آیا کره نارگیل برای بدنسازی مفید است؟

فهرست

بدن انسان برای حفظ توده عضلانی بدون چربی نیاز به پروتئین دارد. بدن این پروتئین را می تواند از غذاهای گوشتی و یا پروتئین های گیاهی تامین کند. پروتئین های گیاهی شامل گیاهانی چون سویا، عدس، نخود، کینوا و نارگیل است. کره نارگیل که از گوشت خشک یا تازه نارگیل به دست می آید، سرشار از پروتئین و مواد مغذی است که برای حفظ توده عضلانی بدن مفید است و از کره نارگیل برای بدنسازی هم استفاده می شود.

کره نارگیل منبع آهن

آهن، فلزی است که  در بدن وظیفه حمل پروتئین و رساندن  اکسیژن  به گلبول های قرمز خون را دارد. کمبود آن موجب خستگی مفرط و از دست رفت ماهیچه های بدن می شود. این عنصر مفید به میزان زیادی در کره نارگیل موجود است بنابراین استفاده کره نارگیل برای بدنسازی می تواند انرژی لازم را برای سلول های بدن و ماهیچه ها تامین کند.

اسیدهای آمینه و پروتئین

برای تشکیل پروتئین نیاز به اسید آمینه است. کره نارگیل حاوی 17 اسید آمینه است که اسید آمینه ای موسوم به ترئونین وظیفه محافظت از کبد را بر عهده دارد. کبد مسئول سوخت و ساز بدن است و هر چه این کار بهتر صورت گیرد بدن انرژی بهتری برای فعالیتهای سنگینی چون بدنسازی خواهد داشت و سلول ها بهتر تغذیه می شوند.

 آیاکره نارگیل برای بدنسازی مفید است؟

با افزایش وزن، توده های چربی در ناحیه شکم هویدا می شود و موجب بالا رفتن چربی  و قند خون می شود حال بهترین راه استفاده از رژیم های غذایی مناسب در کنار تمرینات ورزشی است تا از شر آنها خلاص شوید. کره نارگیل برای بدنسازی می تواند مفید باشد و استفاده از آن دو ساعت قبل تمرین باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید.

دو قوطی کره نارگیل

نقش پتاسیم در بدنسازی

پتاسیم می تواند اثرات سدیم بیش از حد را خنثی سازد و فشار خون بالا را کاهش دهد. انجام حرکات سنگین بدنسازی باعث می شود بدن آب زیادی از دست بدهد و خون دچار غلظت شود و میزان سدیم خون افزایش یابد حال استفاده از کره نارگیل به دلیل داشتن پتاسیم می تواند اثرات از دست دادن آب بدن را جبران کند و از بالارفتن فشار خون در حین تمرین تا حدودی بکاهد.

بنر کره نارگیل

کره نارگیل منبع فولات

کره نارگیل برای بدنسازی به دلیل داشتن فولات می تواند متابولیسم بدن را تنظیم کند. برای عملکرد گلبول های قرمز و متابولیسم سالم بدن ما به فولات یا ویتامین B نیاز دارد. این ویتامین برای رشد سالم نوزادان در مغز نیز ضروری است. نصف فنجان کره نارگیل می تواند حدود 20 درصد از نیاز روزانه شما را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه:”آیا کره نارگیل چاق میکند؟

فیبر و اثر آن بر بدنسازی

کره نارگیل یک منبع عالی برای فیبر رژیمی است و فیبر باعث میشود قلب شما بهتر بزند و از آن در برابر چربی و فشار خون محافظت می کند و فیبر می تواند انرژی شما را بهبود بخشد و حتی می تواند در کنار تمرینات بدنسازی سبک به کاهش چربی دور شکم و زیباتر شدن آن کمک کند. استفاده از فیبر در تمرینات بدنسازی در تنظیم فشار خون  عملکرد قلب بسیار موثر خواهد بود.

کره نارگیل و هضم آسان

پر بودن معده به هنگام تمرینات بدنسازی می تواند دردسرساز باشد و بر عملکرد و کارایی ورزشکار تاثیر بگذارد بنابراین مصرف غذاهایی چون کره نارگیل که سریع  هضم می شوند و به هضم غذاهای مانده در دستگاه گوارش هم کمک می کند باعث می شود تا سیستم گوارش بهتر عمل کند و  فرد به هنگام انجام تمرینات بدنسازی احساس سبکی داشته باشد.

سخن آخر

کره نارگیل برای بدنسازی مفید است. بدنسازان از کره نارگیل و کره بادام زمینی جهت حجم دهی و ساخت عضله های بدون چربی استفاده می کنند. کره نارگیل سرشار از فیبر، فولات، پتاسیم و آهن است که همگی نقش ویژه ای در انرژی بخشی و متابولیسم بدن ایفا می کنند. با رعایت اعتدال در مصرف کره نارگیل می توانید زیبایی را به بدنتان هدیه کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *