روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات

فهرست

گرفتگی عضلات ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. تحقیقات نشان می دهد، برای رفع این گرفتگی میتوان از روغن های مختلف استفاده نمود. استفاده از داروهای شیمیایی ممکن است مشکلاتی در دراز مدت برای افراد ایجاد کند که توصیه می شود روش های طبیعی برای گرفتن نتیجه امتحان گردد. در این مطلب به تاثیر روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات اشاره می کنیم.

در مورد خواص روغن سیاه دانه چه می دانید؟

یکی از شناخته شده ترین درمان های گیاهی برای درد های عضلانی روغن سیاه دانه است. این روغن به دو صورت خوراکی و موضعی مورد مصرف قرار می گیرد که موجب افزایش گردش خون در مویرگ ها می شود. زمانی که شما در ماساژ روغن سیاه دانه به عضلات مداومت ورزید، گردش خون را در آن افزایش داده و بهبود آن را تسریع می بخشید.

بسیار شنیده اید که برای رفع دردهای سیاتیک، کمر و عضلات گردن روغن سیاه دانه را پیشنهاد می دهند. البته برای گرفتن نتیجه و جذب بالا، بهتر است آن را هر روز به مدت چند ماه مصرف کنید. سیاه دانه سرشار از اسیدهای چرب ضروری است که بسیاری از آنها در بدن تولید نمی شود. از دیگر خواص روغن سیاه دانه میتوان به آنتی اکسیدان های موجود در آن و انواع ویتامین و مواد معدنی اشاره کرد.

این روغن تاثیرات فراوانی بر دستگاه های داخلی بدن دارد که به صورت موضعی نیز موجب بهبود درد مفاصل و عضلات می گردد. اگر روغن سیاه دانه را روی پیشانی و سر همچنین کنار گوش ها نیز استفاده کنید، می توانید به بهتر شدن درد سر تسریع بخشید.

تاثیر روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات

یکی از زمینه هایی که استفاده از روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات توصیه می شود، بعد از ورزش است. بعد از بدنسازی یا سایر ورزش ها درد عضلات شروع می شود. در چنین مواقعی با ماساژ با این روغن می توانید درد آن را تسکین بخشید. به جای استفاده از مسکن ها و داروهای شیمیایی بهتر است از روغن سیاه دانه یا سایر روغن ها با طبع گرم استفاده کنید.

یک قاشق روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه خاصیتی ضد التهابی دارد که می توانید روزانه یک قاشق از آن را به صورت خوراکی مصرف کنید. از دیگر خواص روغن سیاه دانه میتوان به تیموکینون موجود در آن اشاره کرد. این ترکیب جهت کاهش درد مفاصل تاثیرات شگفت انگیزی از خود به جای می گذارد. با ماساژ بدن با روغن سیاه دانه می توانید تفاوت را با قبل حس نمایید. استفاده از روغن سیاه دانه به زنان جهت کاهش اسپاسم دوران قاعدگی توصیه می شود. کسانی که به کمر درد دچار هستند به دلیل طولانی بودن دوران دردشان، بهتر است به مسکن ها اعتیاد پیدا نکرده و از روغن سیاه دانه استفاده کنند.

روش مصرف روغن سیاه دانه

جهت تسکین سردرد، کمر درد و درد مفاصل و عضلات توصیه می شود از روغن سیاه دانه استفاده کنید. روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات بسیار مناسب بوده و می توانید روزانه به مدت بیست دقیقه ستون مهره های خود را ماساژ دهید. اینکار موجب سر حال شدن و بهبود روحیه شما خواهد شد.

کسانی که نگران حساسیت پوستی شان در اثر ماساژ خود با این روغن با طبع گرم هستند، باید بدانند عوارضی از این روغن گزارش نشده است. فقط در مصرف آن نباید زیاده روی کرد زیرا بسیار گرم بوده و ممکن است باعث قرمزی و خارش پوست شود.

پیشنهاد مطالعه: خواص روغن سیاه دانه برای کمردرد چیست؟

کلام آخر

همانطور که اشاره کردیم روغن سیاه دانه برای گرفتگی عضلات استفاده می شود و هیچ گونه عوارضی ندارد. این روغن دارای طبع گرم است که اصلا نباید از اثرات آن بر روی گرفتگی عضلات غافل ماند. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید از خواص روغن سیاه دانه بهره مند شوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *