کره بادام زمینی برای پوست چه خواصی دارد؟

فهرست

کره بادام زمینی یکی از مقوی ترین محصولات خوراکی است که افراد چاق و لاغر می توانند از آن بهره مند شوند. خواص کره بادام زمینی برای پوست اثبات شده و برای پاکسازی پوست مناسب می باشد. سرشار از پروتئین و ویتامین است که برای تقویت قلب و از بین بردن کلسترول بد نیز بسیار مناسب است. برخی از افراد به این کره حساسیت دارند و بهتر است قبل از مصرف روی پوست روی بخشی از صورت خود امتحان کنند. استفاده از کره بادام زمینی به عنوان ماسک به پاکسازی آلودگی روی پوست کمک می کند.

خواص کره بادام زمینی برای پوست چیست؟

خواص کره بادام زمینی برای پوست به خاطر وجود ترکیبات مهم در آن است. از جمله موادی که برای پوست بسیار مناسب است، ویتامین E می باشد. تمامی ویتامین های خانواده B در آن وجود داشته و به دلیل وجود چربی های اشباع موجود در آن برای نرمی پوست بسیار مناسب است. پوست را بسیار نرم کرده و به درمان خراشیدگی های پوست قبل و حین اصلاح می کاهد. به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی که این محصول دارد برای رفع مشکلات پوستی کاربرد فراوان دارد.

خواص ضد التهابی کره بادام زمینی برای پوست

با ماساژ این کره روی پوست میتوان خشکی پوست را از بین برده و بیماری هایی مانند اگزما را تسکین بخشید. خواص کره بادام زمینی برای پوست به دلیل اسیدهای چرب فراوان موجود در آن است. به دلیل وجود روی و منیزیم موجود در آن موجب درخشندگی پوست شده و با قارچ های پوستی مبارزه می کند. باکتری هایی در پوست باعث بروز آکنه در صورت و بدن میشود که با ماساژ مقداری کره بادام زمینی روی آن می توان آکنه را درمان کرد. وجود پروتئینی به نام پینات بازسازی سلول های آسیب دیده پوست را  ممکن می سازد.

یک شیشه کره بادام زمینی در کنار بادام زمینی

حاوی ویتامین C 

این محصول یکی از منابع غنی از ویتامین C می باشد که با ماساژ آن روی پوست میتوان علائم پیری را از بین برد. علت شناخته شدن خواص کره بادام زمینی برای پوست و مو، وجود ویتامین های موجود در آن است. ویتامین C عامل مهمی است که اگر در اختیار پوست قرار بگیرد، موجب کلاژن سازی میشود. مورد دیگر حفظ انعطاف پذیری پوست است که با این ویتامین امکان پذیر است.

سرشار از بتاکاروتن 

اگر در پوست خود زخم یا کبودی دارید می توانید از خواص کره بادام زمینی برای پوست خود بهره ببرید. کبودی در صورتی در پوست ایجاد می شود که رادیکال های آزاد روی پوست واکنش داده و موجب این اتفاق می شوند. به دلیل آنتی اکسیدان فراوان در این محصول رادیکال های آزاد از بین رفته و کبودی رخ نمی دهد. استفاده از کره بادام زمینی به جای محصولات شیمیایی به کسانی که به دنبال انواع ویتامین و مواد مغذی برای پوست خود هستند توصیه می شود.

پیشنهاد مطالعه: کالری کره بادام زمینی چقدر است؟

نتیجه گیری

در نهایت لازم به ذکر است مهمترین خواص کره بادام زمینی برای پوست جوانسازی آن است. با مصرف این خوراکی مقوی می توانید به چین و چروک های صورت خود فائق آیید. همانطور که گفتیم وجود ویتامین E و منیزیم و روی فراوان در کره بادام زمینی، رادیکال های آزاد و باکتری های پوست را از بین برده و سبب سلامت پوست و از بین رفتن آکنه می شود.

اشتراک گذاری

یک پاسخ

  1. خیلی عالیه من هر روز برای صبحانه مقداری کره بادام زمینی روی میوه هام میریزم و میخورم هم خوشمزه س هم مناسب صبحانه س و مقوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *