خواص روغن آرگان برای ناخن چیست؟

فهرست

آیا تاکنون چیزی از خواص روغن آرگان برای ناخن شنیده‌اید؟!؟ حتما شما هم از مزایای فوق العاده‌ی روغن آرگان برای پوست و مو، بسیار شنیده‌اید؛ اما از جمله خواص باورنکردنی این روغن، می‌توان به تاثیرگذاری حیرت انگیز آن بر روی ناخن اشاره نمود. این روغن به سبب برخورداری از ترکیبات منحصر به فرد، املاح معدنی و ویتامین‌ها، نقش بسزایی بر روی سلامت و همچنین رشد ناخن‌ها خواهد داشت.

آشنایی یا بخش های مختلف ناخن

شاید این سوال نیز برای شما پیش آید که چگونه خرید روغن آرگان می‌تواند تاثیر بسزایی بر روی ناخن‌ها داشته باشد؟ برای این منظور شناخت ناخن و عوامل موثر بر روی سلامت و رشد آنها، بسیار حائز اهمیت است.

قبل از هر چیز باید به قسمت‌های مختلف ناخن و عوامل موثر بر روی سلامت آن‌ها اشاره نمود. ناخن از سه قسمت ریشه، تخت و کوتیکول برخوردار است. ریشه ناخن، همان هلال روشن که در پایه ناخن موجود است، می‌باشد. ریشه ناخن از این عضو در برابر مشکلات عفونی محافظت می‌کند.

تخت ناخن بخش زیر ناخن و به رنگ صورتی روشن است. اما کوتیکول همان چین پوستی است که اطراف ناخن شما را احاطه کرده است. کوتیکول از سلولهای مرده ایجاد شده و وظیفه‌ی محافظت از سلولهای زنده ناخن شما را بر عهده دارد.

یکی از آسیب پذیرترین قسمت‌های ناخن، قسمت کوتیکول می‌باشد. این قسمت در معرض بسیاری از آلودگی‌ها و مشکلات و تغییرات دمایی بوده و از این رو بیشتر دچار آسیب‌های جدی می‌شود. از این رو می‌توان گفت که: کلید طلایی جذابیت، مقاومت و زیبایی ناخن‌ها، برخورداری از کوتیکول مناسب و و سالم است.

نقش روغن آرگان در سلامت ناخن چیست؟

حال این سوال پیش می‌آید که روغن آرگان چه تاثیری بر روی سلامت ناخن‌ها خواهد داشت؟!؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به ویژگی‌های منحصر به فرد روغن آرگان و ترکیبات خاص این روغن برای حفظ سلامت ناخن اشاره نمود.

دو ظرف روغن آرگان

از جمله خصوصیات این روغن برای ناخن‌ها، عبارتند از:

1.    آبرسانی ایده‌آل و مرطوب کنندگی سطح ناخن

روغن ‌آرگان سرشار از مواد مغذی و ویتامین‌ها است. از این جهت می‌تواند آبرسانی، تغذیه، محافظت و بازسازی کوتیکول ناخن‌ها را برعهده گرفته و در سلامت ناخن‌ها نقش بسزایی داشته باشد. یکی از خواص فوق العاده‌ی روغن آرگان، آبرسانی ایده‌آل و بسیار مطلوب به اندام‌های مورد نظر است. این روغن به سبب برخورداری از ویتامین‌ها و املاح معدنی، بهترین منبع آبرسان برای ناخن‌ها به شمار می‌رود.

2.    افزایش مقاومت در ناخن‌ها

یکی از ویتامین‌های بسیار ایده‌آل در روغن آرگان، ویتامین E است. این ویتامین خواص آنتی اکسیدانی بسیار بالایی را در بر خواهد داشت. این خواص روغن آرگان برای ناخن، موجب می‌شود که کوتیکول‌های موجود در ناخن، تقویت شده و در نتیجه در مقابل پاره شدن و ترک خوردن نیز از مقاومت بالایی برخوردار گردند. همچنین این روغن سرشار از اسیدهای چرب بوده و همین اسیدهای چرب، مقاومت ناخن را چندین برابر خواهد نمود.

3.    افزایش سلامت ناخن

روغن آرگان به سبب برخورداری از خواص ضد قارچی می تواند مشکلات ناخن را تا میزان قابل توجهی کاهش داده و از بروز بیماری های قارچی در داخل آنها جلوگیری نماید. همچنین روغن آرگان سرشار از ویتامین E و بسیاری از مواد مغذی دیگر بوده که سبب می‌شوند ناخن‌ها از هر نظر، سالم، جذاب و سرزنده باشند. ناخن‌های سالم و جذاب، علاوه بر افزایش زیبایی، اعتماد به نفس مناسبی را نیز برای مخاطب به همراه خواهند داشت.

4.    بازسازی ناخن

یکی از خصوصیات بارز خواص روغن آرگان برای ناخن، بازسازی ناخن‌ها است. ترکیبات موجود در این روغن سبب می‌شوند که ناخن‌ها سلامت خود را به دست آورده و همچنین سلولهای مرده بازسازی گردند. این روغن نواحی آسیب دیده ناخن را به بهترین نحو و با استفاده از مواد مغذی ترمیم نموده و و رشد مجدد آن ها را به همراه خواهد داشت.

روغن آرگان

راهنمایی برای استفاده از خواص روغن آرگان برای ناخن

اولین و مهمترین نکته در استفاده از این روغن برای دستیابی به سلامت ناخن‌ها، خرید روغن آرگان اصل و مرغوب می‌باشد. قبل از خواب می‌توانید چند قطره از این روغن را بر روی ناخن‌های تمیز و شسته شده‌ی خود ریخته و سپس اقدام به ماساژ آن‌ها نمایید. بهتر است کوتیکول‌های ناخن را با استفاده از سوهان کنار زده تا روغن به منافذ پوستی ناخن، نفوذ نماید. با استفاده از این روش، حتما شما هم از جذابیت ظاهری ناخن‌های خود، خرسند می‌شوید. برای دستیابی به نتیجه منحصر به فرد بهتر است از این روغن هفته یکبار استفاده کنید.

مطلب مرتبط:”نحوه استفاده از روغن آرگان برای پوست چگونه است؟”

جمع بندی

همانطور که می‌دانید روغن آرگان خواص بسیار زیادی را در بر دارد. اما آیا تاکنون چیزی در مورد خواص روغن آرگان برای ناخن، شنیده‌اید؟! این روغن به راحتی می‌تواند بر روی مقاومت، جذابیت ظاهری، درخشندگی و همچنین رشد ایده‌آل و مطلوب ناخن‌ها، نقش بسزایی داشته باشد. از خواص این روغن حیرت انگیز می‌توان به: آبرسانی مناسب، تقویت ریشه، تقویت کوتیکول و … اشاره نمود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *