فهرست

استفاده از روغن گرم به صورت موضعی برای ماساژ و تمدد اعصاب در طب سنتی از قدیم الایام مرسوم می باشد. یکی از موارد توصیه شده در طب سنتی استفاده از روغن آرگان در ناف است. ناف یکی از مراکز مهم بدن است که در دوران حاملگی کانال ارتباطی بین کودک و مادر بوده است. در بعد از تولد نیز کانون مهمی از اعصاب و نزدیک 70 هزار رگ در بدن میباشد.

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان چند سالی است که جهت تغذیه پوست و مو توصیه میشود. آیا میدانید روغن آرگان چیست و برای استفاده های موضعی و خوراکی چه فوایدی دارد؟ استفاده از روغن آرگان در ناف به دلیل چه خواص و فوایدی در طب سنتی توصیه می گردد؟ لازم به ذکر است درختی با این نام در کشور مراکش می روید که دارای میوه هایی با پوستی ضخیم میباشد. روغن آرگان از هسته این میوه استخراج میشود که برای حفظ رطوبت پوست بسیار مفید است علی رغم اینکه سرشار از ویتامین های فراوان می­باشد.

وظیفه ناف در بدن و ارتباط آن با سایر اعضا

اکثر ما در بچگی به دلیل شکم درد، چرب کردن ناف و نتیجه معجزه آسای آن را به یاد داریم. اعصاب فراوانی در این ناحیه تجمع دارد که جریان سریع خون میتواند این روغن را با سرعت به اعضای داخلی برساند. به همین دلیل است که چکاندن چند قطره روغن طبیعی در ناف یا چرب کردن دور آن میتواند بسیاری از مشکلات درونی را برطرف نماید. بسیار جالب است که برای درمان مشکلات مختلف میتوان از روغن های متفاوت بهره برد.

علت توصیه روغن آرگان برای ناف

قبل از بررسی تاثیر روغن آرگان در ناف، به ذکر درمان هایی می پردازیم که با روغن های مختلف از طریق ناف صورت میگیرد. با چرب کردن ناف با روغن میتوان، مشکلات خشکی پوست و افزایش رطوبت در بدن را نتیجه گرفت. تقویت بینایی و از بین بردن سردی رحم همچنین تقویت قوای جنسی نیز از دیگر فواید آن است.

با چکاندن روغن آرگان در ناف می توان منبعی غنی از ویتامین E را وارد بدن نمود. این روغن از طریق اعصاب و مویرگ های بدن به تقویت پوست خشک دور چشم ها و لب ها کمک می کند. مورد دیگر که برای تسکین آن از روغن ها استفاده می شود، خشکی مفاصل و آرتروز است. با استفاده موضعی از روغن ها و چکاندن آن در ناف، میتوان به تسکین این مشکل کمک نمود. دیگر موارد :

  • رفع یبوست و نرم کردن روده و به طور کلی دستگاه گوارش
  • افزایش گردش خون در بدن و تنظیم ضربان قلب
  • رفع سردی بدن و آرامش اعصاب از دیگر فواید روغن آرگان در ناف میباشد.

پیشنهاد مطالعه: انواع طرز تهیه روغن آرگان و نکاتی در مورد آن

روغن آرگان اصل و تقلبی

به دلیل افزایش تقاضا از روغن آرگان، ممکن است روغن صنعتی یا تقلبی آن با قیمت ارزان در بازار عرضه شود. با تهیه روغن آرگان اصل از فروشگاه های معتبر میتوانید به بهبود هر چه سریعتر خود با تاثیر بالای روغن کمک کنید. روغن آرگان بهتر است بدون مواد نگهدارنده و عطر و پارافین باشد. قیمت بسیار ارزان ممکن است نشانی از تقلبی بودن این روغن باشد. این نکته را نیز فراموش نکنید که روغن آرگان اصل را در شیشه ای تیره رنگ نگهداری نمایید. و در آخر برای تشخیص بهتر بدانید بوی این روغن شبیه فندق یا پاپ کورن است.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *