خواص کره بادام هندی | مهمترین علل استفاده از این کره

فهرست

بادام هندی متعلق به خانواده ای به نام (Anacardiaceae) است که شامل انبه و پسته است. این مغز پر از خواص در کشورهایی مانند هند، سریلانکا، کنیا و تانزانیا که دارای آب و هوای گرم و خشک هستند، کشت می شود. بادام هندی که ما استفاده می کنیم در واقع به انتهای میوه ای به نام سیب بادام هندی چسبیده است و در برزیل، آسیا و آفریقا کاربردهای مختلفی دارد.

خواص کره بادام هندی بسیار زیاد است، این ماده غذایی به حفظ سلامت قلب، حفره دهان و دندان ها کمک می کند و عملکرد سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشد.

بادام هندی یکی از خوشمزه ترین و پرمصرف ترین آجیل هاست. این آجیل همچنین فواید بی شماری برای سلامتی دارد. مزایای بادام هندی شامل بهبود سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز، بهبود هضم و افزایش جذب مواد مغذی است. علاوه بر این، این آجیل می تواند به کاهش وزن کمک کند.

یکی از خواص بادام هندی بهبود سلامت قلب است. بادام هندی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و بسیاری از ترکیبات مفید دیگر مانند پروتئین های گیاهی، فیبر غذایی، مواد معدنی مانند مس، روی و منیزیم و همچنین آنتی اکسیدان هایی به شکل فیتواسترول ها و ترکیبات فنلی است.

 

کره بادام هندی چیست؟

بادام هندی درختی همیشه سبز و گرمسیری است. در میان آجیل های محبوب کشورمان، بادام هندی با طعم بی نظیرش طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است. این محصول عصاره و چکیده این دانه فوق العاده است. این محصول سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، سلنیوم، آهن و پتاسیم است که می تواند تاثیر شگفت انگیز خود را در رفع بسیاری از مشکلات پوست و مو و درمان بیماری های مختلف نشان دهد. علاوه بر این، کره بادام هندی منبع کاملی از ویتامین ها، ریبوفلاوین و سایر ترکیبات مفید است.

 

خواص کره بادام هندی :

کره بادام هندی دارای فیبر غذایی زیادی است و به دلیل داشتن مقدار مناسب عسل تاثیر خود را برای تولید انرژی و همچنین انعطاف مفاصل و استخوان ها به خوبی نشان می دهد.

 

سرشار از ویتامین

افزایش باروری مردان

پیشگیری از بیماری قلبی در دوران بارداری

درمان کم خونی در کودکان

جلوگیری از سفیدی مو

جوان سازی پوست

درمان آکنه صورت

درمان دیابت

مناسب برای کاهش وزن و لاغری

درمان کبد چرب

 

افزایش باروری مردان

به گفته پزشکان ایتالیایی، مصرف روزانه بادام هندی باعث افزایش تولید اسپرم و افزایش باروری مردان می شود.

پیشگیری از بیماری قلبی در دوران بارداری

بادام هندی سرشار از ویتامین B است و علاوه بر اینکه یک میان وعده عالی برای مادران باردار است، باعث کاهش گرفتگی معده می شود. علاوه بر این، مقادیر بالای منیزیم و آهن موجود در بادام هندی برای محافظت از زنان باردار در برابر بیماری های قلبی مفید است و آنها را از کم خونی محافظت می کند.

درمان کم خونی در کودکان

بادام هندی با پروتئین غنی خود استخوان های قوی و ماهیچه های قوی تری در کودکان ایجاد می کند. همچنین کم خونی دوران کودکی را می توان با بادام هندی درمان کرد.

جلوگیری از سفیدی مو

عنصر مس موجود در بادام هندی باعث تقویت و افزایش رشد مو شده و از ریزش و سفید شدن موها جلوگیری می کند.

جوان سازی پوست

بادام هندی منبعی غنی از مس و آهن است که از پوست صورت در برابر چین و چروک محافظت می کند و آن را جوان می کند. به گفته محققان، بادام هندی از افراد در برابر سرطان پوست محافظت می کند.

درمان آکنه صورت

عنصر سلنیوم موجود در بادام هندی با کاهش التهابات پوستی و از بین بردن جوش ها، جوش و آکنه روی صورت را درمان می کند.

تقویت استخوان ها

همانطور که می دانید کلسیم به عنوان یکی از مهم ترین عناصر برای رشد و تقویت استخوان ها شناخته می شود. این محصول به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و منیزیم می تواند به شما در افزایش استحکام استخوان ها و تقویت عضلات کمک زیادی کند. علاوه بر این، منیزیم به عنوان یک ترکیب مهم برای جلوگیری از اسپاسم عضلانی و همچنین گرفتگی عضلات می تواند تاثیر خود را به خوبی نشان دهد. با بررسی خواص این محصول متوجه می شویم که منیزیم می تواند به خوبی بدن را تامین کند. به همین دلیل می توانید برای جلوگیری از درد و خستگی، گرفتگی عضلات و اسپاسم عضلانی روغن بادام هندی خریداری کنید.

سلامت قلب

همانطور که گفته شد، بیشتر مواد تشکیل دهنده کره بادام هندی، چربی های غیراشباع هستند. این چربی ها مانند اسید پالمیتولئیک و اسید اولئیک می توانند به حفظ مقاومت قلب در برابر بیماری ها و مشکلات مختلف کمک کنند. چربی موجود در کره بادام هندی مانند چربی موجود در زیتون است و با افزایش کلسترول خوب به سلامت قلب کمک می کند. علاوه بر این، ترکیبات موجود در این محصول کلسترول LDL خون را از بین می برد.

به همین دلیل با جلوگیری از التهاب سلول های قلب می توانید از عملکرد متعادل و منظم آن حمایت کنید. مصرف این روغن می تواند برای افراد دیابتی نیز مفید باشد. ترکیبات فیتوسترول موجود در این روغن ضمن تنظیم جذب کلسترول، غشای سلولی را تثبیت می کند. اگر از جمله افرادی هستید که به مصرف مواد غذایی بسیار حساس هستید، این محصول به شما این امکان را می دهد تا با کاهش خطر تشکیل پلاک در رگ ها، از حمله قلبی به میزان قابل توجهی جلوگیری کنید.

حفظ سلامت پوست

اسیدهای چرب ضروری موجود در کره بادام هندی و دانه بادام هندی به سلامت پوست کمک زیادی می کند. بدن برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن به منابع سالم چربی نیاز دارد. به همین دلیل استفاده از روغن و روغن های طبیعی همواره مورد تاکید است.

این محصول منبع غنی مس است که می تواند تاثیر شگفت انگیزی در حفظ سلامت پوست و تولید ملانین یا رنگدانه داشته باشد. این محصول فوق العاده کلاژن ساز ساختار منحصر به فردی نیز خواهد داشت. تولید کلاژن به شما کمک می کند گام بزرگی در برابر پیری پوست بردارید و خاصیت ارتجاعی آن را حفظ کنید.

سلامت مو

کارشناسان معتقدند مصرف بادام هندی و روغن به دست آمده از این دانه می تواند سلامت موهای شما را تضمین کند. کیفیت بسیار بالای ترکیبات موجود در روغن به دست آمده از بادام هندی به شما این امکان را می دهد که با مصرف آن موهای درخشانی داشته باشید. به لطف مقدار مناسب عسل موجود در کره بادام هندی، می توانید با مصرف آن از تولید رنگدانه های پوست و مو حمایت کنید. ملانین با افزایش رنگ مو باعث می شود درخشندگی و لطافت خاصی را مشاهده کنید. وجود اسید اولئیک و اسید لینولئیک به شما این امکان را می دهد که موهای خود را با بافتی نرم و ابریشمی ببینید.

کم خونی را از بین ببرید

خرید کره بادام هندی اصل و مرغوب به شما این امکان را می دهد که با مصرف آن طیف کاملی از ویتامین ها را به بدن خود بیاورید. این محصول غذایی حاوی انواع ویتامین B5 و B6 و همچنین ویتامین B1 می باشد و با داشتن مقدار زیادی ریبوفلاوین می تواند نیاز روزانه بدن را تامین کند. علاوه بر این، پیریدوکسین و ویتامین B6 به طور قابل توجهی خطر کم خونی را کاهش می دهند. استفاده از نیاسین در ترکیب این محصول غذایی نیز به پیشگیری مناسب از درماتیت یا پلاگر کمک می کند.

به طور کلی ویتامین های گروه B می توانند نقش مهمی در متابولیسم کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها در سطح سلولی داشته باشند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *