روغن کرچک ضد ویروس است؟

فهرست


باکتری های بیماری زا همیشه به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در سراسر جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شده اند. اگرچه در قرن گذشته، داروهای ضد میکروبی به طور موثر حمله این نوع باکتری ها را خنثی کردند، اما پتانسیل درمانی آنها در حال حاضر در معرض خطر بزرگی قرار دارد. عدم اثربخشی مکرر عوامل درمانی مرسوم به دلیل ظهور سویه‌های جدید از باکتری مقاوم به چند دارو رخ داده است که حساسیت ناچیزی نسبت به آنتی‌بیوتیک‌های فعلی نشان می‌دهد. روغن کرچک ضد ویروس می تواند راهگشای ما در زمانی باشد که بسیاری از درمان های مرسوم پتانسیل خود را از دست داده اند.

ساختار روغن کرچک چگونه به فعالیت ضد ویروسی آن کمک می کند ؟

پروتئین های بذر کرچک پروتئین های آبدوست کوچکی اند که از 83 تا 153 اسید آمینه متغیر اند و تعدادی از عملکردهای فیزیولوژیکی حیاتی را انجام می دهند که عمدتاً دفاع از دانه و نهال است. دانه کرچک منبع غنی لکتین (ریسین) است، که مطالعات محدود ثبت شده در مورد این دانه ها، نشان دهنده فعالیت های ضد باکتریایی و ضد تکثیر در ساختار پروتئین خام دانه کرچک است. از این ویژگی دانه کرچک می توان برای بهبود عفونت ها و عدم تکثیر باکتری ها در داخل بدن جلوگیری نمود. درنتیجه روغن کرچک یک ضد ویروس طبیعی است.

خرید روغن کرچک بکلی

خواص روغن کرچک

روغن کرچک بیشتر به عنوان ملین استفاده می شود. اما این تنها خاصیت این روغن نیست. روغن کرچک ضد ویروس نیز می باشد. خواص ضد میکروبی طبیعی این روغن، آن را به یک درمان محبوب برای مشکلات پوستی معروف به درماتوز و همچنین عفونت های قارچی تبدیل کرده است. همچنین می تواند بر روی کرم حلقوی، التهاب و حتی آفتاب سوختگی بسیار عالی عمل می کند. این به این دلیل است که اسید ریسینولئیک موجود در روغن کرچک از رشد باکتری ها، مخمرها و ویروس ها جلوگیری می کند.

روغن کرچک بکلی در کنار دانه های کرچک

روغن کرچک و اثرات آن روی گلبول های سفید و تولید آنتی بادی

روغن کرچک، تعداد سلول های T-11 (نوعی از گلبول های سفید خون) و تولید لنفوسیت ها را در خون طی چند ساعت پس از مصرف افزایش می دهد. این باعث می شود که بدن آنتی بادی های بیشتری تولید کند و همچنین ویروس ها، قارچ ها، باکتری ها و سلول های سرطانی را از بین ببرد. در صورت استفاده، به مبارزه با رشد بیش از حد باکتری ها روی پوست کمک کند. یک مطالعه علمی نشان داد که عصاره روغن کرچک قدرت ضد باکتریایی قابل توجهی دارد و از رشد چندین باکتری از جمله استافیلوکوکوس اورئوس جلوگیری می کند.

پیشنهاد مطالعه:”رنگ روغن کرچک طبیعی چه رنگی است؟”

سخن آخر

چگونه از روغن کرچک ضد ویروس برای عفونت ها استفاده کنیم؟ بهترین راه برای استفاده از این کرم به عنوان کرم موضعی این است که ناحیه عفونی را با نمک اپسوم از قبل خیس کنید تا پوست نرم شود. سپس محل را با یک پارچه نخی آغشته به روغن کرچک بپیچید. برای درمان کرم حلقوی و کرم گینه که یک بیماری سرسخت و البته غیر معمول به حساب می آیند، برگ های کرچک را می توان با روغن نارگیل خالص خیس کرد. سپس می توانید این ضماد را تا دمایی گرم کنید که پوست نسوزد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *