معرفی بهترین روغن برای خارش پوست

فهرست

می توان گفت خارش پوست یکی از بدترین مشکلات پوستی می باشد، که باعث آزار بسیاری می شود. بسیاری از افراد همواره در تلاش هستند تا منشا این مشکل را شناسایی کنند و نسبت به درمان آن اقدام کنند. یکی از روش هایی که پیشنهاد می شود و به عنوان یک روش طبیعی شناخته می شود؛ استفاده از روغن های طبیعی می باشد. به همین دلیل ما سعی داریم در ادامه این مطلب به بیان بهترین روغن برای خارش پوست بپردازیم.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یکی از روغن‌های خوب طبیعی است و برای رفع خارش پوست می‌توان روی خواص آن حساب کرد. اکثر عناصری که سلول‌های پوستی برای عملکرد درست به آنها احتیاج دارند در این روغن به وفور وجود دارد. از جمله مواد تشکیل دهنده این روغن که برای پوست مفید است عبارتند از:

  • مواد معدنی ( کلسیم، منیزیم، زینک، پتاسیم )
  • اسید چرب امگا
  • ویتامین‌های D, A, K, E

روغن بادام بهترین رطوبت رسان پوست است. در نتیجه اگر علت خارش و تحریک پوست خشکی آن باشد، با خرید روغن بادام شیرین و ماساژ آن می‌توان مشکل را حل کرد. علاوه بر این تمامی عناصر ذکر شده برای داشتن پوستی سالم و زیبا کفایت می‌کند. به طور کلی روغن بادام دارای خواص ضد باکتری و ضد التهاب است بنابراین به خوبی قادر است خارش پوست را برطرف کند. حتی خانم‌های بارداری که به دلیل کشیده شدن پوستشان دچار خارش شده‌اند نیز با کمک این روغن می‌توانند خارش را آرام کنند.

روغن بکر جوجوبا

روغن جوجوبا یکی از قدیمی‌ترین روغن‌های ارگانیک است که برای درمان بسیار از بیماری‌ها استفاده می‌شود. از استعمال این روغن بر روی پوست می‌توان بسیاری از عارضه‌های پوستی از جمله خارش را برطرف کرد. این روغن بسیار سبک و لطیف است و بدون اینکه پوست را چرب کند به درمان عوارض آن می‌پردازد. از مواد مغذی مهم این روغن عبارت است از:

  • ویتامین‌های E, B,
  • مس
  • روی
  • کروم
  • اسید لینولئیک
  • آنتی اکسیدان

خاصیت تسکین کنندگی روغن بکر جوجوبا به رفع خارش پوست بسیار کمک می‌کند. دیگر خواص آن شامل رفع چین و چروک، آکنه و جوش، تبخال و جای زخم و تنظیم چربی پوست است. روغن فوق را می‌توان هم به عنوان روغن پایه با دیگر روغن‌های طبیعی مخلوط کرد و هم به تنهایی مورد استفاده قرار داد. قدرت مرطوب کنندگی بالایی دارد که نه تنها برای پوست بلکه برای موهای خشک نیز مفید است.

روغن بنفشه

روغن بنفشه پایه بادام شیرین

سومین روغن پرخاصیت که برای خارش پوست بسیار مفید است روغن بنفشه پایه بادام شیرین نام دارد. استعمال آن باعث درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله اگزما، پسوریازیس و خشکی‌های پوست می‌شود. این به دلیل قدرت زیاد آن در مرطوب کردن سلول‌های پوست است. این روغن نیز بسیار ملایم بوده و به سرعت جذب پوست می‌شود خاصیت ضد التهابی دارد که خارش شدید پوست را به سرعت تسکین داده و مواد مورد نیاز پوست را تامین می‌نماید.

بنر روغن های گیاهی ناب

پس از خرید روغن بنفشه پایه بادام شیرین، برای اینکه تاثیر واقعی آن را در رفع خارش ببینید ابتدا پوست خود را خوب بشویید و خشک کنید. روغن را به روی پوست ماساژ داده و باید اجازه دهید چند ساعت روی پوست بماند سپس پوست را بشویید. گیاه بنفشه دارای خواص زیادی برای پوست و مو است. می‌توان آن را علاوه بر پایه بادام بر پایه روغن‌های دیگر نظیر روغن زیتون نیز تولید کرد اما خواص آن تا حدودی تغییر می‌کند. بنابراین اگر دچار خارش شدید پوستی هستید روغن بنفشه بر پایه بادام بهترین انتخاب خواهد بود.

نتیجه

برای خلاص شدن از خارش‌های پوست، استفاده از روغن‌های بکر گزینه مناسبی خواهد بود. از آنجا که این مواد ممکن است در برخی افراد ایجاد آلرژی کند، در نتیجه جهت استعمال بهترین روغن برای خارش پوست، ابتدا آن را در گوشه کوچکی از پوست خود تست کنید تا از عدم حساسیت مطمئن شوید سپس به طور گسترده روی پوست استعمال کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *