خواص روغن سیاه دانه برای شکم ؛ نحوه مصرف موضعی و خوراکی

فهرست

روغن سیاه دانه در بین انواع روغن های طبیعی و گیاهی به علت فواید فراوانی که دارد بسیار پرطرفدار است. در این مطلب در مورد تاثیر و خواص روغن سیاه دانه  برای لاغری شکم صحبت می کنیم. خوب است در این مورد بدانید تا بتوانید به صورت بهینه از آن استفاده کنید.

تاثیر روغن سیاه دانه برای لاغری شکم

آن دسته از افرادی که به دنبال روشی برای کاهش وزن هستند، باید بدانند که روغن های اصل و گیاهی را نیاز است جایگزین روغن های پرخطر نمایند. یکی از مهمترین روغن هایی که برای کاهش وزن کاربرد زیادی دارد و بسیاری از افراد از آن استفاده می کنند، روغن سیاه دانه می باشد. به دلیل ترکیبات درون روغن سیاه دانه باید بدانید که این روغن به عنوان یک چربی سوز بی نظیر عمل می‌ کند.

روغن سیاه دانه برای تقویت دستگاه گوارش موثر می باشد. به همین دلیل بیماری هایی که مربوط به گوارش است را از بین می ‌برد. روش های زیادی برای استفاده از روغن سیاه دانه برای لاغری وجود دارد. بسیاری از افراد از روغن سیاه دانه، جهت ماساژ دادن شکم برای لاغری استفاده می ‌کنند. برخی دیگر از افراد مقدار بسیار کمی از آن را در هر یک از رژیم‌ های غذایی خود مورد استفاده قرار می ‌دهند.

روغن سیاه دانه از آنجایی که فیبر زیادی دارد، اشتهای افراد را کاهش می‌ دهد. همچنین روغن سیاه دانه برای لاغری شکم بسیار خوب است و چربی های شکم را از بین می برد. برای تثبیت قند خون بسیاری از افراد روغن سیاه دانه را به صورت خوراکی استفاده می‌ کنند. با استفاده از روغن سیاه دانه، افراد تمایلی به خوردن شیرینی جات برنج و نان نخواهند داشت. با کنترل اشتها افراد می‌توانند ۱ الی ۲ کیلومتر هر ماه وزن خود را کاهش دهند. مصرف روغن سیاه دانه در هر یک روز باید به میزان مشخص باشد. در صورتی که شما از روغن سیاه دانه در اندازه زیاد روزانه استفاده کنید امکان دارد که تاثیر زیادی از آن دریافت نکنید.

روغن سیاه دانه برای لاغری شکم در دوران بارداری

از روغن سیاه دانه در دوران بارداری بهتر است که به دلایل دیگر به جز لاغری، استفاده شود. از روغن سیاه دانه جهت لاغری در کنار دیگر روش های کاهش وزن در دوران بارداری نباید استفاده شود. دقت داشته باشید که با وجود مزیت های بسیار روغن سیاه دانه برای لاغری، استفاده کردن از آن در دوران بارداری برای کاهش وزن توصیه نخواهد شد. هر نوع رژیم در دوران بارداری به مادر و جنین آسیب وارد می سازد.

نحوه تاثیر سیاه دانه برای لاغری

امروزه بسیاری از افراد از روغن سیاه دانه برای لاغری استفاده می‌ کنند. روغن سیاه دانه متابولیسم بدن را افزایش می ‌دهد. به همین دلیل وزن افراد با بالا رفتن متابولیسم، کاهش پیدا می ‌کند. با افزایش پیدا کردن متابولیسم بدن باید بدانید که کالری بیشتری در بدن از بین می ‌رود. به همین دلیل وزن افراد پایین ‌تر می‌ آید. روغن‌سیاه دانه اشتهای افراد را کاهش می ‌دهد و اثرات بی نظیری را روی بدن می‌ گذارد.

اثرات بی نظیر روغن سیاه دانه برای لاغری شکم  موجب کاهش میل افراد به مصرف بیشتر وعده‌ های غذایی خواهد شد. اگر می خواهید میزان کل کالری مصرف شده بدن تان را در طول روز کاهش دهید، استفاده کردن از این روغن به عنوان یک راه حل بی نظیر شناخته می شود. میزان استفاده از روغن سیاه دانه برای هر یک روز حدود یک تا دو قاشق چای خوری می باشد.

روش های استفاده از روغن سیاه دانه برای لاغری شکم

روش های زیادی وجود دارد که بر اساس این روش ها می توانید از روغن سیاه دانه برای لاغری استفاده کنید. برخی از بهترین روش هایی که برای کاهش وزن با استفاده از روغن سیاهدانه اهمیت دارد عبارت است از :

ترکیب روغن سیاه دانه با عسل

شما می توانید یک قاشق چای خوری از روغن سیاه دانه را با دو قاشق چای ‌خوری عسل ترکیب نمایید. ترکیب به دست آمده را هر روز صبح پیش از میل کردن اولین وعده غذایی باید به صورت ناشتا میل نمایید.

خرید روغن سیاهدانه

ترکیب روغن با دارچین و عسل

روش بعدی این است که یک قاشق چایخوری از روغن سیاه دانه را با یک قاشق چای‌خوری دارچین و عسل مخلوط کنید. آب ولرم را به مخلوط به دست آمده اضافه نمایید. این مواد را باید با یکدیگر در دمای اتاق ترکیب کنید. پیش از صبحانه و همچنین پیش از خواب باید ترکیب به دست آمده را جهت لاغری میل نمایید.

استفاده از روغن سیاه دانه در وعده های غذایی

چندین قاشق چایخوری از روغن سیاه دانه را به سس سالاد اضافه نمایید. یک قاشق چایخوری از روغن سیاه دانه و مقداری از آب پرتقال را می توانید با یکدیگر ترکیب کنید. نوشیدنی به دست آمده را هر روز باید با معده خالی میل نمایید.

شما می توانید یک لیوان آب گرم با آب لیمو میل نماید. 3 الی 5 میلی گرم از روغن سیاه دانه را در آب ولرم بریزید.روغن را با آب گرم ترکیب کرده و پس از آن به صورت ناشتا هر روز آن را میل کنید. این ترکیب با روغن سیاه دانه برای لاغری بسیار خوب است.

یک شیشه حاوی روغن سیاه دانه

 

مالیدن روغن سیاهدانه روی شکم

یکی دیگر از روش ‌های مربوط به استفاده از روغن سیاه دانه برای لاغری شکم این است که شما روغن سیاه دانه را روی شکم خود ماساژ دهید. برای لاغری شکم با استفاده از روغن سیاه دانه به صورت ماساژ دادن، باید روزانه یک الی دو بار این روش را انجام دهید. پس از ۲ تا ۳ ماه تاثیر آن را دریافت خواهید کرد.

جمع بندی

به دلیل مزیت ها و روش های متنوعی که مربوط به استفاده از روغن سیاه دانه برای لاغری شکم می باشد، بسیاری از افراد امروز از این روغن گیاهی جهت لاغری شکم خود استفاده می ‌کنند. همچنین شما می توانید این روغن را با دارچین و عسل، وعده های غذایی و همچنین ماساژ استفاده کنید. این روغن باعث تقویت دستگاه گوارش، از بین بردن چربی های دور شکم و… می شود. به همین دلیل شما باید به خوبی با این روغن آشنا باشید تا خواص مفید آن برای لاغری را به طور کامل دریافت کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *