طرز تهیه روغن سیاه دانه چگونه است؟

فهرست

روغن سیاه دانه مزیت های بسیار زیادی دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد از این روغن برای درمان بیشتر مشکلات پوستی و … استفاده می کنند. در صورتی که به خوبی با طرز تهیه روغن سیاه دانه آشنایی داشته باشید، خودتان به راحتی می توانید این روغن را در خانه درست کنید. استفاده از دستگاه روغن گیری یکی از ساده ترین و بهترین روش مربوط به روغن گیری سیاه دانه می باشد.

مراحل طرز تهیه روغن سیاه دانه

درست کردن روغن سیاه دانه بهترین اقدامی می باشد که شما می توانید انجام دهید. هیچ نوع ناخالصی درون این روغن به وجود نمی آید و به همین دلیل مزیت های زیادی می توان از آن دریافت کرد. توجه داشته باشید که اگر روغن سیاه دانه را به صورت غیر اصولی تولید کنید، ممکن است این روغن سمی شود. بنابراین باید به خوبی در مورد اصولی بودن طرز تهیه روغن اطمینان خاطر کسب نمایید. مراحل گام به گام طرز تهیه روغن سیاه دانه عبارت است از :

دستگاه روغن گیری

ابتدا باید دستگاه روغن گیری که مخصوص گرفتن روغن دانه های گیاهی می باشد را خریداری کنید. روش استفاده کردن از دستگاه را باید به خوبی بدانید و با مراحل استفاده از آن ، آشنا شوید. این دستگاه آن دسته از دانه هایی که مغز زیادی از چربی را به خود اختصاص داده اند، به خوبی روغن گیری می کند. دانه های سیاه دانه حدود 35 درصد دارای چربی هستند. بنابراین استفاده از این دستگاه برای روغن گیری، دانه های سیاه دانه بهترین روش است.

تمیز کردن دانه های سیاه دانه

دانه های سیاه دانه را در مرحله دوم باید به خوبی تمیز کنید و بگذارید که به طور کامل خشک شوند. یکی از مهمترین نکاتی که در این مرحله اهمیت دارد، بررسی کردن سالم بودن دانه ها می باشد. دانه ها نباید دارای کثیفی مانند دانه های خاک یا شن باشند.

تمیز کردن دستگاه

در این مرحله باید به طور کامل، دستگاه را تمیز کنید. دقت داشته باشید که هیچ ماده قبلی درون دستگاه روغن گیری نباید وجود داشته باشید.  تمامی بخش های متنوع دستگاه را باید در کنار یکدیگر قرار دهید و به دستورالعمل های مربوط به بخش های متنوع دقت نمایید. مخزن روغن را بهتر است که در محل مشخص شده قرار دهید.

نکاتی برای استفاده از دستگاه روغن گیری

یک از نکات  مربوط به طرز تهیه روغن سیاه دانه این است که دانه های سیاه دانه را درون قیف بگذارید، سپس دستگاه را روشن نمایید. شما می توانید با کمی فشار دادن دانه ها، مقدار بیشتری از دانه ها را درون قیف بریزید. دقت داشته باشید که نباید حجم دانه ها را زیاد کنید.  بیرون آمدن روغن از درون دانه ها تا حدودی زمان می برد، بنابراین باید مقداری صبر کنید تا روغن از درون دستگاه خارج شود.

ریختن دانه های روغن سیاه را در دستگاه به طور کامل ادامه دهید تا بطری به خوبی پر شود. پر شدن بطری بر اساس اندازه دستگاه می باشد. برخی از دستگاه ها اندازه بزرگی دارند که حجم بیشتری از دانه های روغن سیاه دانه را شامل می شوند و برخی  دیگر از دستگاه ها کوچک تر هستند.

روغنی که از دانه های سیاه دانه گرفته می شود، رنگ کدر دارد. برای اینکه روغن زلال شود باید آن را در جای گرم و خشک نگه دارید. اجازه دهید که دیگر دانه ها در بطری ته نشین شوند. اکنون روغن سیاه دانه گرفته شده است و شما می توانید برای روش های درمانی متنوع، از این روغن استفاده نمایید. دقت داشته باشید که زمان استفاده از این روغن برای درمان بسیاری از بیماری ها، باید به صورت اصولی از روغن استفاده نمایید.

آشنایی با خواص روغن سیاهدانه

اکنون که شما به خوبی با طرز تهیه روغن سیاه دانه آشنا شدید بهتر است که در مورد خواص روغن سیاه دانه اطلاعات تان را افزایش دهید. برخی از مهمترین خواص مربوط به روغن سیاه دانه عبارت است از :

محافظت از سلامت قلب

سلامت قلب هر فردی به عوامل خارجی و داخلی متنوعی بستگی دارد. کمبود مواد مغذی موجب می شود که سلامت قلب به خطر بیفتد. تامین مواد مغذی برای سلامت قلب اهمیت بسیار زیادی دارد. روغن سیاه دانه شامل امگا 6 و 9 می باشد که این مواد مغذی، قابلیت ارتجاعی سلول های قلب را افزایش می دهند. روغن سیاه دانه فشار شریانی را کاهش می دهد. کلسترول خون و سطح قند خون هر فردی در بدن با استفاده از روغن سیاه دانه، کاهش پیدا می کند.

درمان آلرژی

روغن سیاه دانه یکی از بهترین روغن های طبیعی برای درمان آلرژی می باشد. درمان آلرژی یکی از خواص مربوط به روغن سیاه دانه می باشد. در اثر ضعف سیستم ایمنی بدن باید بدانید که عفونت سینوسی و آلرژی در بدن به وجود می آید. استفاده کردن از روغن سیاه دانه برای بهبود آلرژی و عفونت سینوسی، مزیت زیادی دارد.

درمان عفونت قارچی

عفونت قارچی به دلیل حمله باکتری ها در بدن ایجاد می شود. خارش هایی که روی پوست ایجاد می شود به دلیل عفونت قارچی است. ترکیبات فعال در روغن سیاه دانه، به عنوان یکی از بهترین و موثرترین روش های درمان خانگی عفونت قارچی می باشد.

خرید روغن سیاهدانه

کاهش خطرات سرطان پوست

موادی که درون روغن سیاه دانه وجود دارد، خطرات مربوط به پوست که موجب سرطان می شود را کاهش    می دهد. خاصیت ضد التهابی روغن سیاه دانه از جمله بهترین و مهمترین خواص مربوط به تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. زمانی که سیستم ایمنی بدن تقویت شده باشد، باید بدانید که بیماری در بدن شکل     نمی گیرد. دلیل اصلی شکل گیری بیماری در بدن، ضعیف بودن سیستم ایمنی می باشد. شما می توانید بعد از آشنایی با طرز تهیه روغن سیاه دانه، این روغن را در غذاهای خود استفاده کنید.

افزایش قدرت باروری

قدرت باروری در بدن با استفاده از روغن سیاه دانه افزایش پیدا می کند. سلامتی بدن با استفاده از روغن سیاه دانه افزایش پیدا می کند، به همین دلیل افراد قدرت باروری شان بیشتر می شود. برای تقویت سلامت بارداری در خانم ها و آقایان شما می توانید روغن سیاه دانه را به صورت روزانه استفاده نمایید.

دو شیشه حاوی روغن سیاه دانه

 

از بین بردن عفونت

از بین بردن عفونت یکی از بهترین و موثرترین، مزیت روغن سیاه دانه می باشد. خاصیت ضد التهابی مربوط به روغن سیاه دانه موجب می شود که هر نوع بیماری درون بدن با استفاده از روغن، از بین برود.

جمع بندی

برای اینکه با طرز تهیه روغن سیاه دانه به خوبی آشنا شوید؛ سعی کردیم نکات و روش تهیه این روغن عالی را در اختیار شما بگذاریم. با تهیه روغن سیاه دانه شما می توانید به صورت روزانه از خواصی مانند سلامت قلب، درمان آلرژی، درمان عفونت قارچی و… استفاده کنید، همچنین روش استفاده از این روغن متنوع می باشد که بر اساس نیاز بدن خود، می توانید یکی از روش های استفاده را انتخاب کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *