با بهترین روغن ضد چروک پوست آشنا شوید

فهرست

با وجود تنوع زیادی که در تولید محصولات مراقبتی وجود دارد اما افراد همیشه بابت عوارض استفاده از آن‌ها نگران هستند. استفاده از مواد ارگانیک روش خوبی برای حذف محصولات شیمیایی است. با انتخاب بهترین روغن ضد چروک پوست علاوه بر کمک به کندتر شدن روند پیری پوست، ماده‌ای طبیعی را جایگزین محصولات پر عارضه شیمیایی خواهید کرد. عوامل مختلفی در بروز چین و چروک نقش دارد که نور خورشید و رادیکال‌های آزاد بیشترین آثار تخریب را دارند. صدمات این دو عامل بیشتر در ناحیه دور چشم و صورت بروز پیدا می‌کند. در ادامه به تعدادی از روغن‌های گیاهی مناسب رفع چین و چروک اشاره می‌کنیم.

روغن‌های گیاهی مناسب رفع چین و چروک

بهترین روغن ضد چروک پوست باید قادر باشد خاصیت الاستیسیته را که به مرور زمان کم می‌شود، مجددا افزایش دهد. این باعث رفع شلی پوست شده و چین و چروک رفع می‌شود. مهمترین روغن‌های گیاهی ضد چروک شامل موارد زیر است.

روغن هسته هلو

روغن هسته هلو بسیار پر خاصیت بوده و حاوی عناصر مفید برای پوست است. مانند اکسیر طبیعی چین و چروک‌ها را بهبود می‌بخشد و پوست را جوانسازی می‌کند. پوست دارای ویتامین K, E, A, C و دیگر عناصر نظیر ریبوفلاوین، بتاکاروتن، مواد معدنی ( روی، فسفر، کلسیم، آهن، منگنز، پتاسیم، منیزیم، سدیم ) و امگا 3, 6, 9 است. مرطوب کننده قدرتمند پوست بوده و از خشک شدن آن جلوگیری می‌کند. همچنین با افزایش فعالیت متابولیسم سلولی مانع از بروز پیری در چهره می‌شود.

روغن هسته زردآلو

روغن هسته زردآلو، سلول‌های مرده را به همراه آلودگی‌ها دفع می‌کند و موجب افزایش شفافیت پوست می‌شود. با دارا بودن مواد موثری همچون ویتامین‌های C, E, K, D, A و اسیدهای چرب یک منبع عالی برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله چین و چروک است. علاوه بر جوانسازی آسیب دیدگی‌های پوست را ترمیم می‌کند و در رفع حساسیت و اگزما اثر گذار است.

روغن های ضدچروک پوست

روغن هسته انگور

روغن هسته انگور سرشار از آنتی اکسیدان است و این ماده درصد زیادی از آن را تشکیل داده است. ماساژ آن بر روی پوست باعث لایه برداری و رفع سلول‌های مرده می‌شود. غنی از ویتامین E و امگا 6 است که در تولید کلاژن و افزایش خاصیت انعطاف پذیری نقش مهمی دارد. سلول‌ها را آبرسانی کرده و به افزایش شفافیت پوست کمک می‌کند.

بنر روغن های گیاهی ناب

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین ضد التهاب بوده و رفع کننده خشکی پوست است. تقویت کننده سد دفاعی (لایه سطحی) در مقابل نور خورشید و رادیکال‌های آزاد است. ویتامین E این نقش را به عهده دارد. لایه بردار پوست بوده و موجب روشنی و سفیدی آن می‌شود. درمان کننده آفتاب سوختگی و لکه‌های حاصل از آن است. تاثیر ویتامین A و اسید امگا 3 در این روغن، از بین برنده چروک دور چشم و خطوط ایجاد شده در چهره است.

روغن جوانه گندم

روغن جوانه گندم منبع با ارزش ویتامین B, B6, E و دیگر عناصری همچون اسید پالمیتیک، استئاریک، اولئیک است که پوست برای حفظ سلامتی خود نیازمند است. این مواد به خوبی در پوست نفوذ می‌کند و با کمک به فعالیت موثر سلول‌ها، مانع از تخریب و در نهایت پیری پوست می‌شوند. این روغن مانند محافظ از پوست در مقابل رادیکال‌های آزاد عمل می‌کند. درمان کننده سایر معضلات، از جمله پف، گودی و سیاهی دور چشم و انواع لکه‌های پوستی است.

کلام آخر

در انتخاب بهترین روغن ضد چروک پوست توجه کنید که به آن واکنش آلرژیکی نداشته باشید. برای نتیجه گیری از مصرف آن، روغن را به صورت خالص تهیه کرده و به صورت مستمر روی پوست تمیز و خشک مالیده و ماساژ دهید. در آخر باید بگوییم که پیری پوست اتفاقی است که دیر یا زود می‌افتد با استفاده از روغن‌های گیاهی و محافظت از پوست می‌توانید تا سال‌ها روند بروز آن را به تعویق اندازید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *