روغن سیاه دانه

  • درمان درد مفاصل
  • تقویت موی سر
  • ضد سینوزیت
  • مولتی ویتامین طبیعی
95,000 تومان
حجم:
درب محصول

توضیحات محصول:

روغن سیاه دانه یک روغن طبیعی می‌باشد که خواص بسیار زیادی دارد. برای استفاده از این خواص باید نسبت به خرید روغن سیاه دانه اصل توجه لازم را داشته باشید. برای تهیه این روغن از دستگاه‌های پرس سرد و طی فشردن دانه‌های سیاه‌دانه استفاده می‌شود.

خرید روغن سیاه‌دانه:

روغن سیاه دانه خواص بسیار زیادی دارد که بهتر است قبل از مصرف این روغن آن‌ها را به خوبی بدانید. البته خرید روغن سیاه‌دانه اصل برای دریافت تمامی خواص این روغن پیشنهاد می‌شود.

قیمت روغن سیاه دانه

دانه های سیاه دانه حاوی 50 درصد روغن هستند. در روغن حاصل از این دانه نصف وزن سیاه دانه استفاده می شود. به همین دلیل قیمت این محصول نسبت به سایر روغن های گیاهی بالاتر است. البته با توجه به برند سازنده، نوع بسته بندی و کیفیت محصول تولیدی، تفاوت قیمت قابل توجهی برای این نوع روغن نباتی قابل مشاهده است.

مطلب مرتبط : همه چیز درباره روغن سیاه دانه

قیمت روغن سیاه دانه لیتری

قیمت روغن سیاه دانه لیتری با توجه به ارزش غذایی، طعم فوق العاده و عطر جذابی که به غذا می دهد، اصلا بالا نیست. با افزایش قیمت روغن‌های تقلبی و بی‌ارزش در بازار، پرداخت پول برای سیاه دانه خالص عاقلانه‌ترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

خرید روغن سیاه دانه اصل

روغن سیاه دانه با خواص معجزه آسایی که دارد به درمان اسکوربوت پوست، افزایش قوای جنسی و درمان ناباروری مردان، افزایش یکنواختی و یکنواختی پوست صورت، خاصیت مرطوب کنندگی و کمک به رفع چین و چروک صورت، کمک به تقویت و افزایش رشد مو کمک می کند. ، جلوگیری از ریزش مو، درمان خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر، کمک به کاهش وزن و کاهش چربی شکم، کمک به کاهش کلسترول خون، کمک به درمان کبد چرب ناشی از عوارض مصرف الکل، حمایت از سلامت و عملکرد پروستات برای درمان استفاده می شود. روماتیسم مفاصل، کنترل قند خون در بیماران دیابتی، تسکین دردهای قاعدگی، درمان آکنه و اگزما، رفع کک و مک و شوره سر در زیر با خواص، عوارض، هزینه، خرید و نحوه مصرف روغن سیاه دانه آشنا خواهید شد.

مطلب مرتبط :  خواص روغن سیاه دانه برای شکم

درمان دردهای مفصلی

این روغن می‌تواند اثرات ضد التهابی داشته باشد به همین دلیل می‌توان گفت برای کاهش التهاب مفاصل در افرادی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند، بسیار مناسب می‌باشد و می‌تواند به این افراد بسیار کمک کند.

خواص روغن سیاه دانه برای پوست

 روغن سیاه‌دانه به دلیل اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی، می‌تواند در درمان برخی از بیماری‌های پوستی از جمله آکنه، اگزما، خشکی عمومی پوست و پسوریازیس هم مفید باشد. همچنین با مصرف روغن سیاه‌دانه می‌توانید پوست خودتان را تا حد بسیار مناسبی مرطوب کنید.

مطلب مرتبط : خواص روغن سیاه دانه برای پوست

بهبود گلودرد

یکی دیگر از خواص روغن سیاه دانه تسکین گلودرد و لوزه‌های متورم می‌باشد. می‌توانید با مصرف هفت روزه این روغن عالی گلودرد خود را تسکین دهید.

استفاده از روغن سیاه‌دانه برای آکنه

می‌توان گفت یکی از راهکار هایی که می‌توان برای درمان آکنه در نظر گرفت استفاده از روغن سیاه‌دانه می‌باشد. با مصرف روغن سیاه‌دانه می‌توانید به درمان این مشکل کمک بسیار زیادی کنید، زیرا این روغن خواص بسیار مفیدی برای آکنه دارد.

مطلب مرتبط : مزیت های روغن سیاه دانه برای لکه صورت

آکنه یکی از بیماری‌های پوستی می‌باشد که سبب ایجاد جوش‌های سر سیاه، جوش‌های پر از چرک و برجستگی‌های مختلفی روی پوست و بدن می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد به دنبال درمان این بیماری هستند. می‌توان گفت یکی از راهکار‌هایی که می‌توان برای درمان آکنه در نظر گرفت استفاده از روغن سیاه‌دانه می‌باشد.

ارزش غذایی روغن سیاهدانه

در جدول زیر می‌توانید ارزش غذایی این گیاه دارویی را مشاهده کنید.

میزان انرژی۳۴۵ کیلوکالری
کربوهیدرات۵۲ گرم
پروتئین۱۶.۶۷ گرم
چربی۵ گرم
آب۶.۲۱ گرم
فیبر۴۰ گرم
قند۰
کلسترول۰
آهن۱۲ میلی‌گرم

استفاده از روغن سیاه‌دانه برای کاهش فشار خون

روغن سیاه‌دانه زمانی که به مقداری مناسب مصرف شود، می‌تواند فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به یاد داشته باشید برای اینکه بتوانید فشار خون خود را کاهش دهید باید از این روغن دو بار در روز، و در مدت حدودی هشت روز استفاده کنید.

خرید روغن سیاه اصل بکلی

عوارض مصرف زیاد روغن سیاه دانه

روغن سیاه دانه مزایا و فواید بسیار زیادی دارد اما باید به خوبی بدانید که اگر این روغن را به مقدار زیاد مصرف کنید، ممکن است دچار مشکلاتی شوید. به عنوان مثال زمانی که این روغن را به صورت خوراکی و در مدت زمان زیاد مصرف کنید می تواند سبب ایجاد مشکلات کلیوی در شما شود.

مطلب مرتبط : روغن سیاه دانه برای سینوزیت

همچنین باید نسبت به حساسیت داشتن به این روغن هم توجه کنید؛ زمانی که متوجه شدید پوست شما ملتهب و قرمز شده است باید مصرف این روغن را متوقف کنید زیرا شما به احتمال زیاد به این روغن حساسیت دارید. یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت کنید خرید روغن سیاه دانه اصل و با کیفیت می‌باشد، چرا که روغن سیاه‌دانه اصل می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد و خواص بینظیری داشته باشد.

تشخیص و خرید روغن سیاه‌دانه اصل

برای اینکه بتوانید روغن سیاه‌دانه اصل را تشخیص دهید روش‌های متنوعی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید با دقت به رنگ مشکی، بو و مزه تند این روغن، اصل بودن آن را تشخیص دهید.

طرز تهیه روغن سیاه‌دانه چگونه است؟

 برای تهیه روغن سیاه‌دانه، دانه‌های سیاه‌دانه به صورت کامل تمیز می‌شوند، سپس درون دستگاه پرس سرد ریخته می‌شوند، در این روش به دلیل فشار بسیار زیاد، روغن از پوست دانه جدا می‌شود. بعد از انجام این مراحل روغن را می‌توان بسته‌بندی کرد و به فروش رساند چرا که نیازی به تصفیه این روغن نیست.

خواص روغن سیاه دانه برای مو

روغن سیاه دانه حاوی ترکیبات منحصر به فردی از مواد مختلف آنتی اکسیدانی و تقویت کننده است. این روغن به فعال شدن فولیکول های مو کمک می کند و چرخه نامتعادل رشد مو و ریزش مو را متعادل می کند. علاوه بر این، در رفع کمبودهای تغذیه ای کوتیکول و فولیکول نیز موثر است. به همین دلیل است که بیشتر محصولات مراقبت از مو حاوی آثاری از روغن سیاه دانه هستند.

مطلب مرتبط : خواص روغن سیاه دانه برای مو

تضمین سلامت پوست سر

اگر می خواهید موهایی سالم و شاداب داشته باشید، بهتر است حفظ سلامت پوست سر را در اولویت قرار دهید. پوست سر بستر اصلی فولیکول ها و ریشه های مو شماست. گردش خون این ناحیه وظیفه تغذیه فولیکول و کوتیکول را بر عهده دارد. همچنین غدد چربی پوست سر، چربی و رطوبت مورد نیاز مو را تامین می کنند.

تمام مشکلات و عدم تعادل در عملکرد پوست سر با آسیب های جدی مو مانند ریزش، شکنندگی، خشکی و غیره همراه است.

در همین حال، روغن سیاه دانه یکی از مواد مغذی و طبیعی است که می تواند به سلامت پوست سر شما کمک کند. این روغن خاصیت ضد باکتریایی دارد و چرخه رشد باکتری های طبیعی پوست سر را کنترل می کند. در نتیجه از رشد بیش از حد باکتری ها و بیماری ها جلوگیری می کند.

به تنظیم چربی پوست سر کمک می کند

سبوم یک روغن طبیعی است که توسط غدد چربی در پوست سر تولید می شود. سبوم نقش مهمی در مرطوب نگه داشتن پوست و تسهیل تغذیه تارهای مو دارد. اما هر پوست سر مقدار یکسانی سبوم تولید نمی کند. این محدوده متغیر تولید سبوم دلیل اصلی تفاوت بین موهای معمولی، چرب و خشک است.

روغن سیاه دانه حاوی موادی مانند اسیدهای آمینه چرب است و در نتیجه نقش موثری در تنظیم چربی و رطوبت پوست سر دارد. این روغن مغذی عملکرد غدد چربی را بهبود می بخشد و تولید روغن طبیعی در پوست سر را تنظیم می کند

مطلب مرتبط : مصرف روغن سیاه دانه برای پف زیر چشم

البته جالب است بدانید که این ویژگی خاص به انواع موهای چرب و خشک کمک می کند. روغن سیاه دانه از موهای چرب در برابر چربی بیش از حد و زودرس محافظت می کند. اما از طرفی به تامین روغن و رطوبت مورد نیاز موهای خشک و وز نیز کمک می کند.

تحریک رشد مو

اگر ریزش موی شما اخیراً افزایش یافته است یا به طور کلی موهای نازکی دارید، روغن سیاه دانه می تواند شما را نجات دهد. روغن سیاه دانه حاوی دو ماده بسیار مهم به نام های نیگلون و تیموکینون است. این عناصر دارای خواص آنتی اکسیدانی و آنتی هیستامینی عالی هستند. استفاده از عصاره های فرآوری شده موادی مانند تیموکینون اغلب برای افراد مبتلا به آلوپسی آره آتا و آلوپسی آندروژنتیک تجویز می شود.

با این تفاسیر استفاده از روغن طبیعی زیره سیاه نیز می تواند خواص مشابهی بر جای بگذارد. این روغن فولیکول های ضعیف را تقویت می کند و در نتیجه باعث رشد مجدد مو می شود.

مهار ریزش مو

نکته قابل توجه در مورد روغن سیاه دانه اثر ترکیبی تحریک رشد و کاهش ریزش مو است. یکی از شگفتی های این روغن افزایش حجم و تعداد تارهای مو در هنگام استفاده از آن است.

این روغن حاوی بیش از 100 ماده مغذی مختلف است که منابع بسیار غنی برای تغذیه فولیکول‌ها و کوتیکول‌های موی شما هستند. روغن سیاه دانه نیازهای پوست سر، فولیکول و ساختار مو را برآورده می کند. به این ترتیب چرخه رشد مو را تحت تاثیر قرار داده و ریزش مو را کاهش می دهد.

مطلب مرتبط : خواص روغن سیاه دانه برای ریش

جلوگیری از سفیدی مو

روغن سیاه دانه همچنین به دلیل اثربخشی آن در جلوگیری از سفید شدن مو و معکوس کردن روند آن شناخته شده است. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می دهد که روغن سیاه دانه حاوی ماده ای به نام لینولئیک اسید است. اسید لینولئیک صفحات مو را تقویت می کند و از نشت و آزاد شدن رنگدانه های ملانین جلوگیری می کند. در نتیجه رنگ تیره موهای شما را حفظ می کند. حتی اگر موهای شما خاکستری شده است، استفاده مداوم از روغن سیاه دانه می تواند روند سفید شدن را معکوس کند.

نحوه استفاده از سیاه دانه برای مو

1. از یک محصول مو حاوی روغن سیاه دانه استفاده کنید

ساده ترین راه برای آزمایش روغن سیاه دانه روی موهایتان این است که از یک محصول مو که معمولاً حاوی روغن است، مانند سرم مو، شامپو یا ماسک مو، در برنامه منظم مراقبت از مو استفاده کنید. همچنین توصیه می شود غلظت عصاره روغنی مورد استفاده را بررسی کنید. بهتر است "به دنبال حداقل 0.5٪ روغن سیاه دانه باشید، که در مطالعات برای نشان دادن رشد خوب مو استفاده شده است. استفاده روزانه از لوسیون حاوی 0.5٪ روغن سیاه دانه به مدت سه ماه، می تواند نتایج خوبی ارائه دهد." به عبارت دیگر، ثبات در یک دوره زمانی بهترین نتایج را ایجاد می کند.

2. درمان با داروهای گیاهی و روغن طبیعی زیره سیاه

برای تهیه مخلوط روغن سیاه دانه در خانه، باید این روغن را با روغن های دیگری مانند روغن زیتون، نارگیل یا روغن کرچک مخلوط کنید تا اثربخشی آن افزایش یابد. بهتر است از روغن سیاه دانه به عنوان پیش شامپو برای پوست سر و مو استفاده کنید. روغن را روی موهای بدون شامپو بمالید و بگذارید حداقل 30 دقیقه بماند. برای بهترین نتیجه، توصیه می شود روغن را یک شبه روی سر بگذارید.

مطلب مرتبط : آیا روغن سیاه دانه برای قارچ پوستی خوب است

فواید روغن سیاه دانه برای ریش

1. رشد ریش را تحریک می کند

یکی از 100 ترکیب موجود در روغن سیاه دانه، تیموکینون، آنتی هیستامینی است که گاهی برای ریزش مو و نازک شدن موها تجویز می شود. این نتایج از نظر علمی ثابت شده است. بنابراین اگر ریش شما کند رشد می کند یا ریش جدید شما تکه تکه و تکه تکه شده است، محصولات حاوی روغن سیاه دانه می توانند رشد را تسریع کنند.

2. مغذی و مرطوب کننده

رشد ریش سالم نیاز به تغذیه و مرطوب کردن مو و فولیکول های مو دارد و استفاده از روغن سیاه دانه هر دو را انجام می دهد. این روغن سرشار از اسیدهای چرب ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی برای ریش شما، فولیکول برای پوست شما است، از جمله:

ویتامین A، B1، B2، B6، C، اسید فولیک و نیاسین

منیزیم، پتاسیم، سلنیوم، کلسیم، آهن، مس، روی و فسفر

اسیدهای چرب امگا 3، 6 و 9

3. خارش را به حداقل می رساند

آنتی اکسیدان های ضد التهابی ذکر شده در بالا به کاهش خارش کمک می کنند. اما اگر در حال رشد ریش جدید هستید، هیچ راهی برای جلوگیری از خارش در چند هفته اول وجود ندارد. دو بار در روز صورت خود را تمیز کنید و برای کاهش خارش از روغن سیاه دانه روی ریش خود استفاده کنید. اگر پسوریازیس، اگزما یا آکنه دارید، روغن سیاه دانه برای شما مضر نیست. روغن سیاه دانه همچنین ضد باکتری و ضد میکروبی است که خطر قرمزی و عفونت را به حداقل می رساند.

مطلب مرتبط : آیا روغن سیاه دانه برای چشم ضرر دارد

4. خواص روغن سیاه دانه برای موهای سفید (جلوگیری از رشد موهای خاکستری)

اگر برای دیدن ریش خاکستری آماده نیستید، روغن سیاه دانه می تواند به کند کردن این روند کمک کند. اسید لینولئیک موجود در اسید چرب امگا 3 از کاهش سلول های رنگدانه در فولیکول های مو جلوگیری می کند. از محصولات مراقبت از موی حاوی روغن سیاه دانه استفاده کنید تا این علائم طبیعی پیری را کاهش دهید.

طرز تهیه روغن سیاه دانه

بسیاری از افراد ترجیح می دهند روغن های گیاهی را در خانه تهیه کنند تا آنها را تازه و سالم مصرف کنند. مراحل تهیه روغن سیاه دانه به شرح زیر است:

یک دستگاه روغن گیری تهیه کنید. با این دستگاه می توانید از انواع دانه ها و مغزها روغن استخراج کنید. سیاه دانه با 35 درصد چربی انتخاب خوبی برای این کار است.

سیاه دانه ها را تمیز و خشک کنید. آنها باید عاری از شن و ماسه و خاک باشند.

دستگاه را بشویید و کاملا تمیز کنید.

دانه ها را در قیف مخصوص بریزید و دستگاه را روشن کنید. به تدریج دانه های بیشتری اضافه کنید.

استخراج روغن از دانه ها مدتی طول می کشد، پس صبور باشید.

روغن حاصل ممکن است کمی کدر باشد. برای داشتن روغن شفاف، آن را چند روز در جای گرم و خشک بگذارید. اجازه دهید دانه ها در ظرف بنشینند.

اکنون روغن شما آماده است و می توانید از آن برای اهداف مختلف ماساژ یا تغذیه استفاده کنید.

مطلب مرتبط :  طرز تهیه روغن سیاه دانه

خلاصه

تیم روغنکده بکلی در این محتوا در رابطه با روغن سیاه دانه و تمامی مواردی که شما عزیزان نیاز دارید برای خریدی راحت و آسان از این محصول در اختیار شما قرار داده است ، حتما همراه ما باشید و به بهترین کامنت در زیر این پست کد تخفیف 20% تعلق میگیرد.

نظرات (0)

محصولات پیشنهادی