روغن نارگیل چند ساعت روی مو بماند؟

فهرست

روغن نارگیل به دلیل خواص مرطوب کنندگی و تغذیه آن مورد توجه قرار گرفته است. این روغن یک محصول چند منظوره برای مو، صورت، پوست و دندان است  و حاوی ویتامین E و اسید لوریک می باشد که برای مو خیلی مفید است. روغن نارگیل باعث رشد مو می شود زیرا ویتامین ها و اسید لوریک چرب به اتصال پروتئین در مو کمک می کنند. این روغن از ساقه  و ریشه مو در برابر شکستگی محافظت می کند. حال سوال اینجاست که روغن نارگیل چند ساعت روی مو بماند؟

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل بسیار غلیظ و چرب است، مخصوصاً زمانی که جامد باشد، بنابراین هنگام استفاده از آن باید مراقب باشید. می توانید کمی روغن نارگیل را روی موهای خشک و فرسوده یا موهای شل استفاده کنید و آن را روی موهایتان بگذارید تا خشک شود. توصیه می شود، هفته ای یکبار، به عنوان ماسک مو از روغن نارگیل استفاده کنید. روغن نارگیل یک راه طبیعی برای کمک به رشد موهای شما برای بلندتر وضخیم تر شدن آن است  و فرایند رشد مو را سریع تر می کند.

روغن نارگیل چند ساعت روی مو بماند؟

تجربه نشان داده است که شما می توانید پس از خرید روغن نارگیل، آن را یک بار در هفته روی مو استفاده کنید. برای استفاده در حمام  یکبار به مدت 10 دقیقه روی مو بگذارید. روغن نارگیل را برای چند ساعت یا حتی یک شب نیز می توانید روی موهای خود قرار دهید، سپس آن را آبکشی کرده و موهای خود را شامپو کنید.  این که روغن نارگیل چند ساعت روی مو بماند؟ بستگی به جنس و نوع موهای شما دارد. معمولا روغن نارگیل  حداقل از 10 تا سی دقیقه و حداکثر دو تا 4 ساعت و یا یک شب تا به صبح روی مو بماند، مشکلی نخواهد بود.

یک شیشه روغن نارگیل در کنار یک قاشق پودر نارگیل

فواید روغن کاری بر رشد مو

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

روغن نارگیل ابتدا پوست سر و سپس موهای شما را مرطوب می کند و یک غذای مغذی برای ریشه های مو است. با ماساژ پوست سر با روغن، از کم آبی یا ضعیف شدن ریشه مو و پوست سر جلوگیری می کنید.  این  کار در واقع از ظاهر شدن شوره سر جلوگیری می کند. در کنار بخش رطوبت‌سازی، مواد مغذی موجود در روغن نارگیل به قوی‌تر شدن ریشه مو کمک می‌کند و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل همچنین گردش خون را در پوست سر شما افزایش می دهد و رشد مو را تثبیت می کند.

پیشنهاد مطالعه:”خواص روغن نارگیل برای مو چیست؟”

نحوه شامپو زدن مو

هیچ گاه مو را در حالت خشک شامپو نزنید و قبل  از آن  مقداری روغن به موهایتان بمالید. این که  روغن نارگیل چند ساعت روی مو بماند؟ پرسشی است که به واکنش موهای شما بستگی دارد و معمولا قبل از دوش گرفتن حدود 15 دقیقه بگذارید روغن نارگیل روی مو بماند.

سخن آخر

روغن نارگیل چند ساعت روی مو بماند؟ هر  روغنی  چنانچه بر روی مو برای مدت طولانی  باقی بماند، موجب  ایجاد خارش پوست سر می شود  و سپس به طور غیر مستقیم موجب ریزش مو در برخی افراد می شود. منظور از طولانی مدت، یک هفته یا بیشتر است. روغن‌های مو به خودی خود باعث ریزش مو نمی‌شوند، اما گرد و غبار، پرز و غیره جذب  مو شده  و می‌تواند باعث واکنش آلرژیک در پوست سر شما شود.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *