خواص روغن ماکادمیا برای مژه چیست؟

فهرست

قبل از این که بخواهیم در مورد خواص روغن ماکادمیا برای مژه صحبت کنیم، نیاز است تا در مورد این که روغن ماکادمیا چیست، توضیحاتی دهیم.

ماکادمیا نام یک فندق استرالیایی است که از گران ترین مغزهای آجیل به حساب می آید. این روغن به قدری خواص دارد که از آن به عنوان طلای سفید نیز یاد می شود. شاید کم تر کسی باشد که نام این فندق را شنیده باشد. اگر دوست دارید تا با خواص این روغن آشنا شوید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

خواص ماکادمیا برای مژه

داشتن مژه هایی پر پشت و ضخیم آرزوی بسیاری از خانم ها می باشد. به دلایل مختلفی ممکن است مژه ها کم پشت شوند و حالت خود را از دست دهند. استفاده از روش های شیمیایی برای رفع این مشکل ممکن است پاسخگوی شما باشند اما بی عارضه هم نیستند.

روش های گیاهی یکی از بی عارضه ترین راه حل ها برای حل مشکلات گوناگون هستند. روغن ماکادمیا یکی از روغن های بی ضرر است که تقریبا تمامی افراد امکان استفاده کردن از آن را دارند.

افرادی که مژه های کم پشت و یا بد حالت دارند، می توانند از این روغن برای حل مشکل خود استفاده کنند. نازک بودن مژه ها از دیگر عواملی است که بسیاری از افراد به دنبال رفع آن هستند. در اینجا هم استفاده از روغن ماکادمیا می تواند تاثیر فراتر از حد تصوری را بر روی رشد مژه ها بگذارد و آن ها را ضخیم کند.

ریزش مژه یکی از متداول ترین مشکلاتی است که این روزها بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای حل این مشکل می توان به صورت روزانه از این روغن استفاده کرد تا به مرور زمان ریزش مژه ها متوقف شود.

تقویت مژه ها و رویش مجدد مژه ها از دیگر خواص روغن ماکادمیا برای مژه است. به وسیله این روغن شگفت انگیز می توانید مژه های خود را تقویت کنید و هیچ نگرانی از بابت مژه هایتان نداشته باشید.

نحوه استفاده از ماکادمیا برای تقویت مژه ها

همان طور که در طی مقاله به آن اشاره شد ماکادمیا یکی از روغن های موثر برای تقویت مژه هاست. امکان استفاده از این روغن هم به صورت خوراکی و هم به صورت استعمال خارجی وجود دارد.

برای این که بتوانید در مدت زمانی کوتاه مژه های پر پشت و خوش حالت داشته باشید کافیست هر شب چند قطره از این روغن را بر روی مژه های خود بریزید. بعد از گذشت حدود 15 دقیقه مژه های خود را به وسیله شامپوی بچه بشویید.

روغن ماکادمیا در کنار مغز ماکادمیا

برخی از افراد هم به جای استفاده از روش بالا ترجیح می دهند تا به صورت خوراکی از این روغن استفاده کنند. هر دو روش می تواند شما را به هدفتان که تقویت مژه هاست، برساند.

ترکیب روغن ماکادمیا و آووکادو

ترکیب روغن ماکادمیا با میوه آووکادو می تواند، تاثیر فراتر از حد تصوری را بر روی مژه های شما بگذارد. کافیست میوه آووکادو را له کنید و با روغن ماکادمیا ترکیب کنید. بعد از ترکیب این دو ماده با هم آن را بر روی مژه های خود قرار دهید. بعد از گذشت 15 دقیقه مژه های خود را به وسیله شامپو و آب گرم شستشو دهید. کافیست چند بار در هفته این کار را انجام دهید تا مژه هایتان تقویت شوند.

یک برس ریمل را کاملا تمیز کنید و آن را بشویید. سپس این برس را درون روغن مادکامیا قرار دهید و به مژه های خود بزنید. این روش یک روش کاملا طبیعی برای مرطوب کردن و همچنین تقویت مژه هاست.

خواص دیگر روغن ماکادمیا چیست؟

این روغن سرشار از ویتامین E است که باعث می شود تا سلامت مژه ها حفظ شوند. یک نکته مهم و قابل توجه این است که در انجام این روش استمرار به خرج دهید. در صورتی که هر شب از این روغن استنفاده کنید بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه کاملا متوجه تغییرات در مژه های خود خواهید شد.

یکی از ویژگی های مثبت روغن ماکادمیا این است که برای تقویت ابروها، موها و پوست نیز می توان از آن استفاده کرد. استفاده از این روغن هیچ گونه عارضه ای را برای بدن ندارد و پر از خاصیت است. یک نکته مهمی که وجود دارد این است که که سعی کنید به اندازه از این روغن استفاده کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

این اما پایان ویژگی های این روغن نیست چرا که در درمان سایر بیماری ها نظیر کلسترول، فشار خون و… نیز می تواند کمک کننده باشد. اگر به رژیم غذایی خود اهمیت می دهید استفاده از این روغن را فراموش نکنید و حتما در وعده های غذایی خود از این روغن استفاده کنید.

نکات پایانی

در این مقاله در مورد خواص روغن ماکادمیا برای مژه صحبت شد. در انتها لازم است این نکته را بیان کنیم که هر چقدر از خواص این روغن بگوییم، کم گفته ایم. سعی کنید از این روغن به صورت روزانه استفاده کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *