ریختن روغن زیتون در گوش چه فوایدی دارد؟

فهرست


گوش یکی از حساس ترین اعضای داخلی بدن انسان است. برای این که عفونت های رایج در این عضو درمان شود، لازم است از درمان های مثل روغن زیتون در گوش استفاده شود. روغن زیتون دارای خاصیت آنتی باکتریال بوده و جرم های چسبنده سطح گوش را نرم تر می کند.

خواص روغن زیتون در گوش

روغن زیتون دارای خاصیت هایی مثل افزایش قدرت شنوایی و درمان مشکلاتی مثل کاهش شنوایی است. عفونت های گوش داخلی و میانی نیز توسط این روغن درمانی برطرف می شود. در ادامه چگونگی اثرگذاری این روغن بر روی عفونت های گوش را توضیح می دهیم.

گرد و غبار اطراف شما به همراه آلودگی های محیطی همواره دو مجرم اصلی عفونت های گوش هستند. حذف این دو عامل فیزیکی راه حل قطعی برای درمان گوش است. با این وجود در صورت ایجاد عفونت های سطح متوسط، می توان از روغن زیتون در گوش استفاده کرد. در طب سنتی داروهای خاصی بر پایه روغن زیتون برای درمان عفونت گوش و شستشوی گوش موجود است. بکارگیری این داروها می تواند راه حل مناسبی باشد.

 تاثیر روغن زیتون بر روی عفونت های حاد گوش

از قدیم مردم برای درمان عفونت های حاد گوش نیز از روغن زیتون استفاده می کردند. با این وجود مشکلات بسیار حاد این ناحیه به دلیل وخامت با روغن زیتون درمان نمی شدند. اگر عفونت گوش شما بسیار جدی است، بهتر است به یک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. می توانید از یک طبیب حاذق طب سنتی نیز کمک بگیرید. به یاد داشته باشید در این حالت ریختن روغن زیتون در گوش کمک چندانی به شما نمی کند.

روغن زیتون در گوش

نحوه استفاده از روغن زیتون در گوش

روغن زیتون در گوش شما باید به صورت قطره ای ریخته شود. استعمال بیش از چند قطره روغن زیتون می تواند دردسر ساز بوده و جرم گوش شما را بیشتر کند. بهتر است در این مورد با یک طبیب طب سنتی مشورت کنید. قبل از شستشوی گوش، پزشکان روغن های خاصی را تجویز می کنند. به همین منظور روغن زیتون در ساخت این قطره های ویژه استفاده می شود.

روش صحیح استفاده از روغن زیتون در گوش، به شرح زیر می باشد

روغن زیتون خالص را به میزان لازم در کاسه مناسبی بریزید. لازم است دمای روغن زیتون متناسب با دمای بدن انسان باشد. در این صورت میزان اثر گذاری آن بسیار بیشتر خواهد بود. روغن نباید دارای حرارت زیادی باشد تا سوختگی در ناحیه گوش شما ایجاد نکند.

به صورت درازکش لاله گوش خود را به سمت عقب بگیرید، در این صورت راه مجرای گوش شما کاملا باز خواهد شد. با قطره چکان مخصوص می توانید 2 تا 4 قطره روغن را در محیط گوش بریزید. در این مرحله پنبه را در مکان مناسب قرار دهید. پنبه از ریزش روغن به سمت بیرون جلوگیری به عمل خواهد آورد. این کار باید به صورت یک هفته مداوم تکرار شود. در صورت اثر گذار نبودن باید به پزشک مراجعه کنید.

انواع عفونت های گوش و نحوه اثر گذاری روغن زیتون بر روی آن ها

جمع شدن مایعات در گوش میانی نوع خاصی از عفونت به نام اوتیت را ایجاد می نماید. ریختن روغن زیتون در گوش عوارض خاص عفونت مثل درد گوش و گرفتگی و کاهش شنوایی را بهبود می بخشد. اوتیت ممکن است بر اثر ورود ویروس های خاصی به گوش ایجاد شود. ترکیبات فعال زیستی موجود در روغن زیتون سبب نابودی ویروس عامل بیماری و بهبودی شما می شود.

منشا بعدی بیماری گوش، باکتری است که شکل دیگری از عفونت را ایجاد می نماید. برای درمان این نوع عفونت نیز می توان از سبک درمانی ریختن روغن زیتون در گوش استفاده کرد.

نتیجه گیری

روغن زیتون در گوش شما مشکلات حاد و بیماری های خاص را برطرف می کند. امروزه طبیبان زیادی در طب سنتی از این عصاره شفا بخش در ساخت داروهای مخصوص عفونت گوش استفاده می کنند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *