیعی این روغن را تهیه نمایید. معمولا تصفیه شده روغن کانولا دارای تغییرات شیمیایی است.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن زیتون

روغن زیتون از جمله روغن‌های پر از آنتی اکسیدان است که نقش موثری در درمان کبد چرب دارد. خرید روغن زیتون کمک می‌کند کبد عملکرد موثرتری داشته باشد و موجب افزایش سوخت ساز بدن می‌شود. از جمله مواد موثر این روغن برای بدن:

  • امگا 3, 6
  • اسید اولئیک
  • ویتامین E, K

ویتامین‌های E, K دارای آنتی اکسیدان هستند و همچنین خواص ضد التهابی دارد بنابراین برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. خواص ضد التهابی روغن زیتون از تجمع چربی تری گلیسیرید در کبد جلوگیری کرده و مانع از اکسیداتیو شدن کبد می‌شود. اگر بخواهید خاصیت سم زدایی و چربی زدایی این روغن بیشتر شود می‌توانید آن را با آب لیمو ترکیب کرده و مصرف نمایید.

روغن کنجد

روغن کنجد

روغن کنجد قادر است در کمترین زمان کبد چرب را رفع کند. این دانه پرخاصیت حاوی مواد بسیار ضروری برای بدن است. خرید روغن کنجد کنجد و مصرف آن از تجمع چربی در کبد جلوگیری کرده و سموم را دفع می‌نماید. مهمترین مواد موجود در این روغن که برای کبد مفید است:

  • ویتامین E
  • اسیدهای چرب لینولئیک و اولئیک
  • ویتامین K

بیش از 80 درصد روغن کنجد را اسیدهای چرب غیر اشباع تشکیل داده که مانع از تجمع چربی در کبد می‌شود. همچنین خاصیت ضد التهابی دارد که برای کبد نیز مفید است. در بازار به دو شکل بو داده و معمولی عرضه می‌شود. از آنجایی که جزو روغن‌هایی است که زود فاسد می‌شود بنابراین باید در جای خنک نگه‌داری شود.

نتیجه گیری

بهترین روغن برای کبد چرب بهترین گزینه برای پخت و پز است. اما برای غذاهای سرخ کردنی، بهتر است مواد غذایی را در زمان محدودی با این روغن طبخ نمایید. به طور کلی تاثیر این روغن‌ها با کاهش جذب چربی‌های مضر و تحرک، بیشتر خواهد شد و خیلی زود باعث درمان کبد چرب می‌شود. همچنین می‌توان در انواع سالادها به جای اضافه کردن سس‌های چرب از روغن‌های طبیعی برای خوش طعم‌تر کردن استفاده کنید. اغلب روغن‌های طبیعی در کنار اسیدهای چرب غیر اشباع درصدی هم اسید چرب اشباع دارد که بسیار ناچیز بوده و ضرری برای کبد نخواهد داشت. برای اینکه خواص خود را از دست ندهند بهتر است در مکانی خنک و بدون نور نگه‌داری شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *