آرگان تراپی مو چیست و چگونه انجام می شود؟

فهرست

داشتن موهایی پر پشت، خوش حالت و درخشان آرزوی هر فردی است. این روزها به دلایل مختلفی بسیاری از افراد با مشکلات کم پشتی، خشک بودن موها و… دست به گریبان هستند. استفاده از روغن آرگان یکی از راه حل های مناسب برای رفع مشکلات مو می باشد. اگر نمی دانید آرگان تراپی مو چیست و چگونه انجام می شود، ادامه مقاله را از دست ندهید.

مراحل انجام آرگان تراپی

با توجه به خواصی که روغن آرگان دارد، این روزها کم تر کسی است که در ارتباط با این روغن شگفت انگیز چیزی را نشنیده باشد. برای انجام آرگان تراپی کافیست موهای سر خود را به وسیله شامپو شستشو دهید. بعد از این امر نوبت به خشک کردن موهایتان می رسد.

بعد از این که موهایتان خشک شد باید لایه به لایه به موهایتان روغن آرگان را بمالید. نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر روغن آرگان به ریشه موها برخورد کرد هیچ اشکالی ندارد. بعد از این که تمامی موهایتان آغشته به روغن آرگان شد، باید کلاهی در سرتان بگذارید.

اکنون به مدت 10 دقیقه موهایتان را به وسیله سشوار گرم نگه دارید. بعد از مدت زمان کلاه را از سرتان بردارید و 10 دقیقه در فضای آزاد باشید. مجدد برای 10 دقیقه موهایتان را به وسیله سشوار گرم کنید. بعد از طی کردن این مراحل، موهای خود را به وسیله اطوی مو صاف و لخت کنید.

بعد از اتمام اطو کشی موهایتان را بشویید و بعد از شستشو یک ماسک موی ملایم به موهایتان بزنید. به این عمل آرگان تراپی گفته می شود. نکته مهمی که وجود دارد این است که بعد از انجام این عمل موها خوش حالت، براق و درخشان می شوند. این روش به سادگی قابل انجام است و در خانه نیز می توانید آرگان تراپی مو را انجام دهید.

خواص آرگان تراپی

روغن آرگان سرشار از مواد مغذی، آنتی اکسیدان و ویتامین E است. همین مواد مغذی فواید بسیار فراوانی را برای پوست و مو دارند. نرم و مرطوب کردن موها از مهم ترین خاصیت های آرگان تراپی می باشد.

روغن آرگان شامل اسیدهای چرب مفید مانند اسید اولئیک و اسید لینولئیک می باشد که همین اسیدها باعث می شوند تا ساقه مو نرم و مرطوب شود. این روغن دارای خواص ضد التهابی است و دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که برای پوست سر بسیار مفید است.

از مزیت هایی که روغن آرگان دارد می توان به این موضوع اشاره کرد که امکان مخلوط کردن این روغن با شامپو وجود دارد. کافیست در زمان استحمام چند قطره از روغن آرگان را به شامپوی خود اضافه کنید و موی سر خود را به وسیله این ترکیب بشویید. بعد از چند بار استفاده کاملا متوجه تغییرات در موی سر خود خواهید شد.

روغن آرگان ارگانیک بکلی

از روغن آرگان می توان به عنوان یک نرم کننده طبیعی مو یاد کرد. نرم کننده های موجود در بازار ممکن است در صورتی که بلند مدت از آن ها استفاده شود به موها آسیب وارد کنند در صورتی که روغن آرگان هیچ گونه زیانی را برای موهای سر ندارد.

چرا آرگان تراپی لازم است؟

رنگ کردن مداوم موها باعث می شود تا موها به مرور زمان آسیب ببینند. برای حل این مشکلات راه حل های گیاهی متفاوتی وجود دارد. راه حل های شیمیایی برای حل مشکلات مو همیشه پاسخگو نیستند. علت این امر را می توان این مورد دانست که این راه حل ها عوارض مخصوص به خود را دارند.

روغن آرگان یک اثر محافظتی دارد که می تواند از موها در برابر آسیب های مختلف محافظت نماید. تابش مستقیم نور خورشید به موها باعث می شود تا موها به مرور زمان خشک و بد حالت شوند.

آرگان تراپی و همچنین استفاده از روغن آرگان می تواند از موها در برابر خشک شدن و وز شدن محافظت نماید. ریزش مو یکی از معضلات همیشگی انسان ها بوده است که هیچ راه حل قطعی نیز برای آن ارائه نشده است. ویتامین E موجود در روغن آرگان می تواند یک راه حل مناسب برای جلوگیری از ریزش موها باشد.

پیشنهاد مطالعه: خواص روغن آرگان برای موخوره+روش مصرف آن

سخن پایانی

در این مقاله در مورد این که آرگان تراپی مو چیست و چگونه انجام می شود، توضیحاتی داده شد. اگر از تمامی روش های شیمیایی استفاده کرده اید و هیچ گونه نتیجه ای را نگرفته اید، استفاده از روش آرگان تراپی می تواند کمک بسیار بزرگی برای شما باشد.

امکان انجام این روش هم در سالن های زیبایی و هم در محیط خانه وجود دارد. اگر قصد دارید تا این کار را در محیط خانه انجام دهید، حتما این مورد را مد نظر قرار دهید که به دستورالعمل های آرگان تراپی به دقت توجه و عمل کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *