روغن کرچک صنعتی چیست؟

فهرست

روغن کرچک هیدروژنه یا روغن کرچک صنعتی یک ماده چند منظوره برای بسیاری از کاربردهای صنعتی است. این ماده یک افزودنی ضروری برای بسیاری از کاربردها است چرا که می تواند در کاهش جذب رطوبت اتمسفر در حین جابجایی و اختلاط موثر باشد. دارای مقاومت بالا در برابر آب و پایداری طولانی مدت است که امکان کنترل جریان و پخش مواد افزودنی را در پوشش های پودری افزایش می دهد.

کاربرد روغن کرچک صنعتی

از این روغن به عنوان پوشش کاغذ، چسب های ذوب داغ در بسته بندی، صحافی کتاب، کفش، پشت فرش، در مونتاژ محصول و درزگیرها، لاستیک کلردار فیلم ضخیم، پوشش اپوکسی و وینیل، ترکیبات دی الکتریک و غیره  استفاده می شود و روغن کرچک خوشبو کننده به عنوان عامل خشک کننده در رنگ ها، لاک ها، پوشش های سخت، جوهرهای چاپ، تولید پارچه های روغنی و غیره به کار می رود.

چشم انداز روغن کرچک صنعتی

با مشاهده سفر روغن کرچک از قدیم الایام تا کنون، تولید روغن کرچک صنعتی به سرعت در حال افزایش است.  این روغن به عنوان یک محصول فرآوری شده است و مزایای متعددی که روغن کرچک ارائه می دهد را شامل می شود  در حال حاضر به یک جزء غالب و حیاتی در کاربردهای صنعتی تبدیل شده است. به گزارش گلوب نیوزوایر، بازار جهانی روغن کرچک در سال 2018 به حجم بیش از 73 کیلوتن رسید و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2024 به حجم 943.5 کیلو تن برسد که با رشد CAGR 3.5 درصدی طی سال‌های 2019-2024 خواهد رسید.

شیشه روغن کرچک در کنار چند شاخه گیاه

ماهیت روغن کرچک صنعتی

این روغن خوراکی نیست و می توان آن را از دانه های کرچک از گیاه کرچک متعلق به خانواده Euphorbiaceae استخراج کرد. روغن مخلوطی از استرهای اسیدهای چرب اشباع و غیراشباع است که به گلیسرول مرتبط هستند. وجود گروه هیدروکسیل، یک پیوند دوگانه، گروه کربوکسیلیک و یک هیدروکربن با زنجیره بلند در اسید ریسینولئیک (یکی از اجزای اصلی روغن)، چندین احتمال را برای تبدیل آن به مواد مختلف ارائه می دهد.

پتانسیل های روغن کرچک صنعتی

این روغن یک جایگزین بالقوه برای مواد شیمیایی اولیه مبتنی بر نفت برای تولید مواد با خواص مختلف است. علیرغم این پتانسیل عظیم، اخیراً در مورد استفاده از روغن کرچک به عنوان یک منبع زیستی در تولید مواد کاربردی، کمی بررسی شده است. این بررسی اطلاعات پس زمینه روغن کرچک و در دسترس بودن جغرافیایی آن، خواص و کاربردهای آن را به عنوان منبع زیستی برای سنتز مواد مختلف ارائه می دهد. این بررسی بیشتر بر استفاده از روغن کرچک یا اسید ریسینولئیک به عنوان یک عامل پوشش سبز در سنتز نانو مواد تاکید می کند.

خرید روغن کرچک

سخن آخر

از دانه های  گیاه کرچک به دست می آید ، مایعی زرد کم رنگ، چسبناک و روغنی نامحلول در آب است. این حاوی بیش از 87٪ اسید چرب هیدروکسی منحصر به فرد است و به روغن کرچک صنعتی نیز معروف است. این ماده اولیه برای تولید درجات مختلف روغن کرچک و مشتقات کرچک است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *