معرفی بهترین روغن ضد چروک دور چشم

فهرست



بهترین روغن ضد چروک دور چشم دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از سایر روغن‌ها متمایز می‌کند. بر خلاف کرم‌های دور چشم که علاوه بر تاثیرات خاص خود دارای عوارض نیز هستند، اما استعمال روغن طبیعی هیچ گونه عوارضی ایجاد نخواهد کرد. از آنجایی که چشم‌ها مرکز توجه است و کوچکترین نقصی در آن به خوبی مشاهده می‌شود و در زیبایی تاثیر دارد. بنابراین استفاده از روغن ضد چروک را از زمانی باید آغاز کرد که هنوز چروک‌ها ایجاد نشدند. دیگر مشکلات دور چشم از جمله پف، سیاهی و گودی نیز با استعمال روغن بکر قابل درمان است.

روغن بادام

روغن بادام شیرین یک پاک کننده عمیق پوست است. از آن می‌توانید برای پاکسازی آرایش چشم نیز استفاده نمایید. تمامی آلودگی‌ها و سلول‌های مرده را دفع کرده و پوست را آبرسانی می‌کند. از ویتامین‌های B, A, E تشکیل شده است. این ویتامین‌ها تاثیر زیادی در تنظیم رنگدانه‌های پوست و رفع تیرگی دارد.

همچنین التهاب ناشی از خشکی پوست را رفع کرده و به شادابی پوست کمک می‌کند. مهمترین خاصیت آن برای پوست دور چشم رفع خطوط پاکلاغی است. ویتامین E به تقویت سد دفاعی پوست می‌پردازد و آن را در مقابل نور خورشید، سرما و گرما و غیره محافظت می‌کند.

روغن آووکادو

در بحث بهترین روغن ضد چروک دور چشم، روغن آووکادو نیز ملایم است و برای محو چین و چروک دور چشم استفاده می‌شود. این روغن نیز زود جذب است و تاثیر فوری در صاف شدن خطوط کم عمق پوست دارد. این روغن با تاثیر بر روند کلاژن سازی پوست تاثیر بسزایی در محو چین چروک دارد. تحقیقات زیادی بر روی این ماده انجام شده و ثابت کرده که خاصیت ضد پیری بسیار قدرتمندی دارد.

مهمترین عناصر تشکیل دهنده آووکادو شامل: ویتامین E, A, C ، بتاکاروتن، پروتئین و اسیدهای چرب است که پوست برای فعالیت زیستی خود به آنها احتیاج دارد. ویتامین C نقش بسیار موثری در جوانسازی پوست و رفع تیرگی و پف زیر چشم دارد.

روغن بادام شیرین، روغن آووکادو، روغن گردو، روغن آرگان

روغن گردو

روغن دیگری که برای رفع چین و چروک دور چشم می‌توانید استفاده کنید روغن گردو است. سرشار از اسیدهای چرب بوده و برای رفع تیرگی و گودی چشم‌ها نیز کاربرد دارد. زمانی که روغن فوق را روی پوست مالش می‌دهید، ابتدا قارچ‌ها و باکتری‌های سطح پوست را از بین می‌برد. سپس در منافذ نفوذ کرده و سلول‌های پوست را از مواد مورد نیاز تامین می‌کند.

این باعث افزایش فعالیت متابولیسم سلولی شده در نتیجه رنگ پوست روشن‌تر می‌شود. همچنین با تاثیر به ساخت کلاژن به افزایش انعطاف پوست کمک می‌کند و در آخر با محافظت از پوست مانع از بروز آسیب‌های محیطی می‌شود.

روغن آرگان

به عنوان بهترین روغن ضد چروک دور چشم، خواص روغن آرگان برای پوست و مو برای همه ثابت شده است. به دلیل سبک و ملایم بودن گزینه خوبی برای استفاده در دور چشم است. علت استفاده از آن در ساخت محصولات بهداشتی مراقبتی تاثیر قوی آن در کند شدن روند پیری است.

کافی است مقداری از آن را به پوست دور چشم خود بزنید تا اثر آنی آن را مشاهده نمایید. چروک را باز می‌کند و تیرگی را بهبود می‌بخشد. ویتامین E موجود در این روغن با رادیکال‌های آزاد سطح پوست مبارزه می‌کند و مانع از بروز آسیب‌های محیطی می‌شود.

کلام آخر

و در آخر حفظ رطوبت در ناحیه دور چشم بسیار اهمیت دارد پس استفاده از روغن طبیعی را در برنامه روتین پوستی خود قرار دهید. زمان مناسب استعمال بهترین روغن ضد چروک دور چشم، شب است. زیرا پوست فرصت کافی برای بازسازی و احیا خود دارد. قبل از استفاده نیز، پوست حتما شسته شده و خشک باشد. روغن خالص و اصل را برای خرید انتخاب کنید. هنگام استعمال آن مراقب باشید داخل چشم نرود و اگر حس کردید که پوست شما تحریک شده آن را شسته و از محصول دیگری استفاده نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *