خاصیت روغن زیتون برای رحم چیست؟

فهرست


از آن جایی که طب سنتی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است خیلی از خانم ها به دنبال کشف خاصیت روغن زیتون برای رحم هستند. تاکنون مطالعات زیادی در مورد خواص گیاهی و دارویی روغن زیتون انجام شده است. در این مقاله به خواص  استفاده از روغن زیتون برای رحم و تاثیر آن در سلامت بانوان می پردازیم.

خاصیت روغن زیتون برای رحم

خاصیت روغن زیتون برای رحم فراوان است. این روغن باعث سلامتی رحم بانوان و پیشگیری از بیماری ها و عفونت در رحم می شود. اگر بانوان به صورت روزانه از روغن زیتون استفاده کنند، دردهای قاعدگی کاهش می یابد. دردهای رحمی در اثر افزایش غلظت پروستاگلاندین F2   و کلسیم در داخل عضلات صاف رحم که موجب افزایش انقباضات و درد در رحم می‌شود، ایجاد می شود.

روغن زیتون با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدانی موجب کاهش این درد ها می شود. برای کاهش دردهای رحمی علاوه بر مصرف آن بهتر است که از این روغن برای ماساژ ناحیه شکمی استفاده کرد. حتی با مصرف منظم و کافی از آن می توان بیماری هایی نظیر نازایی را درمان کرد.

ضررهای احتمالی روغن زیتون برای رحم

اگر روغن زیتون به صورت مکرر و زیاد مصرف شود ممکن است موجب بسته شدن منافذ پوست شود. بسته شدن منافذ پوست ناحیه تناسلی در بانوان موجب ایجاد شکاف و سوزش می شود که علت اصلی عفونت در داخل یا نزدیک واژن و مقعد است. بنابراین در مصرف آن نباید افراط شود.

این عفونت ها موجب درد در ناحیه شکم و زیر آن می شوند. هم چنین اگر درمان نشوند باعث کاهش شانس باروری در زنان می شود. بنابراین بهتر است خاصیت روغن زیتون برای رحم و ناحیه اطراف آن را در نظر گرفته و در رژیم غذایی خود بگنجانید.

خواص روغن زیتون برای تقویت قوای جنسی

امروزه انسان با کمک طبیعت می تواند انواع بیماری های مختلف را درمان کند. زیتون یکی از راه های طبیعت برای رفع امراض مختلف است. حتی می توان از آن روغن زیتون تهیه کرد. اگر از این روغن برای ماساژ بدن استفاده شود، باعث بهبود گردش خون در اندام های بدن می شود.

در نتیجه بهبود عملکرد رحم و تخمدان ها را نیز در پی دارد. همچنین با تقویت قوای جنسی همراه است. این روغن باعث رفع خشکی واژن می شود و درد در هنگام رابطه جنسی را که در اثر خشکی واژن ایجاد می شود، را می کاهد. خاصیت روغن زیتون برای رحم و ناحیه اطراف آن به گونه ای است که می توان  آن را جایگزین کرم و داروهای گران قیمت کرد و از هزینه های این چنینی اجتناب کرد.

روغن زیتون در کنار زیتون تازه

روغن زیتون چگونه تهیه می شود؟

روغن زیتون با فشرده شدن زیتون به دست می آید. این روغن در رژیم های سالم غذایی بیشترین مصرف را دارد. با داشتن آنتی اکسیدان بالا می تواند، باعث کاهش التهاب در بدن شود. این روغن به علت داشتن چربی و قند کم طرفداران بسیاری دارد و بهترین جایگزین برای روغن هایی است که از آن ها استفاده می شود. البته برای کاهش وزن این روغن توصیه می شود و حتی موجب کاهش کلسترول در افراد دارای کلسترول بالا می شود.

خواص روغن زیتون برای زنان باردار

روغن زیتون برای زنان باردار مفید است و در صورت مصرف، سلامتی جنین و مادر را در پی دارد. این روغن سرشار از مواد مغذی است که برای رشد و سلامتی جنین مفید است. برای سلامتی مادر نیز مفید است و باعث رفع  بیماری های مختلف همچون یبوست و دردهای رحمی و غیره می شود. این روغن همچنین از ایجاد ترک های پوستی در ناحیه شکم در زمان بارداری جلوگیری می کند. فقط باید به صورت مکرر با روغن زیتون ناحیه شکم را مرطوب کرد.

فواید ریختن روغن زیتون در واژن

اگر چند قطره روغن زیتون به داخل واژن ریخته شود، علاوه بر رفع خشکی واژن باعث کاهش عفونت و برطرف شدن دردهای عضلانی در این ناحیه می شود. این روغن را می توان در رژیم غذایی روزانه قرار داد چرا که توسط معده قابل هضم است. به این طریق نیز از خاصیت روغن زیتون برای رحم بهره مند خواهید شد.

نتیجه گیری

روغن زیتون برای رحم اگر ضمن تعادل و زیر نظر برنامه غذایی افراد متخصص تجویز شود کاملا مفید خواهد بود. بنابراین از خاصیت روغن زیتون برای رحم غافل نشوید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *