فهرست


یکی از ساده‌ترین کارهایی که برای محافظت بهتر پوست صورت و حفظ نشاط و شادابی آن می‌توانید انجام دهید ماساژ است. این کار هم از لحاظ روحی و هم جسمی آثار مثبت بسیار زیادی دارد. بهترین روغن ماساژ صورت به افزایش تاثیر و رفع مشکلات پوستی کمک می‌کند. به طور کلی ماساژ صورت با روغن گیاهی موجب می‌شود گردش خون در زیر پوست بیشتر شود و این در تامین کمبودهای تغذیه‌ای سلول‌ها و ترمیم آسیب دیدگی‌ها بسیار موثر است. استفاده از روغن ماساژ یکی از کم هزینه‌ترین روشهایی است که علاوه بر رفع مشکلات پوستی به جوانسازی و شادابی آن نیز کمک می‌کند بدون اینکه عوارض جدی از خود برجای گذارد.

روغن گل سرخ

روغن گل سرخ بهترین ماده برای ماساژ صورت است زیرا سبک بوده و پوست را چرب نمی‌کند. رایحه خوب آن استرس و خستگی را از بین می‌برد و آرامبخش است. سلول‌های پوست را آبرسانی کرده و میزان چربی پوست را تحت کنترل در می‌آورد. بنابراین افراد با تیپ پوستی چرب می‌توانند از این روغن به راحتی استفاده کنند. قابض است و موجب افزایش خاصیت کشسانی پوست می‌شود. همچنین با تاثیر بر رنگدانه‌ها، تیرگی‌ها را از بین برده و پوست را روشن و شاداب و جوان می‌گرداند.

روغن اسطوخودوس

طیف گسترده‌ای از مشکلات پوستی را با ماساژ روغن اسطوخودوس می‌توان رفع کرد. فواید جادویی آن با انجام حرکات ماساژ افزایش می‌یابد. با استعمال روغن لاوندر سوختگی‌های ناشی از برخورد نور آفتاب به سرعت ترمیم شده و بهبود می‌یابد. لکه بر فوری پوست است و هر نوع لکی بر اثر هر عاملی را رفع می‌نماید.

بنر روغن های گیاهی ناب

جذب روغن لاوندر به علت سبک بودن بسیار سریع است و التهابات پوست را تسکین داده و بوی خوش آن استرس را رفع می‌کند. بهبود دهنده بیماری‌هایی نظیر اگزما است و منجر به روشن شدن رنگ پوست می‌شود.

روغن رزماری

روغن رزماری مرطوب کننده قوی پوست است و آثار خشکی را به سرعت محو می‌کند. از این جهت بهترین روغن ماساژ صورت شناخته شده است. همچنین التهاب ناشی از آن را آرام می‌کند. جریان خون را بیشتر کرده و آلودگی‌ها و مواد زائد داخل پوست را از بین می‌برد و ضد عفونی می‌کند. درمان کننده بیماری‌های قارچ پوستی است.

رزماری در تولید سلول‌های جدید پوست بسیار تاثیرگذار است. همچنین با تحریک ساخت کلاژن در جوانسازی پوست نقش موثری به عهده دارد. تاثیر دیگر آن بر ملانین است که با کنترل تولید آن، تیرگی‌ها و لک‌های پوستی را محو کرده و پوست را صاف، جوان و زیبا می‌گرداند.

انواع روغن ماساژ صورت

روغن نعناع

روغن نعناع اسنشیال به علت خاصیت خنک کنندگی هر نوع التهاب و سوزش ناشی از آفتاب سوختگی و سایر بیماری‌های پوستی را آرام می‌کند. ماساژ آن بر روی پوست باعث ایجاد احساس طراوت و تازگی می‌شود. آفتاب سوختگی‌ها را ترمیم کرده و لکه‌های ایجاد شده را محو می‌گرداند.

برای کسانی که پوست مستعد جوش دارند استفاده از روغن نعناع اسنشیال بهترین روغن ماساژ صورت  محسوب می شود

. عوامل بروز جوش و آکنه ( باکتری‌های مضر که وارد منافذ می‌شوند )  را از بین می‌برد و در نتیجه از بروز آنها جلوگیری می‌کند. روغن نعناع بهترین گزینه برای پوست‌های حساس است.

روغن نارگیل

تاثیرگذارترین ترین روغنی که می‌توان برای ماساژ استفاده کرد روغن نارگیل است. قوی‌ترین رطوبت رسان و رفع کننده خشکی پوست است. حاوی ویتامین‌ها و اسیدهای آمینه است که پوست نیاز دارد. رفع کننده قوی لکه‌های پوستی است. ضد التهاب و ضد قارچ است و پوست را به صورت عمقی پاکسازی کرده و مواد زائد آن را از بین می‌برد. بسیاری از مشکلات پوستی از جمله جوش و آکنه و تیرگی‌ها را رفع می‌کند و به پوست نشاط و شادابی می‌بخشد.

نتیجه گیری

استفاده حداقل 1- 2 مرتبه از بهترین روغن ماساژ صورت به افزایش فعالیت بین سلولی و حفظ طراوت و تازگی پوست بسیار کمک می‌کند. در این مطلب پنج مورد از بهترین روغن ها برای ماساز صورت را معرفی کردیم امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *