ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل چه خواصی دارد؟

فهرست

روغن های طبیعی همیشه به عنوان یک روش درمانی عالی بین افراد مصرف می شده اند. این روغن ها به دلیل خواص و مزایای ویژه ای که دارند بسیار محبوب می باشند. روغن های مثل آرگان، نارگیل و… خواص زیادی دارند. حال می خواهیم به بررسی خواص ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل برای شما بپردازیم. این دو روغن به تنهایی بسیار می توانند عالی باشند؛ ولی می خواهیم ترکیب این دو را برای شما بررسی کنیم تا بتوانید از آن ها به بهترین شکل ممکن استفاده لازم را ببرید.

درباره ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل

روغن نارگیل از عناصر فوق العاده‌ای تشکیل شده است. به همین خاطر خرید روغن نارگیل و استفاده از آن برای پوست و مو، تاثیرات حیرت انگیزی را در بر خواهد داشت. لذا قرن‌هاست که از این روغن معجزه گر برای تغذیه و محافظت از پوست و مو استفاده می‌کنند.

روغن آرگان نیز یکی از پیشنهادات بسیار برجسته و رایج پزشکان طب سنتی برای جلوگیری از بروز مشکلات پوستی و رفع آنها و همچنین رفع بسیاری از مشکلات رخ داده در مو، می‌باشد. این روغن از هسته درخت آرگان تهیه شده است که قرن‌هاست مورد استفاده‌ی کشورهای مختلف قرار گرفته است.

روغن نارگیل در کنار ظرف پودر نارگیل طبیعی

حال تصور کنید که این دو روغن را با یکدیگر ترکیب و سپس مورد استفاده قرار دهیم. حتما شاهد نتایج حیرت انگیز و باور نکردنی خواهیم بود. هر کدام از این روغن‌ها با برخورداری از ترکیبات و عناصر تشکیل دهنده‌ی بسیار مفید و ایده‌آل، می‌توانند سلامت پوست و موی شما را در بر داشته باشند.

ترکیب روغن نارگیل و آرگان، از جمله ترکب‌های ایده‌آل است که به راحتی به ریشه موها نفوذ نموده و از این طریق می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز موها را تامین نماید. این ترکیب فوق العاده، نه تنها سلامت موها را در بر خواهد داشت، بلکه می‌تواند رشد باور نکردنی و حیرت انگیزی را نیز برای آنها در بر داشته باشد.

مهمترین خواص ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل

خرید روغن آرگان و ترکیب آن با روغن نارگیل می تواند نتایج ثمربخشی را به همراه داشته باشد. در این قسمت به بررسی مهمترین عناصر موجود در ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل می پردازیم.

روغن آرگان

سرشار از اسیدهای چرب ضروری

یکی از مهمترین عناصر که با ترکیب این دو روغن معجزه گر افزایش می‌یابد، اسیدهای چرب ضروری است. اسیدهای چرب ضروری به راحتی در بافت مو و همچنین در ریشه موها نفوذ کرده و از این طریق سلامت موها را تضمین خواهند نمود. این روغن مانند یک کاور بسیار ایده‌آل و مقاوم، دور تا دور تار مو را پوشش داده و از بروز مشکلات مختلف در موها، جلوگیری می‌کند.

برخورداری از ویتامین A

از دیگر ویتامین‌هایی که می‌توان با ترکیب این دو روغن شاهد افزایش آنها بود.، ویتامین A است. این ویتامین مواد مغذی ریشه‌ی موها را تامین نموده و علاوه بر حفظ سلامت و طراوت موها، نقش بسزایی بر روی رشد موهای شما نیز خواهد داشت.

برخورداری از ویتامین E

یکی از مهمترین خواصی که این ترکیب روغن شگفت انگیز برای موها در بر دارد، افزایش مقاومت مو در برابر عوامل مختلف است. ویتامین E از جمله عناصری است که سبب افزایش خواص آنتی اکسیدانی در ریشه موها شده و از این رو نه تنها سلامت آنها را برای مصرف کنندگان به همراه خواهد داشت، بلکه می‌تواند تاثیر حیرت انگیزی بر روی رشد و جذابیت ظاهری موهای شما نیز داشته باشد.

کلاژن سازی در سطح پوست

یکی از خواص بسیار مهم و قابل توجه در روغن آرگان و همچنین روغن نارگیل، برخورداری از خاصیت کلاژن سازی بسیار قوی در سطح پوست است. با استفاده از خاصیت درمانی فوق العاده و ارزشمند، شاهد از بین رفتن چین و چروک و در نتیجه جوانسازی در سطح پوست خواهند شد. کلاژن‌های موجود در ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل پوست را تحریک نموده و سبب درخشندگی، شفافیت و جوانسازی در سطح پوست خواهد شد.

روغن آرگان درون شیشه

روش استفاده از ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل

حال که به خواص شگفت انگیز این ترکیب فوق العاده دست یافتیم، می‌توانیم به روش استفاده و ترکیب این روغن‌ها با یکدیگر اشاره کنیم. همانطور که ذکر شد این ترکیب فوق العاده نه تنها برای پوست مفید خواهد بود، بلکه تاثیرات خارق العاده‌ای نیز بر روی موها و سلامت آنها نیز خواهد داشت.  اگر از این ترکیب بر روی موهای خود استفاده می‌کنید، کافیست که پس از ترکیب نمودن روغن آرگان و روغن نارگیل، آنها را در یک محل مناسب قرار دهید که دمای این ترکیب فوق العاده افزایش یابد.

سپس ترکیب مورد نظر را بر روی موهای خود ریخته و اقدام به ماساژ موهای خود نمایید. در صورتی که از این ترکیب بر روی پوست صورت خود استفاده می‌کنید، کافیست که سطح پوست را با استفاده از مواد شوینده‌ی مناسب، شستشو دهید تا سطح پوست کاملا تمیز گردد. حال از ترکیبی که به دمای محیط رسیده و حتی گرم‌تر هم شده است، بر روی پوست خود استفاده کنید.

جمع بندی

ترکیب روغن آرگان و روغن نارگیل، یک ترکیب خارق العاده و باور نکردنی است که مزایای بسیار زیادی را برای سلامت پوست و موهای شما به همراه خواهد داشت. این ترکیب سرشار از انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی خواهد بود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *