بهترین روغن ضد چروک در طب سنتی کدام است؟

فهرست



اولین و بارزترین نشانه پیری ایجاد خطوط ریز بر روی صورت است که به مرور افزایش پیدا کرده و عمیق‌تر می‌شود. در چهره برخی افراد این چین‌ها بسیار زودتر از موعد بروز پیدا می‌کند. بهترین روغن ضد چروک در طب سنتی دارای اثر محافظت کنندگی در مقابل شرایط جوی و نور خورشید دارد و مانع از اثر گذاشتن آنها بر روی پوست می‌شود. قوی‌ترین روغن‌های ضد چروک با تامین عناصر ضروری پوست، ساخت کلاژن را افزایش می‌دهد و این باعث سفت شدن پوست و جلوگیری از بروز چین و چروک می‌شود.

روغن زیتون

وجود عناصر مفیدی هم چون ویتامین‌های K, E, D, A در روغن زیتون، آن را تبدیل به محصولی قدرتمند جهت مبارزه با چین و چروک می‌کند. هنگامی که آن را به پوست می‌زنید حجم زیادی مرطوب کننده وارد پوست بدن می‌شود و کمبود آب و خشکی آن را برطرف می‌کند. همچنین ساخت کلاژن افزایش می‌یابد.

ویتامین E با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و سد دفاعی پوست را تقویت می‌کند تا مانع از خروج رطوبت شود. ماساژ این روغن روی پوست باعث بیشتر شدن میزان گردش خون می‌شود در نتیجه اثر دهی روغن افزایش می‌یابد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل با رایحه خوشبوی خود یکی از قوی‌ترین ضد چروک‌های طبیعی است. جالب است بدانید که مانند ضد آفتاب عمل می‌کند و مانع از رسیدن آسیب به پوست توسط اشعه‌های مضر خورشید می‌شود. در نتیجه اثرات بزرگترین عامل چین و چروک یعنی نور خورشید را خنثی می‌کند.

روغن نارگیل بسیار سبک است و حتی برای استعمال دور چشم نیز مفید است. تیرگی، گودی و خطوط پاکلاغی را از این ناحیه محو می‌کند. آلودگی‌های سطحی که شامل باکتری و ویروس‌ها می باشد را پاک کرده و التهاب پوست را تسکین می‌دهد. از این روغن برای پاک کردن آرایش نیز می‌توان استفاده کرد.

روغن بادام شیرین

افرادی که علت بروز چین و چروک آنها به خاطر خشکی پوست است با استفاده از روغن بادام شیرین می‌توانند مشکل خود را حل کنند. به راحتی در پوست جذب می‌شود و با از بین بردن آلودگی‌ها، سلول‌ها را به فعالیت بیشتر تحریک می‌کند. تسکین دهنده التهابات پوستی است. با ماساژ آن بر دور چشم، علاوه بر درمان تیرگی و گودی، خطوط ریزِ زیر چشم و پاکلاغی را نیز برطرف می‌کند. این روغن با تاثیر بر ساخت کلاژن موجب افزایش انعطاف پوست می‌شود بنابراین خطوط ایجاد شده روی صورت را نیز محو می‌کند.

انواع روغن ضدچروک

روغن کنجد

روغن کنجد قوی‌ترین ضد چروک طبیعی است که به محض استعمال بر روی پوست خطوط ریز را باز و صاف می‌کند. مناسب برای صورت و پوست نازک دور چشم است. با بازسازی بافت‌های آسیب دیده موجب صاف شدن و رفع عیوب پوست می‌شود. رنگدانه‌های پوست را تنظیم می‌کند. حاوی ویتامین E و اسیدهای چرب ضروری است. سم زدا بوده و التهاب پوست را آرام می‌کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در این روغن، مانند سدی از پوست در مقابل عواملی که به ایجاد چین و چروک منجر می‌شود محافظت می‌کند. استفاده از آن به طور مداوم به سفت شدن پوست و افزایش خاصیت الاستیسیته منجر می‌شود که به طور کلی روند پیری را کند می‌کند.

نکته : می‌توانید آن را در برنامه روتین پوستی خود بگنجانید و روزی 1-2 مرتبه ماساژ دهید تا تاثیر آن را ببینید. همچنین می‌توانید برای تاثیر دهی بهتر از جید رولر برای جذب روغن استفاده نمایید.

کلام آخر

در آخر، بهترین روغن ضد چروک در طب سنتی فاقد عوارض جانبی است و بیشترین اثر گذاری را دارد. اما استفاده از این محصول به تنهایی کافی نیست و باید در رژیم غذایی خود از مواد طبیعی بیشتر استفاده کنید. مصرف آب کافی در طول روز و دوری از آفتاب نیز عوامل دیگری است که باید رعایت شود. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *