روغن زیتون گرم است یا سرد

فهرست


در این مطلب می خواهیم بررسی کنیم آیا روغن زیتون گرم است یا سرد؟ راه حل های شیمیایی برای رفع بیماری های مختلف ممکن است پاسخگو باشند اما عوارض خاص خود را نیز دارند. در چند سال اخیر طب سنتی یکی از شاخه های پر طرفدار پزشکی برای حل مشکلات گوناگون بوده است. روغن زیتون یکی از روغن های پر طرفدار در طب سنتی است که بسیاری از طبیبان، استفاده از آن را برای عموم مردم تجویز می کنند. در ادامه این مقاله در این باره بیشتر شرح می دهیم.

طبع زیتون چیست؟

حتما از بزرگان شنیده اید که مواد غذایی که مزاجی سرد را دارند، مادر تمام بیماری ها به شمار می آیند. اگر طبع بدن شما سودا و یا بلغم باشد نیاز دارید تا مدت زمانی طولانی از خوردن خوراکی هایی با مزاج سرد دوری کنید. یکی از خوراکی های مفید، در عین حال مقوی و البته پر خاصیت زیتون است. خواص زیتون به قدری زیاد است که از آن به عنوان میوه بهشتی یاد می شود.

روغن زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. آنتی اکسیدان یک ماده فوق العاده برای بدن به حساب می آید. این ماده باعث می شود تا بدن در برابر ابتلا به سایر بیماری ها ایمن شود.اگر از روغن زیتون برای پخت و پز و یا موارد درمانی دیگری استفاده می کنید، شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که طبع روغن زیتون گرم است یا سرد؟ با توجه به مستنداتی که وجود دارد طبع روغن زیتون گرم است. تمامی طبیبان نیز بر روی این مورد اتفاق نظر دارند.

یکی از علت های شایع سکته مغزی اختلال در عملکرد گردش خون می باشد. طبق تحقیقاتی که در خصوص روغن زیتون به عمل آمده است، مصرف این روغن تاثیر چشم گیری را در کاهش بروز سکته های مغزی دارد. روغن زیتون همچنین به حفظ سلامت قلب و عروق بدن کمک می کند. همین موضوع باعث می شود تا احتمال بروز سکته قلبی کاهش پیدا کند.

روغن زیتون در پارچ بلوری در کنار زیتون تازه

یکی دیگر از خاصیت های روغن زیتون را می توان جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر دانست. به سبب طبع گرمی که این روغن دارد، تاثیرات مثبتی را بر روی سیستم عصبی و همچنین مغز انسان می گذارد. همین موضوع باعث می شود تا ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری شود.

سخنی پایانی

در این در مورد این موضوع که روغن زیتون گرم است یا سرد صحبت شد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید این موضوع است که در مصرف این روغن زیاده روی نکنید چرا که ممکن است عارضه ای را برای شما در پی داشته باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *