روغن آووکادو برای پخت و پز چه خواصی دارد؟

فهرست

روغن آووکادو به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای پخت یک غذای رژیمی و سالم است. وجود چربی های غیر اشباع در این روغن سبب مفید بودن آن می شود. این روغن برای افراد دارای ناراحتی های گوارشی و قلبی مناسب ترین گزینه است. روغن آووکادو برای پخت و پز یک انتخاب ایده آل شناخته شده است.

فواید روغن آووکادو برای پخت و پز

امروزه بیش از هر چیز پخت یک وعده غذای سالم با چربی های مناسب ارزش پیدا کرده است. بهترین روغن برای پخت و پز، روغن های دارای چربی سالم و غیر اشباع است. در واقع این نوع روغن ها اصلی ترین دشمن بیماری قلبی می باشند. روغن آووکادو برای پخت و پز و تهیه یک غذای مناسب قلب گزینه درستی است.

روغن آووکادو قدرت تحمل بسیار بالایی داشته و می توان با آن غذاهای زیادی را در زمان و حرارت کم تهیه کرد. این بزرگ ترین و مهم ترین فایده این روغن است. زیرا در این صورت روغن کمتری به بافت غذا وارد شده و چربی کمتری در سطح آن وجود خواهد داشت. این روغن، دمایی در حد 520 درجه فارنهایت را در حالت تصفیه شده می تواند تحمل کند.

در حالت غیر تصفیه نیز توان تحمل 480 درجه فارنهایت دما را داراست. به همین جهت برای پخت انواع کباب، روغن بسیار مناسبی است. هر خوراکی مثل مرغ و سیب زمینی را نیز می توان به کمک آن تفت کرد.

ویژگی های روغن آووکادو برای پخت و پز

روغن آووکادو برای پخت و پز باید کاملا تصفیه شده باشد. در این صورت انتخاب خوبی برای انتقال ویتامین ها و املاح به غذاهای سرخ شده است. تناول کردن یک غذای سرخ شده و مقوی جذابیت زیبایی برای شما خواهد داشت. روغن مخصوص پخت و پز آووکادو این امکان را برای شما ایجاد می نماید.

اصالت این روغن در هنگام تصفیه باید حفظ شود. نباید املاح اصلی و ویتامین های موجود در آن از بین برود. این موارد از اصلی ترین ویژگی های روغن مخصوص پخت و پز آووکادو هستند. در صورت خرید نمونه مناسبی از این روغن ها، به راحتی می توانید غذاهایی خوش طعم را با این روغن بپزید.

یک شیشه روغن آووکادو

 

اسیدهای چرب موجود در این روغن باید در حدی باشد که میزان آنتی اکسیدان لازم بدن شما را تامین کند. فقط در نمونه اصل این روغن چنین ویژگی یافت می شود. به همین دلیل تشخیص روغن آووکادو اصل بیش از هر چیز اهمیت دارد.

این روغن بزرگ ترین دشمن کلسترول خون است. به همین دلیل برای بیماران قلبی بهترین روغن جهت پخت و پز سالم می باشد. روغن آووکادو برای پخت و پز ویژه بیماران قلبی گزینه مناسبی است. به همین جهت باید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید.

ترکیبات غذایی موجود در روغن آووکادو برای پخت و پز

سطح تری گلیسرید در این روغن بسیار پایین است. میزان کلسترول خوب در این روغن بیشتر بوده و به همین دلیل روغن محبوب ورزشکاران و افراد دارای بیماری قلبی محسوب می گردد. مقدار بالای آنتی اکسیدان در این روغن سبب کاهش التهابات در بدن افراد شده و احتمال سرطان را کاهش می دهد. به نوعی شما با مصرف روغن آووکادو برای پخت و پز، بدن خود را در برابر سرطان بیمه می کنید.

پیشنهاد مطالعه: طبع روغن آووکادو چیست؟

لوتئین و کارتنوئید از دیگر ترکیبات مهم موجود در این روغن هستند. تیامین و اسید اولئیک نیز از دیگر ترکیبات مهم موجود در این روغن شگفت انگیز هستند.

نتیجه گیری

استفاده از این روغن برای پخت یک غذای رژیمی و مناسب بسیار خوب است. با تهیه غذا به کمک این روغن شما مقدار زیادی املاح و ویتامین های مورد نیاز بدن خود را به آن وارد می سازید. روغن آووکادو برای پخت و پز یک انتخاب فوق العاده است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *