روغن نارگیل برای دور چشم چه فایده ای دارد؟

فهرست


گاهی اوقات ممکن است چشم ها دچار سندروم خشکی چشم شوند. خشکی چشم می تواند باعث قرمزی و سوزش، تاری دید و ریزش اشک در چشم شود. همچنین ممکن است استفاده از لنزهای تماسی سخت و دردناک شود. در این راستا درمان های خانگی زیادی وجود دارد که می خواهیم خواص روغن نارگیل برای دورچشم را در این مقاله بررسی کنیم.

یکی از درمان‌های خانگی برای خشکی چشم که توسط برخی متخصصان توصیه می‌شود، روغن نارگیل بکر است که  دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی و همچنین ترکیبات مرطوب‌کننده می باشد که به کاهش تبخیر اشک کمک می کند. استفاده از روغن نارگیل برای دور چشم و داخل چشم می تواند درمان مناسبی برای خشکی چشم باشد.

روغن نارگیل برای بلفاریت دور چشم

بلفاریت شرایطی است که شامل التهاب پلک ها می شود. این عارضه می‌تواند توسط عوامل متعددی ایجاد شود، اما در حدود نیمی از موارد، این بیماری توسط نوعی کنه به نام دمودکس فولیکولاروم ایجاد می‌شود. تحقیقات اخیر نشان می دهد که روغن نارگیل ممکن است در مدیریت علائم  آن مفید باشد. آیا استفاده از روغن نارگیل برای دور چشم و اطراف آن بی خطر است؟

بنر خرید روغن نارگیل بکلی

ایمنی و کارایی روغن نارگیل مورد استفاده در چشم انسان از طریق تحقیقات مشخص نشده است. یک مطالعه روی خرگوش ها نشان داد که برای چشم خرگوش ها مضر نیست. شواهد حاکی از آن است که این درمان برای چشم انسان مضر نیست، اما تا زمانی که مطالعه  کامل نشود نمی توان آن را با قطعیت، ایمن تلقی کرد. همیشه قبل از قرار دادن روغن نارگیل یا هر چیز دیگری در چشمان خود از چشم پزشک خود سوال کنید.

چه درمان های طبیعی خشکی چشم را کاهش می دهد؟

کمپرس گرم روی چشم ها، هیدراته ماندن و پلک زدن بیشتر، راه هایی برای روان کردن طبیعی چشم ها هستند. اقداماتی مانند استفاده از مرطوب‌کننده، محافظت از چشم‌ها در برابر عوامل محرک مانند دود، هوای خشک و محدود کردن زمان استفاده از صفحه نمایش نیز می‌تواند به خشکی چشم کمک کند. ناحیه چشم مستعد سیاه شدن دور چشم و رگ های خونی پوست اطراف آن است. استفاده از روغن نارگیل برای دور چشم نه تنها به  رفع خطوط ریز و چین و چروک دور چشم کمک می کند بلکه، به عنوان یک مرطوب کننده خوب عمل می کند.

فواید روغن نارگیل به عنوان کرم دور چشم

روغن نارگیل ضد قارچ ضد باکتری و حاوی اسیدهای چرب است که برای تغذیه و ترمیم پوست مفید است. و به دلیل داشتن اسید های چرب از قدرت آبرسانی خوبی بهره مند است. هنگامی که از کرم دور چشم نارگیل استفاده می کنید ، گردش سلولی را تشویق می کند و از این رو، کرم ممکن است پوست شکننده زیر چشم شما را ضخیم کند. روغن نارگیل حاوی پروتئین های زیادی است که می تواند به نرمی و جوان ماندن پوست کمک کند.

قوطی روغن نارگیل بکلی

کدام نوع روغن نارگیل برای دور چشم استفاده می شود؟

روغن نارگیل بهترین گزینه برای ترمیم زیر چشم است. برای بهترین نتیجه، باید از روغن نارگیل بکر فشرده سرد استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که سلول‌ها تغییر کنند و ناحیه زیر چشم را روشن‌تر کنید.

آیا با روغن نارگیل از شر چین و چروک چشم خلاص می شوید؟

بله، استفاده منظم از روغن نارگیل به خلاص شدن از شر چین و چروک چشم کمک می کند. محصول مقرون به صرفه تولید کلاژن را تحریک می کند و سلول های پوست شما را بازسازی می کند. این می تواند ظاهر چین و چروک را کاهش دهد و در جوان تر به نظر رسیدن پوست شما کمک می کند.

پیشنهاد مطالعه:”روغن نارگیل جامد بهتر است یا مایع؟”

سخن آخر

روغن نارگیل دارای خواص مرطوب کنندگی است و سرعت گردش سلولی را افزایش می دهد، سد محافظ پوست را بهبود می بخشد و التهاب را کاهش می دهد.  به کار گرفت روغن نارگیل برای دور چشم کیفیت کلی پوست زیر چشم را بهبود می بخشد و ظاهر سیاهی دور چشم را کاهش  می دهد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *