خواص روغن سیاه دانه برای رحم و تخمدان

فهرست

خواص روغن سیاه دانه به صورت موضعی بر هیچکس پوشیده نیست. اما برای بهره مندی از خواص روغن سیاه دانه برای رحم به صورت خوراکی باید با پزشک مشورت کنید.

خواص روغن سیاه دانه برای رحم

یکی از بهترین روغن ها برای زنان، خواص روغن سیاه دانه است که به صورت مالشی و خوراکی مصرف می شود. خواص روغن سیاه دانه برای رحم و تخمدان به همگان ثابت شده است. همانطور که فولیک اسید برای زنانی که قصد بارداری دارند تجویز می شود، سیاه دانه نیز با مشورت پزشک و مطالعه کامل می تواند راهگشا باشد. البته این به معنی مصرف سرخود از این محصول نیست. روغن سیاه دانه طبعی بسیار گرم دارد که مصرف آن به صورت سرخود بدون اندازه لازم، ممکن است مشکلاتی برای فرد به وجود بیاورد. پس حتما طبع خود را بررسی کرده و میزان مصرف آنرا از پزشکان یا متخصصین این امر بپرسید.

برای خرید روغن سیاه دانه اصل از روغنکده بکلی کلیک کنید.

 استفاده از سیاه دانه برای مشکلات رحم و تخمدان

این روزها به دلیل کم تحرکی و سایر مشکلات، تنبلی تخمدان و بسیاری از کیست ها یا فیبروم های خوش خیم و بدخیم زیاد شده است. با توجه به خواص روغن سیاه دانه برای رحم و تخمدان میتوان در کنار دارو و درمان های پزشکی از خواص آن بهره مند شد. طبق پیشنهاد اطباء سنتی، استفاده از سیاه دانه و عسل برای تولید تخمک سالم و افزایش شانس باروری، تاثیرات لازم را دارد. این روش قطعی نیست و مانند تمامی روش های سنتی نیاز به زمان و تکرار دارد. این روشها در کنار بررسی دقیق پزشکی و اقدام های فوری و موثر، توصیه میشود.

ترکیباتی مانند تیموکینون، تیمول و تیمو هیدروکینون در این روغن موجود است که برای درمان بسیاری از بیماریها مفید میباشد. از طرفی آنتی اکسیدان فراوان موجود در این روغن، رادیکال های آزاد در بدن و رحم را از بین میبرد. علت بسیاری از ناباروری ها وجود رادیکالهای آزاد در بدن میباشد. البته مصرف روغن سیاه دانه به صورت خوراکی تنها یک قاشق در روز مجاز است. استفاده از روغن مالشی برای رحم و تخمدان ها، در صورت عدم حساسیت بلامانع است و به مدت چندین ماه می توانید مصرف کنید.

روغن سیاه دانه در کنار یک پیاله سیاه دانه

خواص روغن سیاه دانه برای رحم و تخمدان ها

با مالش روغن سیاه دانه روی رحم و جذب سریع آن به جریان خون، بسیاری از مشکلات رحم و انسداد لوله های فالوپ برطرف میگردد. خواص روغن سیاه دانه برای رحم، مشکلات باروری و قاعدگی دختران بسیار مناسب است. مصرف سیاه دانه به دلیل تلخی دانه های آن به همراه عسل توصیه میگردد. علت بروز جوش و آکنه، طبع گرم این دانه های مقوی است. کسانی که طبع گرم دارند، بهتر است روزانه دو گرم و افراد با طبع سرد روزانه هشت گرم مصرف سیاه دانه داشته باشند.

رفع عفونت های داخلی زنان، تنظیم هورمون های زنانه، افزایش قوای بدن برای شیردهی و مشکلات تنبلی تخمدان با مصرف یک دوره از روغن سیاه دانه اصل امکان پذیر است. این دارو مانند داروهای شیمیایی سریعا تاثیر نمی گذارد و برای تاثیر داروهای گیاهی باید کمی صبر داشته باشید.

نتیجه گیری

شاید برای بسیاری از شما این سوال پیش آمده است که جهت بهره مندی از خواص روغن سیاه دانه برای رحم چگونه باید آن را مصرف کنیم؟ لازم به ذکر است، روغن مالشی را باید به اندازه لازم مثلا یک چهارم فنجان گرم کنید. با دست این روغن ولرم را روی رحم خود گذاشته و شروع به ماساژ دورانی کنید تا جذب شود. برای اینکه روغن به لباس یا ملحفه مالیده نشود، میتوانید از حوله گرم برای پوشاندن زیر شکم خود استفاده نمایید.

اگر پنبه یا پارچه تمیز را به این روغن سیاه دانه اصل آغشته کنید و یک شبانه روز روی رحم خود بگذارید، تاثیر بهتری از روغن خواهید گرفت. درمان های گیاهی نتیجه قطعی ندارد اما بسیاری از مشکلات مربوط به اسپاسم یا سردی رحم را برطرف می نماید. از معجزه درمان های گیاهی غافل نشوید و در مورد مصرف آن به صورت خوراکی و موضعی تحقیق نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *