آشنایی با بهترین روغن ضد ترک بارداری

فهرست


دغدغه بسیاری از بانوان در دوران بارداری و بعد از آن، تغییر شکل پوست شکم و بروز استرچ مارک است که زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انتخاب بهترین روغن ضد ترک بارداری و استعمال مداوم آن علاوه بر تغذیه رسانی، به افزایش خاصیت الاستیسیته کمک می‌کند که مانع از شل شدن و افتادگی پوست بعد از زایمان می‌شود. رفع استرچ مارک‌ها به این راحتی نیست و باید مدت زمان زیادی از مصرف روغن‌ها بگذرد و به مرور شاهد تغییراتی در پوست خواهید بود. با این حال باید به این نکته دقت کنید که پوست شما در اثر کشش تغییر شکل می‌دهد و احتمالا مثل قبل از بارداری نخواهد شد.

بهترین روغن برای درمان ترک و استرچ مارک

بهترین زمان برای درمان ترک و یا استرچ مارک، زمانی است که تازه به وجود آمده و رنگ آن قرمز یا بنفش است. استعمال بهترین روغن ضد ترک بارداری از این زمان، می‌تواند چرخه درمان و بهبود را سرعت بخشد و همچنین از گسترش استریا جلوگیری کند. مهمترین روغن‌هایی که برای دوران بارداری مناسب است عبارتند از:

روغن هسته انار

روغن هسته انار با دارا بودن عناصر فوق‌العاده قوی، بافت پوست را ترمیم و احیا می‌کند و ساخت سلول‌های جدید را می‌افزاید. همچنین آنها را وادار به تولید میزان بیشتر کلاژن کرده که موجب استحکام بیشتر می‌شود و از افتادگی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

مهمترین عناصر موجود در این روغن شامل: انواع اسید لینولئیک، پونیسیک، اولئیک، ویتامین A, E, C ، فلاونوئیدها و در نهایت آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز است. این روغن التهاب و خارش ناشی از کشش پوست را نیز تسکین می‌دهد.

روغن مازو

روغن مازو نیز یک سفت کننده طبیعی پوست است که برای ترک‌های دوران بارداری بسیار مناسب است. دارای اثر ضد عفونی و ضد باکتری می‌باشد که سطح پوست را پاک و ضد عفونی می‌کند و این باعث تسکین خارش پوست می‌شود. همچنین روشن کننده پوست است و به رفع قرمزی ترک یا استرچ مارک بسیار کمک می‌کند. عناصر مهم روغن مازو عبارت است از: بتاسیتوسترول، اسید تانیک، ویتامین A, C ، روی، مس، امنتو فلاون.

مقاله مرتبط:  بهترین روغن برای ماساژ در بارداری چیست؟

روغن زیتون

رایج‌ترین روغنی که برای درمان استرچ مارک مورد استفاده قرار می‌گیرد، روغن زیتون است. روغنی که در دسترس همه است و به راحتی خالص آن تهیه می‌شود. کمی چرب و سنگین است اما رطوبت دهی قوی‌تری دارد بنابراین التهاب پوست را خنثی می‌کند.

کلام آخر

در این مطلب بهترین روغن ضد ترک بارداری را بررسی کردیم. برای درمان ترک بارداری و بهبود آن، استفاده از روغن های طبیعی همواره توصیه می شود. استفاده از روغن های ارگانیک تاثیرگذاری بیشتری بر روی پوست شما خواهد داشت. امیدواریم با مصرف این روغن ها به نتایج خوبی دست پیدا کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *