ارتباط روغن کرچک و لاغری چیست؟

فهرست

اضافه وزن می تواند باعث پایین آمدن سطح ایمنی بدن، مسائل مربوط به اعتماد به نفس، اضطراب اجتماعی و حتی افسردگی شود. یکی از روش های بسیار مناسب استفاده از روغن کرچک و لاغری است. خواص این روغن بسیار زیاد است که شما می توانید از آن ها استفاده لازم را ببرید.

ماهیت روغن کرچک

روغن کرچک یک مایع چسبنده است که از دانه های گیاه کرچک استخراج می شود. گیاه کرچک یکی از گیاهان  بومی منطقه اتیوپی در شرق آفریقا است، اما اکنون در سراسر جهان در مناطق گرمسیری و مناطق معتدل گرم رشد می کند. دانه های کرچک حاوی سمی به نام ریسین هستند. این پروتئین محلول در آب  بی نهایت سمی است. علی رغم سمی بودن ریسین روغن کرچک معجزه می کند.

ارتباط روغن کرچک و لاغری چگونه است؟

روغن کرچک ممکن است به دلیل اثرات آن به عنوان یک ملین طبیعی به عنوان یک کمک کننده  تاثیر مثبتی  روی لاغری و کاهش وزن داشته باشد. می توانید از آن برای رفع یبوست موقت استفاده کنید. اما به طور منطقی، اگر مشکلات گوارشی دارید و مرتب مدفوع نمی کنید، یبوست می تواند وزن بدن شما را کمی افزایش دهد. استفاده از روغن کرچک ممکن است انسداد را برطرف کند، به این معنی که وزن کمتری خواهید داشت.

 آیا روغن کرچک واقعاً به کاهش وزن کمک می کند؟

به نظر نمی رسد که احساس گرسنگی را کاهش دهد یا سرعت متابولیسم شما را افزایش دهد. طبق  گفته کلینیک مایو، مصرف بیش از حد ملین های محرک مانند روغن کرچک، با گرفتگی روده پس از مصرف، بثورات پوستی و از دست دادن پتاسیم همراه هستند.

ظرف روغن کرچک در کنار یکعدد گل

استفاده موضعی از روغن کرچک و لاغری

برخی از افراد روغن کرچک را روی شکم خود می مالند. روغن کرچک به دلیل دارا بودن اسید ریسینولئیک یک مرطوب کننده موثر پوست است. این یک اسید چرب غیر اشباع است که به عنوان یک مرطوب کننده عمل      می کند و پوست را مرطوب می کند.

استفاده موضعی از روغن کرچک برای ناف

اگر روغن کرچک را به صورت موضعی استفاده کنید، بسیار خوب عمل می کند. ماساژ دادن روغن کرچک گرم شده روی ناف یا شکم به طور منظم می تواند  برای لاغری مفید باشد. ناف پایانه ای  متشکل از اعصاب و رگ های خونی است که با  ماساژ و چرب کردن آن عملیات جذب بهتر صورت می گیرد و از آن نتیجه بهتری       می توان گرفت.

چگونه شکم را برای کاهش چربی ماساژ دهید؟

برای استفاده از روغن کرچک و لاغری مناسب باید با دو انگشت که آغشته به روغن کرچک است از سمت پایین تنه به سمت معده  بیاید و در زیر سینه کمی فشار دست را بیشتر کنید. این کار را تکرار کنید تا کمی احساس گرما به هنگام ماساژ در دستانتان  داشته باشید. گرما باعث آب شدن چربی می شود. اگر این ماساژ را از روی اصول و برنامه انجام دهید، می توانید موفق به آب کردن چربی های شکم شوید

خرید روغن کرچک از روغنکده بکلی

سخن آخر

از آن جا که تحقیقات مستندی بر روی اثر روغن کرچک و لاغری  هنوز در دسترس نیست نمی توان به طور قاطع اعلام کرد که این روغن کرچک در لاغری نقش مهمی را ایفا کند. آنچه زیاد در مورد آن بحث شده است اثر ملین و محرک بودن آن است که باعث تحریک روده و تسریع در امر گوارش غذا می شود و از یبوست که عاملی برای افزایش وزن است، جلوگیری می کند. همچنین استفاده موضعی از این روغن می تواند بسیار خوب باشد.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *