آیا روغن سیاه دانه داخل بینی به کار می رود؟

فهرست


امروزه بسیاری از افراد برای بازگشت بویایی خود به دنبال راه حل هستند. شنیده ها حاکی از آن است که روغن سیاه دانه داخل بینی می تواند تاثیر گذار باشد. در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم روغن سیاه دانه چطور داخل بینی استعمال شود. استفاده از روغن سیاه دانه داخل بینی چه کاربردها و فایده هایی دارد؟

مزیت روغن سیاه دانه داخل بینی چیست ؟

طبق مطالعات محققان زمانی که روغن سیاه دانه داخل بینی ریخته می شود، تمامی سلول های از دست رفته بینی که موجب نداشتن حس بویایی شده است را ترمیم می سازد. بر همین اساس بیشتر افرادی که به دلایل متنوع حس بویایی خود را از دست می دهند می توانند به صورت روزانه از روغن سیاه دانه استفاده کنند.

توجه داشته باشید که برای ریختن روغن سیاه دانه داخل بینی باید مقدار آن را به صورت استاندارد تعیین نمایید. اگر بیش از اندازه روغن سیاه دانه درون سوراخ های بینی ریخته شود ممکن است که به عصب های بینی آسیب جدی وارد گردد. بر همین اساس پیش از اینکه سلول‌ های عصبی بینی خود را به طور کلی از دست بدهید باید به خوبی مقدار روغن سیاه دانه که نیاز است درون سوراخ های بینی ریخته شود را بررسی کنید.

یکی از مهمترین نکاتی که زمان ریختن روغن سیاه دانه در بینی باید به آن دقت داشته باشد این است که اصل بودن روغن را بررسی کنید. برخی از روغن‌ های سیاه‌ دانه که در بازار تقلبی هستند کیفیت لازم را ندارند و نباید مورد استفاده قرار بگیرند. در صورتی که شما روغن های تقلبی را برای برای به دست آوردن حس بویایی مورد استفاده قرار دهید، ممکن است که به سلول ‌های بینایی بینی خود آسیب جدی وارد سازید.

روغن سیاه دانه و دانه های سیاه دانه

در صورتی که پس از خرید روغن سیاه دانه، شما نمی دانید چگونه باید روغن سیاه دانه را استفاده کنید، بهتر است که با کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت نمایید. روغن سیاه دانه یک روغن ضد التهاب می باشد، به همین دلیل بسیاری از افرادی که دچار پولیپ بینی شده اند می توانند از روغن سیاه دانه برای از بین بردن پولیپ بینی خود استفاده کنند. پولیپ‌ بینی یک عارضه التهابی می باشد که با استفاده از روغن سیاه دانه درمان می گردد.

بنر روغن سیاهدانه

مقاله مرتبط: “طریقه مصرف روغن سیاه دانه برای کاربردهای مختلف چگونه است؟”

جمع بندی

به طور کلی باید به خوبی بدانید که روغن سیاه دانه داخل بینی اگر ریخته شود مزیت ‌های زیادی دارد. هر یک از مزیت های مربوط به روغن سیاه دانه که مربوط به بینی است را شما می توانید با استفاده روزانه دریافت نمایید. اگر به صورت روزانه روغن سیاه دانه را جهت درمان پولیپ بینی و بازگشت حس بویایی استفاده کنید، می توانید مزیت زیادی از روغن سیاه دانه دریافت نمایید. دقت داشته باشید که روغن سیاه دانه را برای تاثیر بیشتر، نیاز است که درون بینی خود بریزید.

اشتراک گذاری

۲ پاسخ

  1. روغن سیاهدانه خالص نباید داخل بینی ریخته شود چرا که باعث سوزش شدید و آسیب به مخاط بینی می شود. باید در حد یک الی دوقطره با یک قاشق غذا خوری روغن زیتون مخلوط و بعد استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *